Sapphire Radeon 9600SE Driver
Fra : jane

Dato : 28-09-04 14:34

Jeg har for nylig monterede dette kort og drivere heder 6.14.10.6444 dato
21-4-2004

Jeg vil gerne have den nyeste driver, men aner ikke hvad jeg skal
downloade, syntes det virker forvirende på deres side, meget at vælge
imellem.

Mon der er nogen som kan hjælpe her?

System Windows XP Home
--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Henrik Dissing

Dato : 28-09-04 18:56

On Tue, 28 Sep 2004 13:33:36 GMT, jane wrote:

> [...]
>
>Jeg vil gerne have den nyeste driver, men aner ikke hvad jeg skal
>downloade, syntes det virker forvirende på deres side, meget at vælge

Jeg formoder at du med "deres side" hentyder til Sapphire's, men jeg vil
foreslå dig at gå direkte til kilden:

http://www.ati.com/support/driver.html

Det skulle give sig selv hvad du skal gøre dér, ellers må du spørge igen.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : jane

Dato : 29-09-04 14:23

Henrik Dissing <sorry@drowned.in.spam.invalid> wrote in

> http://www.ati.com/support/driver.html

Ok. Mange tak, men jeg kan ikke se noget som heder 9600SE, kun 9600. Er
det samme driver som bruges til 9600SE som til 9600?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Henrik Dissing

Dato : 29-09-04 17:32

On Wed, 29 Sep 2004 13:22:31 GMT, jane wrote:

>Henrik Dissing <sorry@drowned.in.spam.invalid> wrote in

> Ok. Mange tak, men jeg kan ikke se noget som heder 9600SE, kun 9600. Er
>det samme driver som bruges til 9600SE som til 9600?

Ja, det er den samme pakke til alle Radeon-kort.

Fra : jane

Dato : 30-09-04 14:09

> Ja, det er den samme pakke til alle Radeon-kort.

Ok. så langt så godt, men jeg kan se at der er 2 pakker at vælge imellem,
den ene væsentlig større end den anden, og den store pakke indeholder
noget som ikke er i den lille pakke, "Catalyst + Control center" Hvad er
det, noget som man har brug for?

Så skriver de at man skal afinstaller alla tidligere versioner af ATI`s
Mulitmedia center software, ved hjælp af tilføj/fjern programmer, og
genstarte inden jeg installer den nye pakke, men jeg har ikke noget som
hedder "ATI Mulitmedia center software" under tilføj/fjern programmer.

Det jeg har under tilføj/fjern programmer hedder:
ATI Afinstalleringsværktøj for software
ATI Control Panel
ATI Display driver
ATI Hydravision

Skal jeg så afinstaller alle 4 nævnte et af gangen?

Hvis ja, hvad sker der så når jeg genstarter, virker skærmen så når det
hele er fjernet.

Som du kan se er jeg ingen ørn til dette her, så jeg vil være glad for
hvis du vil hjælpe mig lidt vider med mine spørgsmål.

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Henrik Dissing

Dato : 30-09-04 17:39

On Thu, 30 Sep 2004 13:09:17 GMT, jane wrote:

> [...]
>den ene væsentlig større end den anden, og den store pakke indeholder
>noget som ikke er i den lille pakke, "Catalyst + Control center" Hvad er

Control Center er ATI's afløser for det tidligere Control Panel. Control
Center ser lidt smartere ud, men jeg har ikke fundet noget særligt den kan
som man ikke kan med det gode gamle kontrolpanel. Jeg vil derfor foreslå dig
at du holder dig til den mindste pakke som indeholder Control Panel; så er
du også uafhængig af om du har .NET installeret.

> [...]
>ATI Display driver
>ATI Hydravision
>
>Skal jeg så afinstaller alle 4 nævnte et af gangen?

Ja, i hvert fald de tre sidste. Afinstalleringsværktøjet er beregnet til at
fjerne de sidste spor af ATI software, men det er der næppe nogen grund til
at gøre når du bare skal opgradere. Det er mere hvis man skifter til et helt
andet mærke i grafikkort.

>Hvis ja, hvad sker der så når jeg genstarter, virker skærmen så når det
>hele er fjernet.

Ja, skærmen vil stadig virke, men det er ikke sikkert at du vil se så pæne
farver eller så høj en opløsning som du er vant til. Windows vil formentlig
fortælle at den har fundet ny hardware og begynde at installere én eller
anden driver. Hvis den giver dig mulighed for det, skal du bare svare
Cancel/Afbryd, ellers lader du den bare gøre som den vil. Når alt er faldet
til ro starter du installationspakken og følger anvisningerne.

>Som du kan se er jeg ingen ørn til dette her, så jeg vil være glad for
>hvis du vil hjælpe mig lidt vider med mine spørgsmål.

Det håber jeg så at jeg hermed har gjort

Fra : jane

Dato : 01-10-04 15:24

> Det håber jeg så at jeg hermed har gjort

Mange tak for hjælpen, en rigtig god og forstålig hjælp.

--
Venlig hilsen
Jane