Andet multimedie
bentjuul 3670
clonetool virker ikke
Fra : Lillian Redam

Dato : 16-10-04 21:05

Min computer gik ned - med photoshop åben. Der har længe været bøvl med min
mus, så jeg installerede en ny (trådløs). Da jeg åbnede PS igen, kunne jeg
ikke få clonetool til at virke. Der kommer en meddelelse om at jeg ikke har
Alt-klikket for at definere clonstedet. Når den ind i mellem virker, cloner
den fra et helt forkert sted. Jeg geninstallerede så PS, men det virker
stadig ikke.
Nogen der ved hvad der er galt?
Er det musen?
Lillian Redam

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-10-04 22:17

Lillian Redam skrev:

> Jeg geninstallerede så PS, men det virker stadig ikke. Nogen
> der ved hvad der er galt? Er det musen?

Muligvis, men det kan også bare være Photoshop, som skal nulstilles,
hvilket ikke sker ved at geninstallere den. Fra og med Photoshop 6
kan du holder Shift + Ctrl + Alt nede lige umiddelbart efter, at du
klikker på ikonet eller genvejen, som starter Photoshop.

Når startlogoet kommer frem på skærmen, vil du blive spurgt, om du
ønsker at nulstille og det svarer du så ja til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lillian Redam

Dato : 16-10-04 23:40

> Lillian Redam skrev:
> kan du holder Shift + Ctrl + Alt nede lige umiddelbart efter, at du
> klikker på ikonet eller genvejen, som starter Photoshop.
Det hjalp ikke. Jeg kan heller ikke flytte billedudsnittet ved at holde
mellemrumstast nede og flytte musen.Så det er nok musen, det er galt med!
Lillian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-10-04 00:10

Lillian Redam skrev:

> Jeg kan heller ikke flytte billedudsnittet ved at holde
> mellemrumstast nede og flytte musen.Så det er nok musen, det
> er galt med!

Det kunne i så fald tyde på det ja. Har du installeret nyeste
driver fra producenten til den nye mus, eller bruger du bare
Windows' indbyggede driver?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lillian Redam

Dato : 17-10-04 00:30

Bruger den fra den medfølgende cd, men har søgt efter opdateret driver - der
er ingen.
Lillian