ITX - kabinet - OS
Fra : Anders Lund

Dato : 15-10-04 22:59

Hej

Jeg overvejer at købe sådan et kabinet (eller lignende):
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72660

Der skal sidde et ITX board, ved bare ikke hvilket et endnu. Skal bruges
til en FreeBSD server, så det behøver ikke at være totalt vildt. Måske
dette:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67654

Men nu kommer spørgsmålene:
Kabinettet har ekstern strømforsyning... fungere det uden videre med
bundkortet?

Kan FreeBSD køre på disse ITX boards? Ja, selvfølgelig, men er der noget
man skal tage højde for i forhold til, når man tænker på processoren er
anderledes (men kompatibel med) end alm. X86 processorer?

Er der nogen som erfaring med disse? Måske ikke med FreeBSD men bare
gennerelt.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-10-04 23:58

Anders Lund <anders@andersonline.dk> crashed Echelon writing

> Men nu kommer spørgsmålene:
> Kabinettet har ekstern strømforsyning... fungere det uden videre med
> bundkortet?

Edbpriser er nede p.t. så kan ikke tjekke dine links, men de ITX kabinetter
med ekster PSU jeg har set, har indeni en lille omformer så der er alm ATX
strøm stik til bundkortet.

> Kan FreeBSD køre på disse ITX boards? Ja, selvfølgelig, men er der noget
> man skal tage højde for i forhold til, når man tænker på processoren er
> anderledes (men kompatibel med) end alm. X86 processorer?

Har hørt om nogle bugs med VIA's boards or *nix systemer, men mon ikke de
er fixet, det ved du sikkert mere end mig (winnie menneske)

> Er der nogen som erfaring med disse? Måske ikke med FreeBSD men bare
> gennerelt.

Har selv den mindste VIA EPIA 5000 og selvom den er svag kører den fint.
Klarer de jobs den har fået (web- & mailserver, surfmaskine, download
manager osv.

--
Bjarke Andersen

Fra : anders majland

Dato : 16-10-04 19:16

> Jeg overvejer at købe sådan et kabinet (eller lignende):
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=72660

Kan pt ikke lige få billedet frem..

> Kabinettet har ekstern strømforsyning... fungere det uden videre med
> bundkortet?

Ja - men hver opmærksom på at strømforsyningen bliber smålun . Så sørg
for lidt luft omkring den.

> Er der nogen som erfaring med disse? Måske ikke med FreeBSD men bare
> gennerelt.

Jeg har "leget" med mini-itx i godt et års tid - Medmindre man vil have
noget der fylder meget lidt så kan en "gammel" PII levere omtrent den
samme ydelse for den samme effekt ...

Btw så har jeg pt et lille travla kabinet tilovers - fordi der ikke er
plads til et pci kort i det. (plads til mini-itx 2.5" hd, slimline dvd
og har 2x usb2 på fronten - men nu vil jeg har et hauppage pvr 250
kørende på det bundkort ....)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid