Andet multimedie
bentjuul 3670
Har I hørt, at Corel overtager Jasc?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-10-04 21:48

http://www.corel.com/servlet/Satellite?pagename=Corel2/Section/Press/Release&sid=1047022959204&cid=1047023901915

Til sidst er der kun Adobe og Corel tilbage på markedet, er jeg
bange for, hvis ikke det ender med at Adobe køber Corel eller
omvendt, så der slet ingen konkurrence er tilbage.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ricko.

Dato : 15-10-04 07:07

> [...]
> bange for, hvis ikke det ender med at Adobe køber Corel eller
> omvendt, så der slet ingen konkurrence er tilbage.

Så kan det jo være at vi måske kan få en dansk udgave af pps på markedet .

Fra : O. Hansen

Dato : 15-10-04 07:27

"Ricko." <ricko@livsnyter.com> wrote in message

> [...]
&sid=1047022959204&cid=1047023901915

> Så kan det jo være at vi måske kan få en dansk udgave af pps på markedet

Sådan gik det jo ikke lige med WordPerfect !!!
/Ove

Fra : Ricko.

Dato : 15-10-04 07:28

"O. Hansen" <ohansen@fire.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> &sid=1047022959204&cid=1047023901915

> .
>>

> Sådan gik det jo ikke lige med WordPerfect !!!

Nej desværre , men håbet lever stadigvæk

Fra : Studio Smalbro

Dato : 16-10-04 20:02

> Til sidst er der kun Adobe og Corel tilbage på markedet, er jeg
> bange for, hvis ikke det ender med at Adobe køber Corel eller

Mjaa - der er jo da stadig Macromedia og Serif. Serif har lige lavet
PagePlus 10, der har features der ligger et godt stykke udover hvad man kan
hitte i Quark. Jeg ville blot ønske at Corel ville bruge lidt mere tid på at
få Ventura og Draw tilbage på ret køl. Købet af Jasc ligner købet af Xara,
der var et godt program før Corel købte det, og blev et godt program efter
at Corel solgte det igen.
Kh
Bjørn

Fra : Kurt Lund

Dato : 16-10-04 22:29

Studio Smalbro skrev:

> [...]
> ligner købet af Xara, der var et godt program før Corel købte det, og
> blev et godt program efter at Corel solgte det igen.

Jeg kan kun være fuldstændig enig. Corel startede fint ud med CorelDraw
tilbage i starten af 90'erne, hvor jeg havde den fornøjelse at prøve
version 1, 2 og 3. Senere nossede de i det med version 4 med hensyn til
4-farve separering og med version 7 og frem er programmet bare blevet
mere og mere tungt og uhåndterbart.

Ligeledes var jeg en svoren tilhænger af Ventura, da det lå på
GEM-fladen - simpelthen uovertruffen. Er I klar over, at
Arbejdsmarkedshåndbgen dengang var lavet i Ventura med data hentet fra en
database via programmet?

Alle programmer Corel har haft fat i - inklusive WordPerfect er blevet
spoleret. Synd og skam ...

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 16-10-04 22:38

> Alle programmer Corel har haft fat i - inklusive WordPerfect er blevet
> spoleret. Synd og skam ...
>
> --
> Kurt Lund
> - der også filtrerer toppostere fra.

Jeg er en af dem som føler at Corel faktisk har verdens bedste program
pakke. Bruger dagligt Draw, Ventura og Photopaint, og er meget tilfreds med
alle programmer. Men det er rigtigt at der er en verden til forskel i tænke
måde i.f.h.t. Adobes tilsvarende programmer.

Mvh
Anders

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-04 23:21

Anders Rehhoff wrote:

> Men det er rigtigt at der er en verden
> til forskel i tænke måde i.f.h.t. Adobes tilsvarende programmer.

Det er vel bare et spørgsmål om, hvilke man har vænnet sig til at bruge.

Personlige foretrækker jeg klart at bruge WP frem for Word. WP havde en
vanskelig overgang fra den hæderkronede DOS-version 5.1 til windows - de sov
for længe på laurbærene. Men de er da kommet godt efter det.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk