Hvilken switchbox ?
Fra : Mureren

Dato : 08-10-04 05:27

Hejsa...

Er her nogen der kan anbefale en switchbox?

Jeg har behov for wn boks der kan switche så jeg kun bruger en skærm, et
tastatur og en mus, til to pc'ere.

Den SKAL kunne bruges med mit Logitech DiNovo tastatur og den tilhørende
Mx-900 mus.
(usb-tilslutning i pc'en)

Ydermere SKAL den kunne fastholde forbindelsen når der switches mellem
pc'erne, så man ikke skal boote hver gang der switches!

Jeg har forhørt mig hos Logitech om deres erfaringer med switchboxe og
trådløse mus/tastaturer, og de havde ikke nogen anbefalinger. Jeg har også
forhørt mig hos www.shg.dk, og fået at vide at flere kunder bruger
switchboxe med trådløst udstyr, men hvilke boxe og hvilket trådløst udstyr
forlød det ikke noget om

Jeg har kigget på denne: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88201
Opfylder den mine krav, og er der nogen med hands-on erfaringer, evt. med
andre modeller fra andre fabrikanter ?

Mvh.
Mureren

Fra : Tommy

Dato : 08-10-04 07:00

Hej Murer

Huskede du at sige til SHG at det er en KVM (Keyboard/Video/Mouse) du skal
have??

Jeg prøver at undersøge lidt. Jeg har selv rodet en del rundt efter KVM i
forbindelse med arbejdet hvor jeg skal have en multiskærm kvm til 4 PC. Det
er ikke så forbandet nemt at finde

Hilsen
Tommy

Fra : Tommy

Dato : 08-10-04 07:07

Hmmm

Det ser godt nok ud til at den kan klare dine krav. Hvad jeg kan se har den
fuld KM emulering så det er nok kun et spørgsmål om at få dit KM udstyr
installeret rigtigt på de maskiner du har og så skulle du være i himlen.
Hvis ikke så er det jo et spørgsmål om at udnytte dine 14 dages fulde
returret ved køb over nettet.

Det bedste er nok at spørge IOgear:

http://www.iogear.com/main.php?loc=product&Item_ID=566&sec=viewall#display

Det er fedt at den kan håndtere audio og en meget høj opløsning.

Fra : Mureren

Dato : 08-10-04 08:59

> [...]
> installeret rigtigt på de maskiner du har og så skulle du være i himlen.
> Hvis ikke så er det jo et spørgsmål om at udnytte dine 14 dages fulde

Installeret rigtigt ?
Hvis jeg nu har de rigtige drivere installeret på min private pc, og kun en
Win2K standard driver på min arbejdspc, vil det så ikke virke ?
Jeg forestiller mig egentlig at jeg i ovenstående tilfælde vil kunne benytte
alle taster m.m. på min private pc, men kun de basale på arbejdspc'en, og
det er også fint nok.
(edb-afdelingen bliver jo sure hvis man beder om at få installeret
"specielle drivere", blot fordi man hellere vil bruge sit lækre og dyrt
indkøbte udstyr end det standard keyboard og den standard mus der kommer med
pc'en!)

De 14 dages returret har jeg også in mente, men jeg vil da hellere finde det
rigtige grej første gang, derfor postede jeg her til NG'en

> Det bedste er nok at spørge IOgear:
>
> http://www.iogear.com/main.php?loc=product&Item_ID=566&sec=viewall#display

Jep, det havde jeg også tænkt på, men min erfaring med tingene er bare
lille, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg præcist skal spørge om, og hvordan
jeg skal formulere det. Desuden er der garanteret laaang svartid.

> Det er fedt at den kan håndtere audio og en meget høj opløsning.

Jep, og den er tilmed meget rimelig i pris synes jeg.
HVIS det bliver den, så mailer jeg også til firmaet at de fremover bør
indkøbe denne switchbox, da den er kompatibel med det meste...

Mvh.
Mureren

Fra : Tommy

Dato : 08-10-04 13:31

> [...]
> "specielle drivere", blot fordi man hellere vil bruge sit lækre og dyrt
> indkøbte udstyr end det standard keyboard og den standard mus der kommer

Hej du

Hvis du har driveren lagt på din egen pc og kører med driver for standard
keyboard på din firma-kasse så tror jeg ikke det giver noget problem. Jeg er
meget sikker på at alle keyboard vil køre under en standard driver. Det vil
fint spille med dit Logit keyboard.

Hilsen Tommy

Fra : Anders Lund

Dato : 08-10-04 08:04

Mureren wrote:
> Ydermere SKAL den kunne fastholde forbindelsen når der switches mellem
> pc'erne, så man ikke skal boote hver gang der switches!

Er det ikke også det en switchbox opgave? Ved godt at der er nogen af
disse som er i en tvivlende kvalitet og derfor ikke altid klare opgaven. :)

Jeg er glad for min TrendNET 205i, men det har ikke USB.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Tommy

Dato : 08-10-04 08:34

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message

> Er det ikke også det en switchbox opgave? Ved godt at der er nogen af
> disse som er i en tvivlende kvalitet og derfor ikke altid klare opgaven.
> :)

Hmm er det ikke altid en basal funktionalitet at der holdes liv i PC'en når
der skiftes til en anden?
En KVM mister jo faktisk sin funktionalitet hvis maskinen bliver slukket
hver gang man skifter til en anden computer.

Hilsen Tommy

Fra : Mureren

Dato : 08-10-04 08:50

> [...]
> En KVM mister jo faktisk sin funktionalitet hvis maskinen bliver slukket
> hver gang man skifter til en anden computer.

Joo, det er det da, men jeg fik at vide hos Logitech at jeg skulle spørge
efter det, da det netop ikke er alle switchboxe der foretager den emulering
der skal til.
(what do i know....)

Mvh.
Mureren

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-10-04 13:07

> [...]

> Opfylder den mine krav, og er der nogen med hands-on erfaringer, evt. med

TrendNet TK-210K er måske også en mulighed, eller TK-209i som er noget
billigere men som dog kun har ét USB-stik

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Casper Bang

Dato : 08-10-04 13:32

> Er her nogen der kan anbefale en switchbox?
>
> Jeg har behov for wn boks der kan switche så jeg kun bruger en skærm, et
> tastatur og en mus, til to pc'ere.

Jeg har en TRENDnet, til 4 PCere som virker fint.
Den tager ikke imod USB, men skal du egentligt bruge det? Man kan jo bare
bruge den der lille adapter, fra USB til PS/2. Har det nogle ulemper?
Anyway, hvis jeg var dig, ville jeg købe:

Fra : Heinz

Dato : 09-10-04 21:56

Prøve denne

http://www.danbit.dk/produkter/1707.phtml

/ Heinz

On Fri, 8 Oct 2004 06:27:15 +0200, "Mureren"