Geforce 6800GT 67c
Fra : f00ge

Dato : 20-09-04 21:50

Er 67c for varmt for et 6800GT?
Mit gamle FX5900 blev aldrig over 45c.

Grunden til, jeg spørger, er, at min pc går ned midt i spil ret ofte. Jeg
har ikke overclocket kortet eller CPU for den sags skyld.

Fra : MartinKnud

Dato : 20-09-04 23:51

Har en kammerat der havde sit kabinet i et skab for at lave mindre
støj. Den gik ned ved ca. 70 grader. Efter han har taget den ud af
skabet, er der ingen problemer. Måske skal du overveje en blæser
der trækker luft uf af dit kabinet.

Venligst Martin.

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 21-09-04 09:02

> [...]
> støj. Den gik ned ved ca. 70 grader. Efter han har taget den ud af
> skabet, er der ingen problemer. Måske skal du overveje en blæser

Jeg tror rent faktisk ikke, at 70 grader skader GPUen, da den burde kunne
blive op til 90 grader.
Derimod ligger problemet i den dårlige køling af rammene. Skift de hvide
pads ud, som forbinder ram og køler, med en gang kølepasta. Jeg har sendt
mit GF6800 GT tilbage, da der opstod ram-fejl pga. varme.

Mvh.

Mads

Fra : f00ge

Dato : 21-09-04 11:10

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> wrote:

> Derimod ligger problemet i den dårlige køling af rammene. Skift de hvide
> pads ud, som forbinder ram og køler, med en gang kølepasta. Jeg har sendt
> mit GF6800 GT tilbage, da der opstod ram-fejl pga. varme.

Det er et Gainward med en KÆMPE kobberkøler, der også dækker RAMene - med to
blæsere.
Kabinettet bliver 40c ca.

Har jeg et defekt kort?
Havde et Point of View 6800GT i i sidste uge med en meget mindre blæser. Det
blev aldrig mere end 55c og larmede en hel del mindre.

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-09-04 11:22

f00ge wrote:
> Det er et Gainward med en KÆMPE kobberkøler, der også dækker RAMene -
> med to blæsere.
> Kabinettet bliver 40c ca.

Jeg kører med et Gainward 6800GT overclocked fra (Core/Memory) (350/1000)
til (385/1140). Efter 1 times Doom3 er temp. ca. 59-60 grader. Ingen
problemer overhovedet. Ved spil har jeg sat blæserne til at køre 100% hele
tiden, det irriterer mig mere hvis blæserne kører op og ned i hastighed.
Derudover er mit kabinet åbent i den ene side.

Fra : f00ge

Dato : 21-09-04 13:47

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote:

> Ved spil har jeg sat blæserne til at køre 100% hele tiden, det irriterer
> mig mere hvis blæserne kører op og ned i hastighed.

Hej,

Hvordan styrer du de blæsere?

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-09-04 15:13

f00ge wrote:
> Hvordan styrer du de blæsere?

Du skal have Gainward's EXPERTool installeret. Højreklik og vælg
Performance. Her kan du overclocke vha. skyderne. Under Fan Speed Control
kan du styre blæserhastighed. Jeg har valgt Fixed Speed i stedet for Dynamic
Speed, for at undgå at blæserne kører op og ned i hastighed. 2D er sat til
50%, så larmer det så lidt som muligt ved almindeligt Windows-arbejde. 3D er
sat til 100%, det larmer en del mere men køler også maximalt. Og når der
skal spilles bliver der alligevel tilsvarende skruet op for lyden De
blæserindstillinger fungerer upåklageligt med mit overclockede kort, men du
kan jo også prøve dig lidt frem.

Fra : f00ge

Dato : 21-09-04 15:27

Tak for det.
Det prøver jeg lige.

Fra : MAT

Dato : 21-09-04 17:21

Mens man spiller kan køleeffekten forstærkes ved at lægge en køleelement
(dem fra campingpladser) eller en pose is ved blæseren

Fra : Bo Olesen

Dato : 21-09-04 17:28

> Mens man spiller kan køleeffekten forstærkes ved at lægge en køleelement
> (dem fra campingpladser) eller en pose is ved blæseren
Ja - eller endnu bedre, vente til det bliver vinter og sætte sig i vejkanten
og spille.

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-04 17:57

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Ja - eller endnu bedre, vente til det bliver vinter og sætte sig i
> vejkanten og spille.

Jeg plejer at tage min computer med ud i køkkenet når jeg vil spille. Så
tager jeg den ene side af kabinettet og stiller den med denne side ind mod
fryserene (som jeg selvfølgelig har åbenet). Så kan jeg spille i ca. 30 min.
længere før den går ned..

Fra : Anders Lund

Dato : 22-09-04 06:04

Kim Sørensen wrote:

> [...]
> fryserene (som jeg selvfølgelig har åbenet). Så kan jeg spille i ca. 30 min.

!!!

Håber at du er ved at finde ud af hvad problemet er - og prøver at gøre
noget ved det. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 28-09-04 12:19

Kim Sørensen wrote:
> [...]
> ind mod fryserene (som jeg selvfølgelig har åbenet). Så kan jeg
> spille i ca. 30 min. længere før den går ned..

Jeg fylder mit badekar med isterninger og koldt vand inden jeg skal
spille. Så sætter jeg computeren ned i badekarret og dør af det.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.