SP2 og ATI fejl ?
Fra : gc

Dato : 22-09-04 09:18

Min Soltek barebone med Win XP-SP2 "fryser".
jeg har prøvet både med et Hercules 7500 AIW(ATI)
og et ATI Radeon 7500, uden held.
Der er ingen problemer hvis jeg bruger det indbyg. grafikkort.
eller de drivere som xp selv har.
men jeg skal bruge tv-out.
Jeg formoder det er noget SP2/ATI driver bøvl.

Er der nogen der har en løsning eller skal jeg tilbage til SP1
Hvis jeg skal have et nyt kort, hvilken ville så passe bedst
der skal være tv-out og helst passiv køling (lydløs)
desuden skal det kunne være i min barebone.

På forhånd tak.
/gert

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-09-04 14:43

gc wrote:
> [...]
> der skal være tv-out og helst passiv køling (lydløs)
> desuden skal det kunne være i min barebone.

Har du prøvet et andet sæt Catalyst drivere?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : gc

Dato : 22-09-04 14:58

> Har du prøvet et andet sæt Catalyst drivere?

hmmm, du tænker nok på en ældre ver. ?
næææ, det prøver jeg da lige iaften.
/gc

Fra : Sune Salminen

Dato : 22-09-04 17:07

gc wrote:

> hmmm, du tænker nok på en ældre ver. ?
> næææ, det prøver jeg da lige iaften.
> /gc

Ja, det gør jeg.

Da jeg 'opgraderede' måtte jeg gå tilbage igen, for video overlay holdt
op med at virke på mit ATI kort. Har et Raden 7000 PCI som sekundært
kort permanent tilsluttet mit TV via VGA udgangen. Det havde ATI nok
ikke lige fået testet..

Det generer ikke mig at bruge en gammel driver, da jeg kun bruger kortet
til at se film på.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : gc

Dato : 23-09-04 06:49

> [...]
> op med at virke på mit ATI kort. Har et Raden 7000 PCI som sekundært
> kort permanent tilsluttet mit TV via VGA udgangen. Det havde ATI nok

skal man ikke have en s-vhs udgang for at tilslutte et TV ?

> Det generer ikke mig at bruge en gammel driver, da jeg kun bruger kortet
> til at se film på.

Den løsning kunne jeg såmænd også bruge.
Altså bruge det interne 865g grafikkort til min skærm
og så mit ATI radeon 7500 eller Hercules 7500 AIW kun til TV via S-vhs.
men måske var problemet de interne grafik drivere sammen med ATI.
Jeg fik godt nok maskinen til at køre med en anden ATI driver,
men jeg kan ikke få liv i TV'et.
Det er opsætningen af dem primær og sekundære skærm der halter
jeg kan ikke få lov til at sætte det korrekt op, med grøn og rød lys i
"hjørnerne"
af "skærme".
Hvad dælen gør man ?
Jeg bruger en fladskærm til PC brug, har det noget at sige ?

/gc

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-09-04 13:51

gc wrote:

> skal man ikke have en s-vhs udgang for at tilslutte et TV ?

Nej. Man kan bruge VGA udgangen v.hj. af et specielt kabel og noget
software.
Det giver et helt fantastisk godt billede. Jeg kan aldrig mere se en
film via alm. TV-Out på hverken et Nvidia eller ATI baseret kort.
Jeg fulgte denne guide: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

> [...]
> af "skærme".
> Hvad dælen gør man ?
> Jeg bruger en fladskærm til PC brug, har det noget at sige ?

Det har helt sikkert ikke noget at gøre med med hvilken type skærm der
er sluttet til.
Hvis driveren ikke kan 'se' at du har tilsluttet et TV, så kan det være
fordi TV'et ikke understøtter S-video og derfor ikke kan melde tilbage
om at det er tilsluttet, for at sige det enkelt. Har du prøvet med en
S-Video/Composite omformer?
Der kan også være noget konflikt med hvilket kort der bliver opfattet
som primær og hvilket der er sekundær - altså i BIOS, ikke mht.
tilsluttede skærme.

Prøv at sætte både fladskærm og TV til ATI kortet og deaktiver on-board
grafikken i BIOS... Jeg tror bare du skal makke lidt mere med det, så
skal det nok lykkedes.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : gc

Dato : 23-09-04 14:58

> [...]
> Det giver et helt fantastisk godt billede. Jeg kan aldrig mere se en
> film via alm. TV-Out på hverken et Nvidia eller ATI baseret kort.

Problemet er at mit onboard grafikkort slår fra når der sættes et extern
kort i.
så mangler jeg jo en VGA udgang.
Jeg har desuden fundet ud af at de "gamle" kort ikke kan skifte mellem
skærmopløsningerne.
så jeg har bestilt et nyt Abit 9200SE, som kommer imorgen.
der skulle både være DV og VGA udgang, måske kan man bruge DV udgangen til
skærmen
og VGA til TV ????.

> Det har helt sikkert ikke noget at gøre med med hvilken type skærm der
> er sluttet til.

Ifølge ATI's manual kan man ikke bruge fladskærm og TV samtidig

> [...]
> fordi TV'et ikke understøtter S-video og derfor ikke kan melde tilbage
> om at det er tilsluttet, for at sige det enkelt. Har du prøvet med en

TV er et nyt philips og understøtter S-video, desuden har det virket før.

> Der kan også være noget konflikt med hvilket kort der bliver opfattet
> som primær og hvilket der er sekundær - altså i BIOS, ikke mht.
> tilsluttede skærme.

Jeg tror der er noget der !
Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet det nye grafikkort.
Foreløbig tak for hjælpen, du er en guttermand.
/gc

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-09-04 17:21

gc wrote:

> [...]
> så jeg har bestilt et nyt Abit 9200SE, som kommer imorgen.
> der skulle både være DV og VGA udgang, måske kan man bruge DV

Jeg tror ikke Powerstrip kan styre udgangene uafhængigt af hinanden på
det samme kort.
Problemet i den sammenhæng er, at Powerstrip gør opløsningerne
grafikkortet kan vise "TV-kompatible". Og så kan du ikke længere bruge
en normal PC monitor med kortet, i hvert fald ikke i de opløsninger du
lader Powerstrip tage kontrol over. Men prøv at spørge om det i
forummet: www.entechtaiwan.com

> Ifølge ATI's manual kan man ikke bruge fladskærm og TV samtidig

Okay, men er det ikke kun hvis fladskærmen benytter DVI stikket?

> TV er et nyt philips og understøtter S-video, desuden har det virket
> før.

Okay, det var bare et skud i tågen.

> Jeg tror der er noget der !
> Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet det nye grafikkort.
> Foreløbig tak for hjælpen, du er en guttermand.
> /gc

Velbekomme og held og lykke med det.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk