USB-problem. Hver gang jeg....
Fra : Carsten Riis

Dato : 30-10-04 21:05

Hehehe, skæg overskrift. Jeg håber, at den har fanget din interesse og
du kan give en løsning på mit problem.

Jeg har mit digitale kamera canon S1 IS som tager rigtig rigtig fine
billeder (syntes jeg da selv).

Men jeg kan ikke få billederne over på computeren via det indbyggede
usb-stik.

Windows fortæller:
En USB-enhed har overskredet hubportens strømbegrænsning. Klik på denne
meddelelse for at få hjælp til at løse dette problem.

Sagen er den, når jeg gør det, så dukker der en vindue op med
forskellige USB-port-ikoner. Nederst er der en besked, hvor der står at
jeg skal afbryde enheden og klikke på nulstil for nulstille porten.

Det gør jeg så, men uden tilfredsstillende resultat dvs. samme problem
opstår igen, når jeg tilslutter kameraet igen.

Det har virket fint tidligere, hvor jeg dog brugte et andet kabel.

Det kabel, hvor det virkede, havde godt nok en fortykkelse på, som du
kan se her:

http://bidpics.rooflessrecords.com/HD15-BNC-monitor-cable.JPG
Det den der dims som sidder efter/før monitorstikket øverst i billedet.

Jeg kan fint tilslutte den anden USB-enhed jeg har. En Bluetooth-dongle
(eller hvad den nu hedder).

Nu er sagen den, at jeg gerne vil have overført billederne inden i
morgen aften, da jeg gerne vil bidrage med et billed i
news:dk.fritid.foto 's fotostafet.

Og det fungerende kabel har jeg først mandag, da jeg har lånt det ud til
min svoger i Holstebro.

Er der nogen af jer, som har et par fif til, hvordan jeg kan få min
USB-port til at makkeret?

mvh

Carsten Riis

PS: Har jeg ramt den forkerte gruppe, så må I gerne henvise mig til den
rigtige.

Fra : Ricko.

Dato : 31-10-04 06:13

> PS: Har jeg ramt den forkerte gruppe, så må I gerne henvise mig til den
> rigtige.
prøv et andet usk stik , ellers prøv at slukke pc , og lade den starte op
med kamera sat til , så kan det nemlig være at den finder kamera og får det
til at virke

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-10-04 10:57

"Ricko." wrote:

> prøv et andet usk stik , ellers prøv at slukke pc , og lade den starte op
> med kamera sat til , så kan det nemlig være at den finder kamera og får det
> til at virke

Er prøvet.

Desværre uden positivt resultat.

Har prøvet alle fire indbyggede USB-stik (to bag og to foran).

Jeg har snakket med en kammerat igår, han mener, at det kan være pga.
manglende afskærmning på kablet (den der dims, som jeg beskrev
tidligere).
Og hvis det er, så kan jeg ikke gøre så meget. Andet end at skaffe mig
det fungerende kabel.

mvh

Carsten Riis

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-10-04 10:38

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> [...]
> meddelelse for at få hjælp til at løse dette problem.

> Er der nogen af jer, som har et par fif til, hvordan jeg kan få min

Nu har du ikke sqgt hvilken slags computer du har.. Men er det fx en bærbar
kan det godt være den ikke kan trække så meget...

Standart kan en USB port trække 500mA svjv, har du fx sat kameraet til til
en USB hub uden strømforsygning, kan du sikkert ikke trække mere end 100mA
pr. port i hub´en.

Prøv direkte i computeren i flere porte.

Prøv evt. at gå ind i enhedshåndtering, og gik nederes ved Serial Bus
controlleres.. Der kan man se egenskaber, og under Power kan man se hvor
meget porten kan trække og hvad det udstyr der sidder til kræver.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-10-04 12:01

Bjarke Hansen wrote:
> Nu har du ikke sqgt hvilken slags computer du har.. Men er det fx en bærbar
> kan det godt være den ikke kan trække så meget...

Ok. sorry, det skulle naturligvis være oplyst.

Det er en FujitsuSimens (modelnummeret kan jeg ikke huske) P4@2Ghz. 700
Mb Ram,
Onboard lyd og netkort.
Et Radeon grafikkort (kan ikke huske model og størrelse, men rigeligt
til at køre C&Czh i fuld opløsning og detaljer).

Og de USB-porte som er tilgængelige er computerens egne.

> Standart kan en USB port trække 500mA svjv, har du fx sat kameraet til til
> en USB hub uden strømforsygning, kan du sikkert ikke trække mere end 100mA
> pr. port i hub´en.

Når jeg klikker på den enkelte port, så fortæller enhedshåndtering, at
der kan trækkes 500 ma pr. port.

> Prøv direkte i computeren i flere porte.

er prøvet.

> Prøv evt. at gå ind i enhedshåndtering, og gik nederes ved Serial Bus
> controlleres.. Der kan man se egenskaber, og under Power kan man se hvor
> meget porten kan trække og hvad det udstyr der sidder til kræver.

Der siger den Ukendt enhed og ukendt strømforbrug.

mvh

Carsten Riis