Computer Genstarter
Fra : Pita

Dato : 23-09-04 21:15

Min computer genstarter pludesligt, og uden grund.
Nogle gange kan der kan går 7 timer, ander en ½ time. Som oftest får jeg
BSOD med fejlmeddelsen om win32k.sys.
Jeg har prøvet at koble 3 harddiske fra, så systemet kun består af:
ASRock K7S8X 3.0, SiS746FX, Sokkel A
Har ikke været over 40 G.
AMD Athlon Barton XP 2600+/333, har ikke været over 51 G.
Veritech DDR3200, 512 MB
PCI Raidkort
Maya 2. 5,1 lydkort
Onboard LAN
Onboard USB 2,0
350 w PSU
DVD-drev
Lite On Brænder

Har prøvet i et stykke tid at køre med kun en hddisk frem for 4, det hjalp
ikke, har kørt med i et stykke tid med en 300W PSU, ej uden held

Har testet, Hd og Ram uden fejl. CPU Burn-in i en ½ time uden fejl.

Det der undre mig er at under opstart hedder lydkort, Raidkort og USB
controllere IRQ 10, men i windows, er de fordelt over flere

Forrige gang var fejlen:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

se http://www.eksperten.dk/spm/540908

Det er begyndt efter jeg skiftede bundkort og CPU og ram ud og købte et
Raidkort, de det nye bundkort ikke havde Onboard raid.

Please help, jeg begynder at bliver lettere desperat.

--
Pita

Fra : Kim, Aalborg

Dato : 24-09-04 08:39

> Min computer genstarter pludesligt, og uden grund.

Strømforsyningen?

> Har prøvet i et stykke tid at køre med kun en hddisk frem for 4, det hjalp
> ikke, har kørt med i et stykke tid med en 300W PSU, ej uden held

Hmm, sikkert ikke strømforsyningen så, men det kunne jo stadig være...

> Det der undre mig er at under opstart hedder lydkort, Raidkort og USB
> controllere IRQ 10, men i windows, er de fordelt over flere

Det er ligemeget. Det er bare fordi Windows styrer fordelingen af IRQ. PnP
OS er nok slået til i BIOS.

> Det er begyndt efter jeg skiftede bundkort og CPU og ram ud og købte et
> Raidkort, de det nye bundkort ikke havde Onboard raid.

Du installerede vel Windows fra bunden, da du skiftede bundkortet osv? (Med
"fra bunden" mener jeg at du slettede/fjernede den gamle installation og så
installerede helt fra ny på en tom harddisk/partition)

> Please help, jeg begynder at bliver lettere desperat.

Vi prøver, vi prøver.

Mvh. Kim, Aalborg.

Fra : Pita

Dato : 24-09-04 13:56

"Kim, Aalborg" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "fra bunden" mener jeg at du slettede/fjernede den gamle installation og

> installerede helt fra ny på en tom harddisk/partition)

Jep "Format C:"

--
Pita

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-09-04 15:05

Pita wrote:
> Jep "Format C:"

Hmm - vi skal gætte - ja vi skal

Hvis du kører XP - med en driver til et eller andet stykke hardware - hvor
driveren ikke er helt XP-kompatibel - så kan det give utidige genstarter.

Hvis du går i:

Kontrolpanel - > System -> Avanceret -> Instillinger for Start og
Genoprettelse

Så er der et hak i "Genstart automatisk" - hvis du fjerner det - så vil den
ikke genstarte ved fejl - men stoppe med en blå skærm, hvor der er en
beskrivelse af fejlen - og formentlig (hvis du er heldig) også hvad der er
problemer med......

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Pita

Dato : 25-09-04 15:15

> [...]
> ikke genstarte ved fejl - men stoppe med en blå skærm, hvor der er en
> beskrivelse af fejlen - og formentlig (hvis du er heldig) også hvad der

Det har jeg gjort for et stykke tid siden, har fået 4 forskellige:
STOP 0x0000008E (har resten, men det er vist nok ikke interessant)

STOP 0x000001d (bla bla)

Win21k.sys adress BF867923 base og BF800000

Og IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Her er noget fra win32k.sys fejlens genererede fejllog

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: System Error
Hændelseskategori: (102)
Hændelses-id: 1003
Dato: 21-09-2004
Klokkeslæt: 21:56:46
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: PITA
Beskrivelse:
Fejlkode 1000008e, parameter 1 c000001d, parameter 2 bf867923, parameter 3
bacd1d64, parameter 4 00000000.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-09-04 16:17

Pita wrote:
> Det har jeg gjort for et stykke tid siden, har fået 4 forskellige:
> STOP 0x0000008E (har resten, men det er vist nok ikke interessant)

Næh - det er vist ikke noget, der siger ret meget om samfundet - men måske
der sikker en eller anden, der kan få noget ud af det ?

Fra : Leony

Dato : 25-09-04 17:47

"Pita" <hjardemaal@email.dk> skrev i en meddelelse

> STOP 0x0000008E (har resten, men det er vist nok ikke interessant)
> STOP 0x000001d (bla bla)
> Og IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Du kan finde løsningsforslag til stopfejl her:
http://aumha.org/win5/kbestop.htm

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1003&eventno=1274&source=System&phase=1

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Steen Brandt

Dato : 24-09-04 09:17

Hvis du har en anden strømforsyning så prøv med den. Jeg mistænker de
små spændinger for at være ustabile, og det er det som forårsager
genstart.

//Steen Brandt
++++++++++++++++++
my email is a fake, don't use it!

Fra : Leony

Dato : 24-09-04 10:47

> Min computer genstarter pludesligt, og uden grund.
> Jeg har prøvet at koble 3 harddiske fra, så systemet kun består af:
> ASRock K7S8X 3.0, SiS746FX, Sokkel A

Svjv så blev Jesper G træt af netop det bundkort pga ustabilitet.
Han har vidst ikke uddybet hvad ustabiliteten gjorde sig udslag i.

> Det er begyndt efter jeg skiftede bundkort og CPU og ram ud og købte
> et Raidkort, de det nye bundkort ikke havde Onboard raid.

Hvordan kører det uden Raidkort?

Fra : Pita

Dato : 26-09-04 13:51

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Hvordan kører det uden Raidkort?

Kørte en updatering til windows, hvor den lukkede alle sikkerhedshuller med
mere. Det kom fejlen totalt tit - jeg prøvede så at pille Raidkortet ud, det
hjalp... indtil nu - Den er lige gået død igen, har lige pillet Lydkortet
ud, så det eneste der sidder i nu er, Grafikkortet.

--
Gud hvad skal jeg gøre

Fra : Leony

Dato : 27-09-04 14:12

> [...]
> at pille Raidkortet ud, det hjalp... indtil nu - Den er lige gået død
> igen, har lige pillet Lydkortet ud, så det eneste der sidder i nu er,

Kører du med den nyeste driver til RAID-kortet?
Jeg lurer lidt på om den er skyld i tingene.

Hvis der sidder en BIOS på sådan et kort har du så nyeste BIOS.
Har ikke rodet med RAID-kort, så jeg gætter.

Fra : Pita

Dato : 27-09-04 16:10

> [...]
>
> Hvis der sidder en BIOS på sådan et kort har du så nyeste BIOS.
> Har ikke rodet med RAID-kort, så jeg gætter.

Raidkortet sidder ikke Pt i maskinen (mangler 2 hd'er ) men fejlen er
der stadig, men jeg har opdateret bundkortbiosen, uden held. Har ikke et
reserve GF, som kan komme i, har et gammelt Vodoo 3, men det er en 3,3 V's
model, som ikke kan (eller) må side i bundkortet.

--
Pita