Hvor købes rød melatin i stor mængde??
Fra : BHR

Dato : 01-11-04 21:32

Jeg søger et sted at købe rød melatin i stor mængde f. eks 1kg eller mere.
De små poser er for dyre, når man skal bruge store mængder.
På forhånd tak for svar eller links.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 01-11-04 21:48

On Mon, 1 Nov 2004 21:32:19 +0100, BHR <bhrFJERN@email.dk> wrote:

> Jeg søger et sted at købe rød melatin i stor mængde f. eks 1kg eller
> mere.
> De små poser er for dyre, når man skal bruge store mængder.
> På forhånd tak for svar eller links.

http://www.toersleff.dk/ ???

Men hvad med at bruge pektin og hvad for et konserveringsmiddel, det nu er
der er i rød melatin istedet? Der er masser af grossister der handler med
fødevaretilsætninger

Ole S

--
My mailaccount is not read. Please use news'ad'stigaard'dot'net
Jeg læser ikke post til denne adresse. Brug istedet

Fra : Hauge

Dato : 02-11-04 16:51

Hejsa

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> wrote in message
newssgsz1ywe73aafo@arbejde...
> Men hvad med at bruge pektin og hvad for et konserveringsmiddel, det nu er
> der er i rød melatin istedet?

Kan du evt. nævne en forhandler der findes i Århus, for Metro har desværre
ikke pektin, har ledt efter det før.

Mvh Hauge

Fra : Ole Stigaard

Dato : 02-11-04 17:41

On Tue, 2 Nov 2004 16:51:10 +0100, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> [...]
> newssgsz1ywe73aafo@arbejde...
>
> Kan du evt. nævne en forhandler der findes i Århus, for Metro har

Danisco er en af verdens største producenter af pektin. De burde kunne
hjælpe med en forhandler i nærheden?

Ole S

Fra : Ole Stigaard

Dato : 01-11-04 22:09

> [...]

> mere.
> De små poser er for dyre, når man skal bruge store mængder.

Det viser sig at rød melatin er
Carrageenan e407, johannesbrødkernemel e410, natriumbenzoat e211,
kaliumsorbat e202.
Carrageenan er så vidt jeg er orienteret det samme som agaragar,
vegetabilsk geleringsmiddel på algebasis, kan købes hos din lokale
økofascist
johannesbrødkernemel er også et vegetabilsk geleringsmiddel, kan købes
samme sted.

Natriumbenzoat, e211: sakset fra
<http://www.alt-om-okologi.dk/leksikon/detaljeside.asp?ID=127>:
Natriumbenzoat (Atamon) (E211)
Konserveringsmiddel. Kan give allergilignende symptomer; høfeber,
nældefeber eller astma hos følsomme, samt børneeksem og diarré. Hvis man
får allergilignende symptomer over for acetylsalicylsyre, kan man også
reagere på dette stof. Stoffet findes naturligt i frugter og bær, men
indtag herfra er lav sammenlignet med indtaget som tilsætningsstof.

alstå hvis det er nødvendigt: Atamon!

Kaliumsorbat, e202: skaset fra <http://www.ukfoodguide.net/e202.htm>:
An antifungal and antibacterial preservative, manufactured by
neutralisation of Sorbic Acid, E200 with potassium hydroxide. More soluble
than E200. (See also E201 and E203)

Altså endnu et konserveringsmiddel. Mon ikke Atamonen rækker?

Held og lykke med forsøgene!

Ole S

P.S: Carrageenan er _MEGET_ stivende. Man bruger ikke meget, med mindre
marmeladen skal kunne spises med kniv og tandstikker

Fra : BHR

Dato : 02-11-04 12:58

Tak for alle oplysningerne.

Jeg vil dog alligevel gerne høre om det er muligt at købe "Rød melatin" i
større pakninger end breve?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-11-04 13:06

"BHR" <bhrFJERN@email.dk> wrote in message
> Tak for alle oplysningerne.
>
> Jeg vil dog alligevel gerne høre om det er muligt at købe "Rød melatin" i
> større pakninger end breve?

Metro måske ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ole Stigaard

Dato : 02-11-04 13:44

On Tue, 2 Nov 2004 12:57:53 +0100, BHR <bhrFJERN@email.dk> wrote:

> Tak for alle oplysningerne.
>
> Jeg vil dog alligevel gerne høre om det er muligt at købe "Rød melatin" i
> større pakninger end breve?

Hvis du nu læser mit første indlæg, så er der en henvisning til
producentens hjemmeside. De kan helt sikkert frtælle dig, om deres produkt
findes i større pakninger, og i givet fald hvor.

Ole S

Fra : BHR

Dato : 02-11-04 15:26

Jeg har været på hjemmesiden og fundet:

MELATIN RØD BR. 25 GR

Tilsyneladende eneste størrelse som sælges af Tørsleff.
Er navnet "Rød Melatin" et almindeligt navn eller producentens navn for
denne stofblanding?

Fra : Ole Stigaard

Dato : 02-11-04 15:42

On Tue, 2 Nov 2004 15:26:06 +0100, BHR <bhrFJERN@email.dk> wrote:

> [...]
>
> Tilsyneladende eneste størrelse som sælges af Tørsleff.
> Er navnet "Rød Melatin" et almindeligt navn eller producentens navn for

Jeg tror, du er på vej over åen efter vand. Webben er ikke SVARET på alle
spørgsmål. På forsiden af deres hjemmeside står deres telefonnummer. Een
opringning ville have opklaret sagen...

Ole S

Fra : Steen Borgstrøm

Dato : 01-11-04 22:09