hvilket kort er bedst af de her 2 ??
Fra : Søren

Dato : 27-09-04 18:25

Hejsa

Jeg er ved at være total rundforvirret med de kort der er på markedet idag
spiller 3d spil .. unreal, osv.....
har en AMD 64bit Athlon 3200+ cpu installeret med 512mb ram på boardet men

Hvilket kort er det bedste af de her 2 ??

1 : Asus v9900/TD Geforce FX 5800 128 mb.
http://uk.asus.com/products/vga/v9900/overview.htm

eller

2 : Winfast A360 TDH My vivo edition Geforce fx 5700 256mb
http://www.leadtek.com/3d_graphic/winfast_a360_tdh_myvivo_1.html

Venligst

søren

Fra : Zulu

Dato : 27-09-04 19:30

"Søren" <sjus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://uk.asus.com/products/vga/v9900/overview.htm
>
> eller
>
> 2 : Winfast A360 TDH My vivo edition Geforce fx 5700 256mb

Det gør 1.
Men find et Radeon 9800 Pro, der får du klart mest for pengene i disse dage.

Zulu

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 27-09-04 19:48

Zulu wrote:
> Det gør 1.
> Men find et Radeon 9800 Pro, der får du klart mest for pengene i
> disse dage.

Nemlig. Skal man have nVidia for tiden skal man gå efter 6xxx serien, og den
er ikke helt billig. Jeg vil stadig mene at der er en del saft og kraft i et
Radeon 9800 Pro.

Med dette får du endda en superkøler med:

HIS Radeon 9800 Pro IceQ

Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : Nicolai

Dato : 28-09-04 07:44

> Med dette får du endda en superkøler med:
>
> HIS Radeon 9800 Pro IceQ

Jeg forstår ikke folk. Hvorfor vælge et 9800 til 1800,- når Nvidia 6800
starter ved 2300,-?

De 500 er måske mange penge, men husk 3 ting:

1 - Du får et kort der næsten yder det dobbelte
2 - De ekstra 500 forlænger det nye kort levetid væsenligt, da de varer
længere inden man skal på den igen . . .
3 - Har man ikke de 500,- så vent til 6600 kortene koster - de ender på
niveau med 9800 kortet, og yder 50%+ bedre . . .

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 28-09-04 14:05

Nicolai wrote:
> Jeg forstår ikke folk. Hvorfor vælge et 9800 til 1800,- når Nvidia
> 6800 starter ved 2300,-?

Jeg anede ikke de var så "langt nede"...

Enig i disse betragtninger...

Fra : Duvall

Dato : 29-09-04 22:30

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message

> Jeg forstår ikke folk. Hvorfor vælge et 9800 til 1800,- når Nvidia 6800
> starter ved 2300,-?
>
> De 500 er måske mange penge, men husk 3 ting:
>
> 1 - Du får et kort der næsten yder det dobbelte

Det er jeg ikke helt enig i. Har du et link, der kan dokumentere denne
påstand?

Duvall

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 30-09-04 16:46

"Duvall" <novalid@email.com> skrev i en meddelelse

> Det er jeg ikke helt enig i. Har du et link, der kan dokumentere denne
> påstand?

Tja, det afhænger vel meget af i hvilke spil og under hvilke forhold man
tester. Doom 3 kan 6800eren godt være 200% hurtigere end 9800 pro.
Men generelt set over mange forskellige spil vil jeg igve dig ret i at 6800
er et godt stykke fra at dobbelt så hurtig som 9800 pro.
Ifølge denne sammenligning af test, er 6800 gennemsnitlig 59% hurtigere end
9800 pro i 1600*1200.
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/08/29/9878261

Mvh. Martin Sinkjær.