Sekundært grafikkort..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-09-04 21:50

Hejsa

Jeg leder efter et godt men billigt PCI grafikkort til min maskine.
Det eneste formål kortet skal have, er at blive brugt til at sætte til mit
TV hvilket så fremsætter kravet om TV-out.
Men hvad skal jeg kigge efter??

Og lige et ? inden jeg runder af..

Vil sådan et sekundært kort begynde at skabe sig i forhold til mit
eksisterende kort, jeg tænker her på drivere og den slags??
Det skulle jo helst være sådan at jeg så kan bruge mit primære kort til at
arbejde på computeren mens der kører en film på TV'et.

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-09-04 23:19

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> Det eneste formål kortet skal have, er at blive brugt til at sætte
> til mit TV hvilket så fremsætter kravet om TV-out.

Et Radeon 7000 PCI. Koster omkring 400 kroner.
Jeg har sådan et, mit primære kort er et Geforce 5900XT.
> Og lige et ? inden jeg runder af..
>
> Vil sådan et sekundært kort begynde at skabe sig i forhold til mit
> eksisterende kort, jeg tænker her på drivere og den slags??

Der er ingen problemer med drivere eller noget her hos mig, det har
tilsyneladende fungeret som det skal i snart et halvt år.

> Det skulle jo helst være sådan at jeg så kan bruge mit primære kort
> til at arbejde på computeren mens der kører en film på TV'et.

Det behøver du ikke to kort for at kunne gøre. Hvilket kort har du nu?
Du skal finde en indstilling der hedder noget med 'show video overlay on
secondary' eller noget i den stil.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 24-09-04 07:47

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Det behøver du ikke to kort for at kunne gøre. Hvilket kort har du nu?
> Du skal finde en indstilling der hedder noget med 'show video overlay on
> secondary' eller noget i den stil.

Jeg har et GeForce 3 ti200 med tv-out siddende i nu, det giver ingen
mulighed for den der indstilling du nævner.
Driveren er 56.72 og O/S er Windows XP Pro.

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-09-04 13:02

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> mulighed for den der indstilling du nævner.
> Driveren er 56.72 og O/S er Windows XP Pro.

Ved du hvilken TV-encoder chip der sidder på dit kort? Du burde kunne se
det i driverindstillingerne et sted.
Hvis du ikke ummidelbart kan have to uafhængige displays på den, så er
det nemlig ikke Nvidias integrerede MV-encoder.

Måske TV-Tool var noget, det kan nok trylle lidt med det. Du kan hente
demoversionen (fuld funktionalitet i et kvarter ad gangen så vidt jeg
husker) her: http://tvtool.info/index_e.htm ..og kigge lidt i manualen
her: http://tvtool.info/manual95/help.htm
Så kan du jo se om du synes det er pengene værd. Noget af det fedeste
ved det er at man kan styre det fra kommandolinjen, så man kan selv lave
batchfiler til at starte og stoppe det ene og det andet.

Det er iøvrigt undertegnede der står for den danske oversættelse
hellere få fingeren ud og få den opdateret en af dagene.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 26-09-04 15:03

> [...]
> Hvis du ikke ummidelbart kan have to uafhængige displays på den, så er
> det nemlig ikke Nvidias integrerede MV-encoder.

Der sidder en Conexant chip på mit gfx.
Jeg har prøvet med tv-tool men jeg kan kun få en flimret clone frem på
skærmen (tv-out signalet ser "fint" nok ud).

> [...]
> ved det er at man kan styre det fra kommandolinjen, så man kan selv lave
> batchfiler til at starte og stoppe det ene og det andet.

Er som sagt prøvet, men jeg kan ikke få den til at gøre noget som helst.
Men ellers er programmet såmænd ganske udmærket, bruger dog powerstrip
istedet da det virker noget længere end et kvarter

> Det er iøvrigt undertegnede der står for den danske oversættelse
> hellere få fingeren ud og få den opdateret en af dagene.

Jups, har godt set det, flot arbejde

Mvh
Benjamin (der er køber til et brugt ATI R7000 PCI med tv-out)

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-09-04 21:53

Laziter [9440] wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Der sidder en Conexant chip på mit gfx.

Hm, den roser de gamle drenge i TVTool forums'ne ellers altid til
skyerne.
Ungdommen nutildags med deres "integrerede MV encodere"...tsk tsk.

> Jeg har prøvet med tv-tool men jeg kan kun få en flimret clone frem på
> skærmen (tv-out signalet ser "fint" nok ud).

Det kan være fordi din PC monitor ikke kan synce ved 50Hz. Min gamle AOC
7Glr kunne lige akkurat, men det var til at få hovedpine af at se på.
Har du rigtige drivere til din monitor (jeg er ikke sikker på om det
betyder noget men det kan jo ikke skade)?

/snip

> Jups, har godt set det, flot arbejde

Tak!

> Mvh
> Benjamin (der er køber til et brugt ATI R7000 PCI med tv-out)

Good Call. Du bliver glad for det, når du engang bliver færdig med at
tweake. Billedet på mit flimrer stadig lidt i toppen hos mig ved 768x576
ved 25Hz interlaced.. suk, man bliver aldrig færdig med at stille på
det, man opdager hele tiden et eller andet!!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-09-04 10:38

> Hm, den roser de gamle drenge i TVTool forums'ne ellers altid til
> skyerne.
> Ungdommen nutildags med deres "integrerede MV encodere"...tsk tsk.

Den leverer såmænd også et ganske fornuftigt billede til mit TV, så der har
jeg ingen klager

> [...]
> Har du rigtige drivere til din monitor (jeg er ikke sikker på om det
> betyder noget men det kan jo ikke skade)?

Der fulgte ingen driver med til min skærm, den er købt på tilbud i Bilka og
der følger som regel ikke andet end kassen med til en skærm derfra.
Har dog prøvet at søge på nettet efter en driver, svjv er det Orion der
laver skærme for MyCom, men der har ikke rigtigt været noget at finde.
Jo jeg fandt da en Orion skærm der lignede min på en prik, men ingen driver

> [...]
> ved 25Hz interlaced.. suk, man bliver aldrig færdig med at stille på
> det, man opdager hele tiden et eller andet!!

Hmm, jeg prøvede sidst med 720x576 50Hz og det så da nogenlunde
tilfredsstillende ud, dog var teksten ikke specielt læsbar på mit
skrivebord, men film og undertekster var fine. Nu skal det så lige nævnes at
det var på et gammel B&O jeg prøvede, har lige fået nyt men ikke prøvet det
med tv-out endnu.
Du har tidligere givet et link et eller andet sted i disse grupper til en
vga -> tv løsning, men pokker om jeg kan finde det nogen steder, er det
sådan at du gider smide det af igen så jeg kan kigge lidt på den løsning??

Mvh
Benjamin

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-09-04 14:15

Laziter [9440] wrote:
> [...]

> finde.
> Jo jeg fandt da en Orion skærm der lignede min på en prik, men ingen

Tjah..man får sommetider hvad man betaler for!

> [...]
> til en vga -> tv løsning, men pokker om jeg kan finde det nogen
> steder, er det sådan at du gider smide det af igen så jeg kan kigge

Selvfølgelig, det er den her.. skal vist snart have den indsat i min
signatur..
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-09-04 14:43

8<------

> Tjah..man får sommetider hvad man betaler for!

Tjo det må man sige, men billedet står faktisk rigtigt skarpt og roligt så
jeg klager ikke..
Tjekkede iøvrigt også lige Powerstrip igennem, iflg. programmet så har
skærmen sendt alle oplysninger omkring opdatering, opløsninger osv. til
Winblows, så jeg tror faktisk at en driver er overflødig når det kommer
dertil.
o O (Var den dog bare en 19" og flad ) (skærmen altså)

8<------

> Selvfølgelig, det er den her.. skal vist snart have den indsat i min
> signatur..
> http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Mange tak skal du have, har smidt linket i foretrukne

Ja det er nok en god idé at lægge linket i din signatur så du slipper for at
blive spurgt efter det hele tiden