når man skal sætte en ekstra HD i sin mask~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 07-10-04 11:41

hejsa,

På mit bord ligger en maxtor 160 GB HD men win xp installeret - disken skal
i min maskine. Nuvel - der sidder i forvejen en disk med XP, som skal blive
siddende ... hvordan klarer jeg det? Skal jeg bare sætte den nye i+
Efterfølgende skal beggede diske renses og ny XP mv installeres.

ras

Fra : Jacob Ask

Dato : 07-10-04 11:49

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siddende ... hvordan klarer jeg det? Skal jeg bare sætte den nye i+
> Efterfølgende skal beggede diske renses og ny XP mv installeres.

Hvis du ellers er tilfreds nok med den XP-installation du har nu, så er der
ingen grund til at gøre noget ved den. Du sætter bare den nye disk i (sørger
for at den gamle er master) og så skulle det køre. Så kan du jo bare slette
det du ikke skal bruge på den nye (evt format).

/ask

Fra : rasmus carlsen

Dato : 07-10-04 12:53

"Jacob Ask" <Jacob_askFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
slette
> det du ikke skal bruge på den nye (evt format).

- den gamle skal renses under alle omstændigheder. Så hvis jeg sætter den
nye til slave og ellers forbinder skidtet korrekt, er der ingen problemer?
Kan jeg bare slette alt der ligger på den nye eller skal jeg lave noget
halløjsa med den?

ras

Fra : Jacob Ask

Dato : 07-10-04 13:52

> [...]
> Kan jeg bare slette alt der ligger på den nye eller skal jeg lave noget

Principielt kan du bare slette det hele, men dette vil jo som oftest være
nemmere med en formatering.

/ask

Fra : rasmus carlsen

Dato : 07-10-04 14:00

"Jacob Ask" <Jacob_ask@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Principielt kan du bare slette det hele, men dette vil jo som oftest være
> nemmere med en formatering.

- det var sådan noget jeg tænkte på ... hvordan gør man det?

ras

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-04 14:22

> Principielt kan du bare slette det hele, men dette vil jo som oftest være
>
> - det var sådan noget jeg tænkte på ... hvordan gør man det?

Når du har installeret XP igen på din gamle disk, og den nye sidder som
slave, så højreklikker du på drevet og vælger "formater"...Såre simpelt...

Fra : rasmus carlsen

Dato : 07-10-04 18:42

"Per Overarm" <*per*langnæsebogstav*allerup*info*> skrev i en meddelelse

> Når du har installeret XP igen på din gamle disk, og den nye sidder som
> slave, så højreklikker du på drevet og vælger "formater"...Såre simpelt...

- hehe, det tror jeg godt, jeg kan finde ud af. Takker

ras