Andet multimedie
acrobat, slet skygger o.l., hvordan ?
Fra : Flemming

Dato : 04-10-04 12:29

Hej NG,

Efter at have skannet et dokument ind i Acrobat har jeg nogle grimme skygger
o.l., som jeg gerne vil slette.

Paperport deluxe 9 har en funktion, så man kan slette skygger o.l. med en
eraser funktion.

Men hvordan gør man dette i Acrobat ?
Kan dette program virkelig ikke dette ?

Det kan vel ikke passe at man skal omkring Photoshop ???

Der er en erase funktion i Acrobat, men det er vist kun til det som man evt
har tegnet i pdf filen ... ?

/ Flemming

Fra : Studio Smalbro

Dato : 04-10-04 14:05

> Men hvordan gør man dette i Acrobat ?

Det kan man ikke

> Kan dette program virkelig ikke dette ?

nix

> Det kan vel ikke passe at man skal omkring Photoshop ???

jo

> Der er en erase funktion i Acrobat, men det er vist kun til det som man
evt
> har tegnet i pdf filen ... ?

Det du ser i pdf-filen er en bitmapfil der ligger "pakket ind" i pdf. Det
"naturlige" format fra scanneren ville være tiff eller et lign.
bitmapformat.

Kh
Bjørn

Fra : Flemming

Dato : 04-10-04 15:07

OK, men forklar mig lige, hvordan jeg så gør. Kan jeg f.eks. hente et 10
sidet PDF dokument ind i Photoshop og så slette skygger og lignende, for til
sidst at gemme i PDF igen ??

Er der en helt anden smart måde at skanne og lave PDF dokumenter på ?

/ Flemming

Fra : Erik Andersen

Dato : 04-10-04 17:45

Det er da betydeligt nemmere at scanne i Photoshop - slette skygger og så
gemme i pdf. Det kan så tage lidt længere tid, da du skal scanne hver side
for sig i en fil.
Alternativt skal du eksportere pdf-siderne til (f.eks. jpg)-filer og så
reparere dem i Photoshop.
Du kan vel også indstille scanneren i lysstyrke, så der ikke kommer så meget
skygge. Eller bare lægge et større stykke hvidt papir over til at tage
kontrasterne mellem låg og dokument.

/Erik