Andet multimedie
bentjuul 3670
Billeder til webshop?
Fra : Hans K. Pedersen

Dato : 10-10-04 18:03

Hej alle

Jeg går og pusler med tanken om at starte en webshop. Men har i den
forbindelse et spørgsmål. Når man tager billeder med et digitalkamera af
varerne man påtænker, hvordan får man så fjernet alt baggrund? Jeg er ikke
ligefrem ekspert i billedbehandling.

Nå man ser andre webshops er alle billeder altid kun produktet og intet
andet. Er billederne taget på et helt hvidt bord og baggrund eller hvordan
gør man? Er der nogle simple programmer man kan bruge. Har kigget lidt i
"Microsoft photo editor" som jeg har liggende, men har ik der kunnet finde
nogle funktioner der kan bruges. Men er der det?

Ser frem til et svar :)

--
MVH
Hans K. Pedersen

--
MVH
Hans K. Pedersen

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 10-10-04 18:21

Hans K. Pedersen wrote:

> [...]
> gør man? Er der nogle simple programmer man kan bruge. Har kigget lidt i

Det er helt klart det letteste og bedste at have en ensartet baggrund -
denne type baggrund kan så vælges ret let og jævnes helt ud hvis man
ønsker det.

Mht. et simpelt program.. tja, Photoshop er godtnok et prof. program,
men selve proceduren for det du spørger om er ikke så indviklet.

Ps. tror ikke helt at du finder noget program som har en
gør-baggrunden-helt-ensartet wizard :)

--

- Zafar Iqbal

Fra : kjaer

Dato : 10-10-04 20:49

"Zafar Iqbal" <zafar@digital-ray.dkk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Mht. et simpelt program.. tja, Photoshop er godtnok et prof. program,
> men selve proceduren for det du spørger om er ikke så indviklet.

"Paint shop pro" kan klare det.