Andet multimedie
bentjuul 3670
Så kan I lære det kan I...
Fra : Storm

Dato : 04-10-04 09:05

Jeg må lige dele denne japanske site som er diskuteret i
alt.graphics.illustrator - det skulle være ren Illustrator arbejde...

http://www.photoshopcn.com/bbs/viewthread.php?tid=150569&fpage=1

Så kan I lære jeres gradient mesh kan I

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Per Christoffersen

Dato : 04-10-04 11:09

"Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg må lige dele denne japanske site som er diskuteret i
> alt.graphics.illustrator - det skulle være ren Illustrator arbejde...

> [...]

Personligt tror jeg det vil være hurtigere for mig simpelthen at bygge et
tog, og så tage et billede af det...

/PÅer

Fra : RoJo

Dato : 04-10-04 11:39

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt tror jeg det vil være hurtigere for mig simpelthen at bygge et
> tog, og så tage et billede af det...

Ha ha - Ja, det ser ret kompliceret ud. Jeg er selv i gang med at øve mig i
det, men må indrømme at min tålmodighed ikke er for god til alle de små
detaljer. Men det kommer jo nok.

/RoJo

Fra : Storm

Dato : 04-10-04 19:58

"RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m a i l. c o m> wrote:

> Ha ha - Ja, det ser ret kompliceret ud. Jeg er selv i gang med at øve mig i
> det, men må indrømme at min tålmodighed ikke er for god til alle de små
> detaljer. Men det kommer jo nok.

Tror du? - Jeg har kigget på dem igen og igen (de drager) - men hvis der
er investeret lige så meget tid i det som jeg forestiller mig, er det
altså skræmmende.

Japanerne har ganske vist ry for at være gode til at kopiere ting, og
det må vel være skabt på basis af et foto....

Man hører om pressede unge japanere der aldrig viser sig blandt andre
mennesker, men som lever indelukket på deres værelser kun med en
opkobling ud til verden.
- Fra nu af forestiller jeg mig, at ihvertfald nogen af dem sidder og
laver Illustrator billeder med gradient mesh.

Vildt er det ihvertfald.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Villy Erichsen

Dato : 04-10-04 15:18

In article <416120d4$0$277$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Per
Christoffersen <pc@NIXcomonto.dk> wrote:

> "Storm" <NinzenREMOVE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Personligt tror jeg det vil være hurtigere for mig simpelthen at bygge et
> tog, og så tage et billede af det...

Og så retouchere i dagevis indtil det bliver næsten ligeså flot

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Morten Lind

Dato : 04-10-04 12:08

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> http://www.photoshopcn.com/bbs/viewthread.php?tid=150569&fpage=1

Respeeeeeekt
M.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-10-04 13:53

Storm skrev:

> http://www.photoshopcn.com/bbs/viewthread.php?tid=150569&fpage=1
>
> Så kan I lære jeres gradient mesh kan I

For hulen da hvor er det flot! Tak for det link.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Myt

Dato : 04-10-04 21:07

> [...]
> Jeg må lige dele denne japanske site som er diskuteret i
> alt.graphics.illustrator - det skulle være ren Illustrator arbejde...

Kunne man forestille sig en smule snyd, og at der er åbnet en dxf fil ?
Jeg har dog ikke selv prøvet det, da jeg ikke selv har Illustrator, men jeg
har "leget" med den gode gamle DOS baserede 3D Studio, hvor man kan lave DXF
filer. Jeg har lige været hos en der havde Illustrator på sin maskine, og
den kunne åbne dxf filer. Vi havde dog ikke disse filer, så der fik vi det
heller ikke prøvet.

Kim Larsen

Fra : Storm

Dato : 04-10-04 21:25

Myt <mythoss_43@hotmail.com> wrote:

> [...]
> den kunne åbne dxf filer. Vi havde dog ikke disse filer, så der fik vi det

I Illustrator gruppen er der flere der gør sig overvejelser der rækker
lige fra at det er lavet af et geni eller en autist - fra at det er
kunst til dygtigt men dødt håndværk uden udtryk.

Een har haft en japaner til at læse højt og der påstås at de ikke har
haft brug for andre værktøjer end Illustrator. Sitet skulle iøvrigt være
ment som promovering af en "how to" bog på japansk.

Jeg prøvede at zappe lidt rundt på sitet (lidt japansk kan man vel altid
og der er flere trinøvelser rundt omkring hvor der vises hvordan det
er lavet, bl.a. med Illustrators egne 3d effekter. Det får man til at
tro på det., måske også fordi jeg så gerne vil

Paul Asente, som er tidligere Illustrator udvikler fra Adobe skriver:
_______"
Mostly gradient mesh. Some brushes (the shoe laces). Some blends
(Yoda's light saber). The only thing I see that isn't vector is some of
the textures (the sugar on the doughnut probably, the skin on the
dinosaur definitely)

Amazing work. I am in awe.
"_______

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 04-10-04 21:44

> [...]

> (Yoda's light saber). The only thing I see that isn't vector is some of
> the textures (the sugar on the doughnut probably, the skin on the

Efter jeg for nogle år siden købte Illustrator, har jeg stort set ikke
åbnet PhotoShop, selvom det var det, jeg begyndte med.

De plakater, jeg egentlig burde lave i InDesign, laver jeg også i
Illustrator.

Naturligvis kan jeg ikke undvære PhotoShop, men Illustrator er hos mig
det mest benyttede program - det er suverænt, og kan alt

M.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-10-04 17:02

> [...]
> Jeg må lige dele denne japanske site som er diskuteret i
> alt.graphics.illustrator - det skulle være ren Illustrator arbejde...

Jeg sidder og kigger på denne MC
http://www.aiclub.cn/images/upload/2004/06/28/154653.jpg
Henri Lloyd har et motto , "Same Planet Another World"
det må siges at passe godt på dette ufattlige arbejde der er
udført.

Men noget jeg ikke forstår ?, hvorfor bruge så meget tid
på en statisk 2D model, nå man med en 3D model
kan lave en 360° rotation, animation, exportere den til et
computerspil og prøvekøre den osv.osv,,

"Nej hvor er den mc flot , kan jeg ikke se den fra den anden side"
Booooom ""&%(#&(

Jan Rasmussen