Boot på cd på en GAMMEL IBM 300PL
Fra : Masterpuf

Dato : 24-10-04 22:08

Hej

Jeg vil lige høre hvordan man sætter bios til at boote på cd på en æld
gammel IBM 300PL, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre?

Masterpuf

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-10-04 12:58

Masterpuf skriblede og skrablede følgende:

> Jeg vil lige høre hvordan man sætter bios til at boote på cd på en æld
> gammel IBM 300PL, hvis det i det hele taget kan lade sig gøre?

Er det en dansk 300PL 6565, så er det meget nemt

Det står endda på dansk

Tryk på "F1" når maskinen booter op og skriver F1 for konfiguration. Vælg så
"startfunktioner" og "startsekvens".

Dansk manual til maskinen findes i øvrigt her: www.tersgov.dk/pl300dan.pdf

Claus

Fra : Masterpuf

Dato : 25-10-04 15:18

> Er det en dansk 300PL 6565, så er det meget nemt

Det er en 300PL 6862 på dansk,

> Tryk på "F1" når maskinen booter op og skriver F1 for konfiguration. Vælg

> "startfunktioner" og "startsekvens".

Startsekvens er der ikke.

Har prøvet at opdatere bios uden at det hjalp.

Vil det hjælpe at slette cmos(hvordan?)
Kan man ændre model nr?

Masterpuf

Fra : Masterpuf