Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop filter
Fra : bb

Dato : 19-10-04 22:25

Der findes et plugin filter til photoshop hvor man frit kan
trække/skubbe i dele af billedet for f.eks at ændre folks ansigter,
men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Nogen der kender det?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-10-04 22:44

On Tue, 19 Oct 2004 23:24:41 +0200, bb
<vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Der findes et plugin filter til photoshop hvor man frit kan
>trække/skubbe i dele af billedet for f.eks at ændre folks ansigter,
>men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Nogen der kender det?

I PhotoShop CS. Filter -> Liquify

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-10-04 00:06

bb skrev:

> Der findes et plugin filter til photoshop hvor man frit kan
> trække/skubbe i dele af billedet for f.eks at ændre folks
> ansigter, men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Nogen der
> kender det?

Kai's Power Goo og senere kom der en udbygget udgave ved navn
Super Goo. Både Power Goo og Super Goo var et selvstændigt
program, som både kunne køre som "stand alone" eller som et
plugin i Photoshop, men da Corel overtog, blev det droppet
og i stedet flyttet over i Kai's Power Tools 6-pakken, hvor
det kom til at hedde Goo.

Som Jesper nævner, kan Liquify / Blødgør-filteret stort set det
samme, hvis man sammenligner det med Kai's Power Goo eller Goo-
filteret i Kai's Power Tools 6. Blødgør-filteret kan dog ikke
hamle op med Super Goo. (Blødgør kom i Photoshop 6).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Bro

Dato : 23-10-04 13:10

"bb" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes et plugin filter til photoshop hvor man frit kan
> trække/skubbe i dele af billedet for f.eks at ændre folks ansigter,
> men jeg kan ikke huske hvad det hedder. Nogen der kender det?

Du har fået et par forslag allerede, og her er endnu et:
Ude i "kasse"menuen til venstre er der en "sharpen" og en "blur" funktion.
Her ligger der også en funktion, der er markeret med et ikon af en finger.
Hvis du vælger den, kan du "trække" i dele af dit billede.

V.H helle