Andet multimedie
bentjuul 3670
Beskær i Photoshop cs
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-10-04 17:36

Hej NG.

Jeg har to billeder i forskellige størrelser hvordan beskær jeg det største
så de bliver lige store? Jeg kan ikke se nogen steder hvor jeg kan taste
målene ind i pixels, hvis jeg taster dem ind hvor der står Width og Height
så kommer der til at stå f.eks. 150 cm. i stedet for 150 pixels. Nogen der
kan hjælpe mig? Jeg tror nok at jeg kom til at sende et indlæg ved en
fejltagelse, med samme emne, som dette..sorry

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : KNL DtP

Dato : 21-10-04 19:53

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se nogen steder hvor jeg kan taste
> målene ind i pixels, hvis jeg taster dem ind hvor der står Width og Height
> så kommer der til at stå f.eks. 150 cm. i stedet for 150 pixels.

Du skal blot skrive '150 px' hvis du vil ha' pixels istedet for standart
måleneheden (i dit tilfælde cm).

Ønsker du at ændre Photoshops måleenhed tryk Ctrl + K (Æble hvis du bruger
Mac) og vælg Units & Rulers. Sæt Rulers til Pixels, eller hvad du nu
foretrækker. Gem ved at trykke OK.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 22-10-04 10:50

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ønsker du at ændre Photoshops måleenhed tryk Ctrl + K (Æble hvis du bruger
> Mac) og vælg Units & Rulers. Sæt Rulers til Pixels, eller hvad du nu

Hej Kristian.

Tak skal du have, det var lige det, der skulle til