WD harddisk kan kun køre UDMA 2?
Fra : Fynbo

Dato : 31-10-04 15:59

Hej Gutter.

Har lige fået ny pc ( Dell Dimension 3000 )og har fået et problem.
Har 2 WD 120 GB/8 diske og de kører kun UDMA 2.
På min gamle pc kørte de begge UDMA 5.
Nogen forslag til hvordan jeg kan få dem op i den hastighed igen.?

P4 2.8 ( Prescot ) Kan det passe den processor ikke har HTT?
512 MB DDR PC2700 Dual RAM.
Plextor PX 712A DVD Brænder.

Fynbo

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 31-10-04 21:22

Fynbo wrote:
> [...]
> Nogen forslag til hvordan jeg kan få dem op i den hastighed igen.?
>
> P4 2.8 ( Prescot ) Kan det passe den processor ikke har HTT?

Har du et andet drev (CDROM, DVD osv) på det samme IDE kabel som dine diske
sidder på?

Fra : Fynbo

Dato : 01-11-04 04:58

"Morten Fjendbo" <dxl@(REMOVE)dxlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et andet drev (CDROM, DVD osv) på det samme IDE kabel som dine
> diske sidder på?

Nej, men jeg prøvede at skifte kablet og det virkede.
Problemet er bare at det kabel jeg havde liggende
kun havde plads til een disk, så den anden sidder på
samme kabel som min brænder og den kører kun UDMA 2.
Jeg må ha købt et nyt kabel.

Tak for svaret..

Fynbo

Fra : Pablo diablo

Dato : 03-11-04 14:42

> P4 2.8 ( Prescot ) Kan det passe den processor ikke har HTT?

Det har den skam, men det skal være aktiveret i bios, før det virker.
Hvis det er aktiveret og du stadig må nøjes med uden, kan du vha. XP cd køre
repair, hvor du skifter til en multprocessorkerne
/Pablo

Fra : Fynbo

Dato : 03-11-04 19:27

"Pablo diablo" <Death@by.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis det er aktiveret og du stadig må nøjes med uden, kan du vha. XP cd
> køre repair, hvor du skifter til en multprocessorkerne

Har desværre set forkert da jeg bestilte, så den jeg har fået
er kun på 533 FSB og ikke 800....
Pisse surt...

Fynbo