Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Kan ikke slå AGP til ?
Fra : Merete

Dato : 23-09-04 17:11

Hej

Jeg har et lille problem med mit grafikkort, et ikke helt nyt
Radeon 7500. Af ukendte årsager er det ikke muligt at
slå AGP til når jeg går ind på fanebladet SMARTGART i
indstillinger for grafikkortet.
DVS. jeg kan godt flytte skyderen hen på AGP 2x eller 4x,
men efter en genstart står den igen på "Fra"
I BIOS er AGP aktiveret, så det er ikke det jeg har glemt.

Maskinen's specs er forøvrigt :
AMD XP2400+ på et Soltek SL-75FRN2 bundkort
med 512 MB RAM og Windows XP Home DK

Bundkortet understøtter AGP 8x og grafikkortet skulle
kunne køre AGP 4x ifølge dets manual.

Nogen forslag til en løsning ?

På forhånd tak

mvh Merete

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-09-04 17:22

Merete wrote:
> [...]
> AMD XP2400+ på et Soltek SL-75FRN2 bundkort
> med 512 MB RAM og Windows XP Home DK
>
> Bundkortet understøtter AGP 8x og grafikkortet skulle

Du har sikkert glemt at installere drivere til chipsettet på dit
bundkort.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Merete

Dato : 23-09-04 20:30

On Thu, 23 Sep 2004 18:22:12 +0200, "Sune Salminen"
<salminen@monkeydoktor.dk> wrote:

>Du har sikkert glemt at installere drivere til chipsettet på dit
>bundkort.

Hejsa

Det havde du søreme fuldstændigt ret i.
Så snart jeg fik smidt Nforce driveren ind,
så kunne grafikkortet køre AGP 4x sådan
som det skulle.

Tusind tak for hjælpen

mvh Merete