Microfon problem.
Fra : Gerner

Dato : 24-09-04 14:02

jeg har alle dage været plaget af at de microfoner jeg bruger til computeren har
været svære at få til at sige noget særlig højt.
Der skal gås virkelig til den for at få bare et lille riple af tale ind i
optagesoftwaren.
Nu har jeg et bundkortbaseret lydkort, soundmax digital audio, som er opdateret
med nyeste driver fra Intel. Dxdiag skriver om lydkortet:
-------------
Sound Devices
-------------
Default Sound Playback: Yes
Default Voice Playback: Yes
Hardware ID: PCI\VEN_8086&DEV_24C5&SUBSYS_80B01043&REV_02
Manufacturer ID: 1
Product ID: 100
Type: WDM
Driver Name: smwdm.sys
Driver Version: 5.12.0001.3665 (English)
Driver Attributes: Final Retail
WHQL Logo'd: n/a
Date and Size: 8/29/2003 15:09:00, 578304 bytes
Other Files:
Driver Provider: Analog Devices
HW Accel Level: Full
Cap Flags: 0x0
Min/Max Sample Rate: 0, 0
Static/Strm HW Mix Bufs: 0, 0
Static/Strm HW 3D Bufs: 0, 0
HW Memory: 0
Voice Management: Yes
EAX(tm) 2.0 Listen/Src: Yes, Yes
I3DL2(tm) Listen/Src: Yes, Yes
Sensaura(tm) ZoomFX(tm): Yes
Registry: OK
Sound Test Result: All tests were successful.

Men hvad nytter det når den ikke, via mic ind stikket, ikke kan opfatte lyd i
microfonen ? (headset)

Systemet er xp. Kan man omdirigere noget så lyden på stikket bliver højere ?
Der er 2 indgange på lydkortet, line in og mikrofon.
Mixeren står på fuld styrke for indspilning fra microfon.
Alle indstillinger står til at skulle bruge soundmax.
På skype lydtest server høres intet fra microfonen.
Jeg har valgt "1 mic lydboost".

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Peter

Dato : 25-09-04 00:51

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
opdateret
> med nyeste driver fra Intel. Dxdiag skriver om lydkortet:

Klip
> [...]
> Alle indstillinger står til at skulle bruge soundmax.
> På skype lydtest server høres intet fra microfonen.

Klik på indstillinger i øverst venstre hjørne og vælg egenskaber. Vælg
indspilning, sæt flueben i ved mikrofon. Gå i avanceret og slå boosteren
til. Husk at skrue op for mikrofon volumen.
Så skulle det virke.

Peter B

Fra : Gerner

Dato : 25-09-04 10:51

On Sat, 25 Sep 2004 01:50:55 +0200, "Peter" <doc_069X@hotmail.com> wrote in
dk.edb.hardware:

> [...]
>indspilning, sæt flueben i ved mikrofon. Gå i avanceret og slå boosteren
>til. Husk at skrue op for mikrofon volumen.

Du burde have læst dette inden du svarede.:

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Mads

Dato : 25-09-04 11:53

On Sat, 25 Sep 2004 11:50:36 +0200, Gerner
<nospamadressen@postkasse.org> wrote:

>Du burde have læst dette inden du svarede.:

Og du burde have læst dette :

>Klik på indstillinger i øverst venstre hjørne og vælg egenskaber. Vælg
>indspilning,

Du har ændret indstillingerne i "Lydstyrke" mixeren, men det er
sikkert i "Indspilning" mixeren at problemet ligger. QED

Fra : Gerner

Dato : 25-09-04 18:17

On Sat, 25 Sep 2004 12:53:29 +0200, Mads <Mads@nospam.portalen.no> wrote in
dk.edb.hardware:

>Og du burde have læst dette :

>Du har ændret indstillingerne i "Lydstyrke" mixeren, men det er
>sikkert i "Indspilning" mixeren at problemet ligger. QED

Man skal åbenbart skære tingene ud i pap her i gruppen.

"Mixeren står på fuld styrke for indspilning fra microfon."
Mixseren=lydinstillinger
Fuld styrke for=volumen på fuld styrke.
Indspilning=Lydinstillinger/indspilning.
Microfon=afkrydsning ved mikrofon.

Hvis ovenstående papstykker ikke staver det i foreslår, og som jeg altså
allerede havde indstillet, så ved jeg ikke hvor meget man skal forklare før det
går op for jer at jeg kan indstille lydindstillinger uden hjælp.

Det er når de indstillinger ikke er nok der bliver problemer hvortil løsningen
må ligge et andet sted.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 25-09-04 18:55

Den Sat, 25 Sep 2004 19:16:44 +0200, Gerner
<nospamadressen@postkasse.org> skrev:

>Det er når de indstillinger ikke er nok der bliver problemer hvortil løsningen
>må ligge et andet sted.

Har du husket at skifte batterier?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Gerner

Dato : 25-09-04 22:33

On Sat, 25 Sep 2004 19:54:49 +0200, Michael Pilgaard <mipi@tiscali.dk> wrote in
dk.edb.hardware:

>Har du husket at skifte batterier?

Gruppen er for idioter.
bye

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Anders Lund

Dato : 26-09-04 00:16

Gerner wrote:

> Gruppen er for idioter.

Og derfor henvendte du dig straks?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : John

Dato : 26-09-04 11:27

> Gruppen er for idioter.

Så burde du f*ndme da forblive i gruppen.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-09-04 23:30

Gerner skriblede og skrablede følgende:

> jeg har alle dage været plaget af at de microfoner jeg bruger til
> computeren har været svære at få til at sige noget særlig højt.

Og det er præcis derfor, folk foreslår det, de skriver. Det lyder til, at du
i lighed med så mange andre tilsyneladende ikke kan finde ud af forskellen
mellem udgang til højtaler og udgang til programmer, eller sagt på en anden
måde, forskellen mellem afspilning (i XP "mastervolume") og indspilning (i
XP "recording control")

Claus