HJÆLP: Langsom GeForce 5600
Fra : Kim Olesen Baarsch

Dato : 29-09-04 22:58

Hej, jeg prøver at hjælpe en ven med et problem, med et Asus GeForce FX
5600.

Problemet er, at grafikkortet ikke yder det, det skal. Selv om alt er som
det skal
være. CPU'en kører med den rigtige hastighed, ligeledes gør RAM'ene,
grafikkortet og bundkortet.
I starten virkede alt fint, men efter ikke så mange måneder, blev den
langsommere
og langsommere. Til sidst var vi helt nede på 20 fps i Quake 3... Og de tkan
jo
ikke være rigtigt for et GeForce FX 5600.

Jeg håber i kan hjælpe. Vi har prøvet stort set alt.

P.S. Her er specs for computeren vi har problemerne med:
Asus P4C800 Deluxe
Intel Pentium 4 3.2ghz
1Gig DDRam PC3200 400mhz (2x 512)
Asus GeForce FX 5600 (V9560/TD)
Creative Soundblaster Live! 5.1 Digital
Onboard networkcard (3Com Gigabit LOM)
Kører på en ny Win2000 installation.

//Kim Olesen Baarsch

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-09-04 13:12

Kim Olesen Baarsch wrote:
> [...]
>
> Jeg håber i kan hjælpe. Vi har prøvet stort set alt.
>
> P.S. Her er specs for computeren vi har problemerne med:

Check at kortets blæser kører som den skal.
Driveren clocker automatisk kortet ned hvis det bliver for varmt.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kim Olesen Baarsch

Dato : 30-09-04 14:17

Sune Salminen wrote:
> Check at kortets blæser kører som den skal.
> Driveren clocker automatisk kortet ned hvis det bliver for varmt.

> [...]

Det kan næppe være det, der er problemet. Kortet virker nemlig fint i en
anden computer :-/
Men ellers tak for svaret. Nogen andre?

//Kim Olesen Baarsch

Fra : Sune Salminen

Dato : 30-09-04 14:39

Kim Olesen Baarsch wrote:

> Det kan næppe være det, der er problemet. Kortet virker nemlig fint i
> en anden computer :-/
> Men ellers tak for svaret. Nogen andre?
>
> //Kim Olesen Baarsch

I det oprindelige indlæg siger du at maskinen blev langsommere over
flere måneder.
Men til sidst i indlægget skriver du at den kører med en "ny" Windows
2000 installation.

Har i prøvet at geninstallere Windows på maskinen?
Har i husket at installere drivere til chipsettet på bundkortet?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Kim Olesen Baarsch

Dato : 30-09-04 16:30

> [...]
>
> Har i prøvet at geninstallere Windows på maskinen?
> Har i husket at installere drivere til chipsettet på bundkortet?

Den blev langsommere over flere måneder, og efter en sprit ny Win2k
installation er det stadig det samme.
Og ja, chipset drivere, og drivere til alt andet, er installeret.

Fra : Carsten

Dato : 30-09-04 16:41

Lyder mystisk, hvis det er en frisk indstallation med alle nødvendige
drivere.
Og at grafikkortet virker OK i anden PC, udelukker jo grafikkortet.

Har du prøvet andet grafikkort i PC'en for at se om det yder korrekt ?

Mvh
Carsten

Fra : Kim Olesen Baarsch

Dato : 30-09-04 21:34

> [...]
> Og at grafikkortet virker OK i anden PC, udelukker jo grafikkortet.
>
> Har du prøvet andet grafikkort i PC'en for at se om det yder korrekt ?

Et andet grafikkort i PC'en har samme problem. Det er som om, der er en
flaskehals et sted...

//Kim Olesen Baarsch

Fra : Carsten

Dato : 30-09-04 23:17

Har du kontrolleret at AGPx8 (mindst x4) anvendes,
og der ikke anvendes AGPx1 ved en fejl.

Jeg tror du systematisk skal prøve at geninstallere
alt der kan have indflydelse på grafikydelsen og
PC-ydelsen.

Lav en liste med alle drivere og prøv ALT du
kan finde på, der er ikke andet at gøre.