Lydkort??
Fra : Jesper

Dato : 22-10-04 13:49

Hej´sa

Måske er det OT men jeg prøver alligevel :)

Min line-in er lige pludselig blevet sindsyg lav, der er stadig lyd for jeg
kan optage lidt og høre det, men det er så lavt at det næsten ikke kan
bruges (med mindre jeg råber)

Håber i kan hjælpe

Jesper

Fra : Leony

Dato : 22-10-04 14:43

"Jesper" <jesperts@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min line-in er lige pludselig blevet sindsyg lav, der er stadig lyd
> for jeg kan optage lidt og høre det, men det er så lavt at det næsten
> ikke kan bruges (med mindre jeg råber)

Er der skruet op for Line-In?
Programmer -> tilbehør -> underholdning -> lydstyrke.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 22-10-04 14:51

Jesper wrote:
> [...]
> kan optage lidt og høre det, men det er så lavt at det næsten ikke kan

Råber? Line in? Hvordan hænger det sammen?
Har du sat en mikrofon i line in?
Hvis det er en alm. mikrofon, har den ikke noget at gøre i line-in.
En mikrofon skal i "Mic in".

Et signal fra en mikrofon er forskelligt fra det signal, der kommer fra
en CD-afspiller, båndoptager etc.

Dernæst skal du i mikseren sikre dig at der er skruet op for
mikrofonindgangen.

--
Steen Suder

Fra : Jesper

Dato : 22-10-04 15:04

Det er så fordi jeg ikke lige fatter termerne, men den sidder altså i det
rigtige stik, det har virket så sent som i går, men nu fatter det kegle.

Jeg har skruet op de steder jeg kan komme til det, men lige fedt hjælper
det, men det viste sig da jeg satte noget musik på at denne går fint igennem
som om jeg sad og sang :), altså folk på Ventrillo kan høre musikken men
ikke mig.

Jeg fatter stadig ikke hvad det er der er galt, jeg har forsøgt med de
nyeste drivere fra Creative, men under installationen skriver den bare at
jeg ikke har et SB lydkort installeret.............. øvøøvøvøv jeg er
rigtigt godt træt af det her

Fra : Brian Lund

Dato : 22-10-04 17:24

> [...]
> nyeste drivere fra Creative, men under installationen skriver den bare at
> jeg ikke har et SB lydkort installeret.............. øvøøvøvøv jeg er

Nu har du vel ikke en kontakt på ledningen til at slå mikrofonen fra? ;)

I mixeren går du ind under: egenskaber -> indspilning [OK] - og skruer så op
for mikrofonen, hvis du ikke allerede har gjort det dér...

Har du prøvet at skrue op i VT?

Brian

Fra : Jesper

Dato : 22-10-04 18:20

Det nummer med at glemme at slå mikrofonen til har jeg prøvet en gang før,
og det er ikke det denne gang.

Jeg har også skruet op for mikrofonen, og når jeg skruer helt op for VT så
kan jeg til nød høres, såfrmt jeg råber ret højt.

Men nu til det værste af det hele --- jeg havde egentlig fikset det men men
men nu er den gal igen, jeg har dog fundet ud af hvad der er der skaber
problemet for da det virkede ville jeg lige rense compen for skidt (adware
etc.) så jeg køret Ad-Aware, Spybot og sidste men ikke mindst IE Privacy
Keeper, og efterfølgende virker det ikke igen.

Nu skulle man jo mene at jeg bare kunne gøre som før MEN hvad var det lige
jeg gjorde??

Tror sgu jeg køber en ny comp bare for at slippe for at skulle lege med det
her mere.

Jesper

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 22-10-04 19:18

"Jesper" <jesperts@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Er der flueben i Lydstyrke=>mikrofon=>avanceret=>mikrofonforstærkning.?

PH

Fra : Brian Lund

Dato : 22-10-04 21:04

> [...]
> jeg gjorde??
>
> Tror sgu jeg køber en ny comp bare for at slippe for at skulle lege med

Ehm, hvis det bare er et software problem, hvadså med bare at installere
windows på ny ;)

Brian

Fra : Jesper

Dato : 24-10-04 13:18

Jeg har nu formateret og smidt Windows ind igen, men jeg tror det hele har
været forgæves : ( for jeg tror det er mit headset der er noget galt med,
når jeg har sat højtalere til kan jeg fint optage hvad jeg siger, dog kommer
lyden direkte fra mikrofon til højtalere (det er ikke meningen tror jeg) men
når jeg så sætter headset-hørebøffer til så går det galt.............. der
kommer skratten, jeg skal råbe bare for at man nærmst kan høre mig hviske
osv.

Tror i at det er headsettet det er galt med? eller kan det være lydkortet?