Byg sin egen PC - Hvilke dele ?
Fra : Ronnie

Dato : 05-10-04 11:03

Hej NG

Jeg står for at købe ny PC. (Multmedie/spille dyr)

Hvis jeg nu istedet for at vente på næste Medion tilbud i ALDI, vil
bygge min egen. Har så nogle bud på hvilke dele jeg skal søge priser på
?

Jeg skal ikke overclocke eller noget andet vildt,jeg søger bare efter
nogle gode plugandplay dele som spille godt sammen.

Det vel flg. dele som først er interessante:

Kabinet
Motherboard + CPU (omkring 3 Ghz)
HD
Ram
Grafikkort
DVD brænder

Jeg ligger med budget på mellem kr. 7-8000, hvad kunne være godt at gå
efter ?

Mvh Ronnie

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 05-10-04 11:47

"Ronnie" <newsreader@FJERNmail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Grafikkort
> DVD brænder
>
> Jeg ligger med budget på mellem kr. 7-8000, hvad kunne være godt at gå

Hvad skal du bruge maskinen til? (3D spil eller bare surfen og brænde en
dvd)

Hvor meget må den fylde? Hvilket udseende skal kabinettet have?

(Gå ind på edbpriser / hardware / kabinetter og klik på galleri)

Hvor meget må den larme?

Fra : Ronnie

Dato : 05-10-04 12:09

-CUT-

> [...]
>
> Hvor meget må den fylde? Hvilket udseende skal kabinettet have?
>
> (Gå ind på edbpriser / hardware / kabinetter og klik på galleri)

Tak for den hurtige respons.

Har været inde under galleri; "Miditower Demon ATX kabinet Sort 300 Watt
PSU" ser da for lækker ud

Maskine skal også bruges til 3D spil, ellers er jeg rimelig åbent for
forslag. Men en kort beskrivelse kunne være:

Den fedeste, hurtigste, sejeste, smukkeste maskine som kan bygges af en
IKKE svagsrømstekniker til 7-8 tusind kroner

Mvh Ronnie

Fra : Leony

Dato : 05-10-04 14:08

"Ronnie" <newsreader@FJERNmail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Kabinet

Chieftec.

> Motherboard + CPU (omkring 3 Ghz)

Abit bundkort med en AMD 3000+ processor.
AMD giver den bedste pris/ydelse.
Det behøver ikke være en 64-bits processor.

> HD

Seagate med 8 MB cache.

> Ram

Corsair eller Crucial.
Lidt billigere, så er Kingston sagen.

> Grafikkort

Jeg ville vælge Radeon.
Jeg spiller ikke, så mere hjælp kan jeg ikke give.

> DVD brænder

En dual-layer med mulighed for skrivning på + og - skiver.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ronnie

Dato : 05-10-04 20:38

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in news:I0x8d.55588
$Vf.2658104@news000.worldonline.dk:

> [...]
>
> Jeg ville vælge Radeon.
> Jeg spiller ikke, så mere hjælp kan jeg ikke give.

> En dual-layer med mulighed for skrivning på + og - skiver.

Hej Leony

Tak for svaret.

Men jeg havde nu håbet på at der ville komme forslag med specifike dele.
Dvs med produkt/type nr. samt et lille argument for hvorfor det er det
jeg skal vælge.

Mvh Ronnie

Fra : Anders Lund

Dato : 05-10-04 21:05

Ronnie wrote:
> Men jeg havde nu håbet på at der ville komme forslag med specifike dele.
> Dvs med produkt/type nr. samt et lille argument for hvorfor det er det
> jeg skal vælge.

Det tager jo tid... hvad med at finde nogle ting ud fra svarene og så
skal vi nok hjælpe dig på vej derfra. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Ronnie

Dato : 05-10-04 22:02

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote in

> Det tager jo tid... hvad med at finde nogle ting ud fra svarene og så
> skal vi nok hjælpe dig på vej derfra. :)

Hej Anders

Tak til dig også

Jeg har fundet to eks. som kunne være udgangspunkt.

Eks 1

- BioStar P4TSP Bundkort (FSB800MHz, ATA133,
8XAGP, DDR400, SATA-RAID, USB2.0)
- Original 1024MB DDR400-RAM PC3200
- Maxtor 200GB 7200rpm Harddisk ATA133 Fluid
- Nvidia Geforce FX5700 256MB DDR Grafikkort
- Sony 3,5" Floppydrev
- Bogart 400W Miditower Black/Silver
- Logitech Internet Tastatur Black
- Toshiba 8X DVD-brænder +/- Burnproff
- Soundblaster komp.6-kanals Lydkort
- Bogart 500W (2sat+sub) højtalere
- Xtreme Optisk Mouse Scroll Black
- 10/100 LAN Netkort
- Vision ServicePack

PRIS 7395,Med Intel P4 3000 Mhz

Eks 2:

Fra : Ronnie

Dato : 05-10-04 22:03

- Biostar P4TSE Intel865 chipset (FSB800MHz, ATA133,
8XAGP, DDR400, SATA-RAID, USB2.0)
- Original 1536MB DDR400 PC3200 RAM
- Maxtor 200GB 7200rpm ATA133 Harddisk Fluid
- ATI RADEON 9800 256MB DDR Grafikkort
- Sony 3,5" Floppydrev
- Bogart Black/Silver 400W Miditower ATX Silent
- Logitech InternetTastatur Black
- Toshiba 8X DVD-brænder +/- Burnproff
- Soundblaster komp. 6-channel lydkort
- Altec Lancing AVS500 højtalere 4sat+sub
- Xtreme Optisk Mouse Scroll
- 10/100 LAN Netkort
- Vision ServicePack

PRIS 9695,- med Intel P4 3000 Mhz

Og det er mindst 1600 for dyrt.

Mvh Ronnie

Fra : Leony

Dato : 07-10-04 14:37

> [...]
> - Original 1024MB DDR400-RAM PC3200
> - Maxtor 200GB 7200rpm Harddisk ATA133 Fluid
> - Nvidia Geforce FX5700 256MB DDR Grafikkort

Allerede ved bundkortet er jeg stået af.

Prøver at sammensætte noget i aften, så hav tålmodighed indtil da.

Fra : Leony

Dato : 07-10-04 14:33

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det tager jo tid...

Enig, ikke fordi jeg er doven, men fordi folk som oftest ikke tager de
råd man giver med i deres overvejelser - imo.

Dette er ikke møntet på dig Ronnie.
Det er blot fra tidligere erfaringer.

Fra : Leony

Dato : 07-10-04 14:31

> Men jeg havde nu håbet på at der ville komme forslag med specifike
> dele. Dvs med produkt/type nr. samt et lille argument for hvorfor det
> er det jeg skal vælge.

Jeg har valgt de bedste komponenter - synes jeg selv, der er sikert et
par stykker som er uenige
Model og type er overflødigt hvis du vælger det mærke jeg anbefaler. Det
vigtigste er at det passer til din pengepung, samt dit behov.