Udnyttelse af ram
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 28-09-04 23:28

Hej

Til min nye 3.4ghz har jeg en stang 512mb ddr, som kører 333. Jeg har
tillige en stang 256mb ddr, som dog kører 266. Kan det betale sig for
mig at smide den sidstnævnte stang i? Jeg mener, det vil ved nedsætte
ydelsen for de 512mb, men til gengæld får jeg mere ram.

Jeg bruger ikke maskinen til at spille med, men derimod til grafiske
programmer som photoshop (kræver meget ram), indesign og flash.

Med venlig hilsen
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Pipeline

Dato : 28-09-04 23:49

"Bo Kamp Dudek" <bo@bodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig at smide den sidstnævnte stang i? Jeg mener, det vil ved nedsætte
> ydelsen for de 512mb, men til gengæld får jeg mere ram.

Uden at være nogen ekspert på området, så kan jeg ikke i min vildeste
fantasi forestille mig at du kan mærke forskel på om dine ram kører 333Mhz
eller 266Mhz. Jeg havde en 512Mb klods som gik defekt, den blev udskiftet
med 2*256Mb klodser som er langsommere (jeg kan ikke lige huske de eksakte
hastigheder). Men jeg kan ihvertfald ikke mærke nogen forskel.
Ét er målbar effekt, et andet er mærkbar effekt.
Men prøv at tage tid på en handling i f.eks. Photoshop, hvor du lægger et
"tungt" filter på et stort billede med din 512Mb stang i, og gentag så samme
handling med begge dine ramklodser i.
--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)