Post Startup error
Fra : Vidal

Dato : 08-10-04 11:13

Jeg har opgraderet en IBM Netvista (W98SE 512MB) fra en
Celeron 600Mhz (Coppermine) til en Celeron (Tualatin) 1.3 Ghz.

Forinden havde jeg opgraderet BIOS med opgraderingsdiskette
fra IBM, uden nogen form for problemer.

Da jeg havde installeret et grafikkort, sådan husker jeg det
ihvertfald, jeg synes ikke det skete ved første boot, dukkede
der en meddelelse op, når computeren booter op:

----------------
Post Setup error

167 - No processor BIOS update found
----------------

Det har tilsyneladende ingen indflydelse på computeren, men det
er naturligvis irriterende at skulle ind omkring setup, hver
gang computeren startes.

Jeg har forsøgt at genopdatere BIOS'en, for ligesom at gøre noget,
men det kan ikke lade sig gøre. Den melder, at der ikke er nok
hukommelse til at opdatere.

Er der nogen, der har et bud på, hvad der er galt, og evt hvad
jeg stiller op med problemet?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 12:15

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har forsøgt at genopdatere BIOS'en, for ligesom at gøre noget,
> men det kan ikke lade sig gøre. Den melder, at der ikke er nok
> hukommelse til at opdatere.

Der er en her som har løst problemet ved at opdatere BIOS efter
installation af processoreren:
" Turned on the computer looked inside saw the LED on the new Processor
come on. Looked at my monitor as the computer was booting, then it stop
and I got the following Error. " 167 No Processor BIOS Update Found".
Tried to boot again and got the same Error. This time I put the BIOS
update disk in before I booted and it fired right up. So you need to
flash the BIOS again after you install the new processor."
http://oldpcupgrades.tripod.com/id6.html

Ved ikke hvorfor du får den besked om for lidt hukommelse.
Hvad står der helt præcist?

Måske kan du sætte den til at ignorere fejl et eller andet sted i BIOS.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Vidal

Dato : 08-10-04 19:06

Leony wrote:
> [...]
> update disk in before I booted and it fired right up. So you need to
> flash the BIOS again after you install the new processor."

Jeg vil prøve at kigge på linket. Det eneste jeg kunne finde var
noget, der lignede thailandsk, men klart samme problem som mit.
Men mit thailandske er lidt rusten.

> Ved ikke hvorfor du får den besked om for lidt hukommelse.
> Hvad står der helt præcist?

Der kommer først vinduet,

" IBM corporation Post BIOS update Utility."

Press Enter to Continue
Press Esc to Cancel.

Men før jeg har trykket på noget som helst siger den,

Not enough memory.

Press Ctrl+Alt+Del to restart system."

Men der burde være masser af memory

> Måske kan du sætte den til at ignorere fejl et eller andet sted i BIOS.

Det kigger jeg på.
--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 08-10-04 20:20

Leony wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Der er en her som har løst problemet ved at opdatere BIOS efter
> installation af processoreren:

Jeg havde ikke tænkt over, jeg oprindeligt opdaterede BIOS
med en patch fra Updateware. Oprindelig havde jeg tænkt at
opgradere processoren med Updatewares adapter, men købte så
en noget billigere, discount , udgave fra Computerparts
fra Frederikshavn, en kinesisk sag, Lin Lin hedder den vistnok.

Men det var IBMs oprindelige BIOS opdatering, jeg sad og fumlede
med nu. Da jeg igen så brugte Updatewares patch, lykkedes det, så
jeg er sluppet for den besværlig fejl i opstarten. Nu sidder jeg
imidlertid med et nyt problem, som jeg vistnok starter i en ny
tråd, for overskuelighedens skyld.

Med Upgradewares udgave kan man selv regulere FSBs hastighed
(oprindelig 66 Mhz, nu 100) og processor spænding, men jeg
blev opmærksom på at dette bundkort GA-6WMMC 7 automatisk
regulerer de forhold. Så derfor den billige.

Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 23:00

> Men det var IBMs oprindelige BIOS opdatering, jeg sad og fumlede
> med nu. Da jeg igen så brugte Updatewares patch, lykkedes det, så
> jeg er sluppet for den besværlig fejl i opstarten.

Ok, det er jo ganske glimrende.

> Nu sidder jeg
> imidlertid med et nyt problem, som jeg vistnok starter i en ny
> tråd, for overskuelighedens skyld.

, men mon ikke vi også kan klare den