MCT - hvilken ram?
Fra : JSH [9800]

Dato : 07-10-04 15:17

Jeg er i besiddelse af 4 stk. ram-klodser fra Memory Card Technology og de
er mærket med en lille label med: 9G03664

De passer i alm. SD-ram slots.

Hvor kan jeg finde yderligere specifikationer om disse?

Fra : Leony

Dato : 07-10-04 16:50

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er i besiddelse af 4 stk. ram-klodser fra Memory Card Technology
> og de er mærket med en lille label med: 9G03664
> De passer i alm. SD-ram slots.
> Hvor kan jeg finde yderligere specifikationer om disse?

MCT's hjemmeside.

Google -> søg på hvad der står på chips'ne.

Hvis du har en amskine du kan smide dem i, så kan du bruge ctspd:
http://www.heise.de/ct/ftp/ctspd.shtml

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : JSH [9800]

Dato : 07-10-04 20:59

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Ja, men jeg kan ikke rigtig få nogen pc til at starte med denne type ram.
Derfor vil jeg gerne have noget yderligere information om dem.

De sad tidligere i en server - skulle det betyde noget?

Fra : Leony

Dato : 07-10-04 21:09

> Ja, men jeg kan ikke rigtig få nogen pc til at starte med denne type
> ram. Derfor vil jeg gerne have noget yderligere information om dem.
> De sad tidligere i en server - skulle det betyde noget?

Så er det sikkert ECC RAM:
ECC RAM /Registered
Alle typer RAM kan i dag fås som ECC (Error Correction) RAM. Denne RAM
type er dyrere, men til gengæld er der mulighed for at fejl under
overførslen til/fra RAM kan blive rettet. Der er nemlig ekstra
hukommelseschips på RAM-blokken, der gør det muligt at rette eventuelle
fejl der opstår under overførslen af data. Almindelige RAM har ikke
denne funktion. Det er sjældent at disse fejl opstår, og for almindelige
brugere har det næppe den store betydning. ECC RAM anbefales derimod til
computere, hvor det er vigtigt med høj sikkerhed og stabilitet - for
eksempel til servere. Desuden er ECC RAM også lidt langsommere end
almindelige RAM, pga. at der skal sendes fejlrettelsesdata, sammen med
almindelige data. Hvis man vil bruge ECC RAM, kan man ikke blande det
med almindelig RAM. Bundkortet skal ligeledes understøtte ECC RAM for at
det kan bruges.

Registered/registreret RAM har næsten den samme funktion som ECC RAM -
nemlig at gøre RAM-klodsen mere stabilt, samt at forbedre ydelsen. Her
er der ikke ekstra hukommelseschips, men der bruges i stedet en buffer
chip. Registered RAM er - ligesom ECC RAM - mest tiltænkt servere og
andre computere der kræver maksimal stabilitet.
http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=1586

Har du prøvet at indtaste nummeret på chippen (ikke på label'en) i
Google?

Fra : JSH [9800]

Dato : 07-10-04 21:20

> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Dette nr. står på chippen: HY51V65404A

Når jeg slår det op på Google bliver jeg ikke klogere!

Kan du hjælpe?

Fra : Leony

Dato : 08-10-04 11:02

> Dette nr. står på chippen: HY51V65404A
> Når jeg slår det op på Google bliver jeg ikke klogere!
> Kan du hjælpe?

Google giver et par hits på nettet og kun et par i nyhedsgrupperne (hvor
din post er en af dem).

Jeg har fundet denne:
http://www.kwangjun.com/dram.htm
som peger i retning af at det er 168 pins 64 MB moduler EDO-RAM (samme
størrelse som SD-RAM).

Yderligere understøttelse her:
http://www.digchip.com/datasheets/parts/hy/parts_hy.php

Ved du hvilken server/bundkort de sad i. Dette kunne være en hjælp.
Det kunne være en hjælp at vide om disse klodser er understøttet i
serveren.