Notebook Forstærker.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 28-10-04 10:41

Hej.

Jeg mangler en forstærker til at sætte i fornindelse medmin notebook,
når jeg er ude at køre, og har mit GPS sat til notebooken.

Lyden fra notebooken er for svag så.

Findes der forstærkere til notebooks ?.

Med venlig hilsen

Erik Jakobsen

Fra : Anders F

Dato : 28-10-04 14:34

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg mangler en forstærker til at sætte i fornindelse medmin notebook,
> når jeg er ude at køre, og har mit GPS sat til notebooken.
> Lyden fra notebooken er for svag så.

Det er både forstærker/højttalere...

> Findes der forstærkere til notebooks ?.

Eksterne højttalere? Du kan få aktive højtalere eller benytte en hvilken som
helst ekstern forstærker (som du kan forsyne)...
Det mest oplagte er nok at fiske en linieindgang på auto-radioen ud (antager
det er en bil du kører i)

/A

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 28-10-04 15:22

Anders F wrote:
> "Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> wrote in message

> Det er både forstærker/højttalere...

?.

> [...]
> helst ekstern forstærker (som du kan forsyne)...
> Det mest oplagte er nok at fiske en linieindgang på auto-radioen ud (antager

Aktive højttalere lyder bedst. Har du en URL ?.

Ja linjeudgangen kan selvfølgelig også anvendes, men jeg vil helst ikke
til at skille ad. Hvis en Opel Corsa er en bil, så er det en bil jeg
kører i

> /A

Mvh, Erik

Fra : Anders F

Dato : 28-10-04 15:38

> ?.

Jeg mente at notebookens højttalere nok ikke er begrænset af forstærkeren...
Så du behøver en upgrade af begge.

> Aktive højttalere lyder bedst. Har du en URL ?.

www.google.dk
Billigt: PC højttalere...

> Ja linjeudgangen kan selvfølgelig også anvendes, men jeg vil helst ikke
> til at skille ad. Hvis en Opel Corsa er en bil, så er det en bil jeg
> kører i

Jeg ville arbejde på at bruge stereo'en alligevel! Hvis du har båndspiller i
kan du få en adapter der accepterer et linjesignal (og modulerer det ind på
tonehovedet - ikke optimalt men helt OK)

/A

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 29-10-04 10:34

Anders F wrote:

> Jeg mente at notebookens højttalere nok ikke er begrænset af forstærkeren...
> Så du behøver en upgrade af begge.

J aok.

> [...]

> kan du få en adapter der accepterer et linjesignal (og modulerer det ind på
> tonehovedet - ikke optimalt men helt OK)

Der er kun CD afspiller i radioen.

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 28-10-04 16:02

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg mangler en forstærker til at sætte i fornindelse medmin notebook, når
> jeg er ude at køre, og har mit GPS sat til notebooken.

Hvis du har båndtoptager i bilen kan du købe et kassettebånd med
mini-jack-stik, som let og billigt at slutte den bærbare til bilens anlæg.

Vh Kim

Fra : Peter T.

Dato : 28-10-04 19:34

Kim Søvsø Pedersen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Hvis du har båndtoptager i bilen kan du købe et kassettebånd med
> mini-jack-stik, som let og billigt at slutte den bærbare til bilens
> anlæg.

Gammel opfindelse, men en ren genialitet. Jeg har haft utroligt meget
glæde af dette "bånd" med ledning på de lange køreture, hvor discman'en har
været jukebox. Opfinderen burde få en æresnobelpris.

--
"Jeg nøjes med mine 2x 2.5m2 til hver højttaler og det syntes jeg
lyder fint. Også selv om ekspedienten svor at et par tilspillede

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 29-10-04 10:35

Kim Søvsø Pedersen wrote:
> [...]
>

> Hvis du har båndtoptager i bilen kan du købe et kassettebånd med
> mini-jack-stik, som let og billigt at slutte den bærbare til bilens anlæg.

Det har jeg desværre ikke.

erik