Thailand og veksling
Fra : Ukendt

Dato : 01-11-04 21:32

Jeg skal til Thailand.

Veksler man hjemmefra eller gør man det på destinationen med sit Visakort?

På forhånd tak.

Mvh.
Thomas

--
Hvis du vil skrive til mig skriv til tholsnabelaget2netpunktumdk

Fra : rosenauer.dk

Dato : 01-11-04 22:36

> Veksler man hjemmefra eller gør man det på destinationen med sit Visakort?

Det er generelt vældigt nemt at skaffe kontanter i Thailand med sit Visa
kort, men jeg har en kollega der har oplevet et strømsvigt i BKK lufthavn
der skabte totalt kaos (og han havde ingen penge og måtte vente)..

/Martin Rosenauer
http://rosenauer.dk

Fra : Kim Persson

Dato : 01-11-04 22:52

> Jeg skal til Thailand.
>
> Veksler man hjemmefra eller gør man det på destinationen med sit Visakort?
tag lidt småpenge med til det første døgn, således at du har til at købe
drikkelse og spise i lufthavnen og måske tilmed booke ind på første hotel.
Men som sagt der er mange visa hævningssteder. Tag minimum med for 500kr-
det ville jeg gøre

mvh Kim
hjemvendt fra en måned i thailand i sommers- så fedt

Fra : Rune

Dato : 02-11-04 16:27

Jeg kan kun bifalde hvad Kim siger.

Var også en måned afsted i sommers og skal afsted igen til sommer.
Fantastisk land.

God tur.

Rune

Fra : Steen Johansen

Dato : 02-11-04 21:03

"Thomas Olsen" <no spam> wrote in message
[...]

Hvor tosset det end lyder så kan man veksle med fordel hjemmefra

Og det koster 30 kr hvergang man bruger sit Visakort

http://www.x-change.se/dk/dk/valutakurser/

Der er megen forskel på kurserne i de Thailandske banker

MvH Steen

Fra : Jonah Hex

Dato : 03-11-04 10:30

Hej
jeg selv vælger kun at hæve penge på mit visa i banken, der kan opstå store
problemmer med atm maskiner i thailand, hvor den tit og ofte stjæler dine
penge,
hilsen
Jonah

Fra : niels

Dato : 03-11-04 13:18

> [...]
>
> http://www.x-change.se/dk/dk/valutakurser/
>
> Der er megen forskel på kurserne i de Thailandske banker

Ja det ville være dumt at bruge den anden link som steen gav dig
da den giver en dårligere kurs end forex, som giver den bedste kurs
http://www.forex-valutaveksling.dk/
> Og ja det er bedst at veklse lidt her hjemme,og så ellers bruge dit visa
kort i bankers maskiner
men det kommer lidt an på hvor du skal hen,kan du finde den bank som hedder
siam city bank så kan du veksle der i kontanter og få en bedre kurs end alle
de andre metoder
http://www.scib.co.th/

ha en rigtig god tur,vi rejser selv i denne måned til thailand i en måned

Fra : Steen Johansen

Dato : 05-11-04 00:08

"niels" <newser@sletele2.dk> wrote in message

> [...]
http://www.scib.co.th/

ha en rigtig god tur,vi rejser selv i denne måned til thailand i en måned
zz
Kanon brøler fra min side og i går har jeg vekslet 10000 kr og fik 68000
Bath på Odense banegård i http://www.forex-valutaveksling.dk
Det er det der hedder at krøjs i link!
MvH Steen

Fra : niels

Dato : 05-11-04 13:35

> [...]
> zz
> Kanon brøler fra min side og i går har jeg vekslet 10000 kr og fik 68000

Ja men 68000 er da meget godt,det er bedre eind for 2 år siden :)
der fik man kun 50000

Fra : Steen Johansen

Dato : 05-11-04 23:08

> [...]
> MvH Steen
>

> Hej Steen
Ja men 68000 er da meget godt,det er bedre eind for 2 år siden :)

Ja bestemt men havde jeg ventet til i dag havde jeg fået 450 Bath mere
I mange år var 1US = 25 bath og 1 kr var 4,75 Bath. Nu får vi en ½ gang mere
og det betyder at det ikke er blevet dyerere de sidste 10 år at holde
langtids ferie i Thailand
Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 06-11-04 11:14

Tak for svar og kommentarer

Thomas

Fra : Kim Persson

Dato : 07-11-04 11:11

Snip
> Kanon brøler fra min side og i går har jeg vekslet 10000 kr og fik 68000
> Bath på Odense banegård i http://www.forex-valutaveksling.dk
> Det er det der hedder at krøjs i link!
> MvH Steen

Da vi rejste havde vi ingen problemer med tyve, men der var da sindsyg mange
penge at veksle. Håber alt går godt.

Nåjo de mest udbredte svindlere i thailand er dem som stater med T og
slutter på axachauffører. Men det er ikke slemt, det koster ingenting, at de
kører en kæmpe omvej- det er mere spildtiden ved det.

mvh Kim

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-11-04 23:55

"Kim Persson" <5th@tiscali.dk> wrote in message
Snip
> [...]

slutter på axachauffører. Men det er ikke slemt, det koster ingenting, at de
kører en kæmpe omvej- det er mere spildtiden ved det.

De kommer i boksen og i 12 år har det gået godt, at betale 30 kr hvergang er
jeg for nærrig til
havde jeg ventet 2 dage havde jeg fået 68650 Bath
Hvor der handles spilles der og spilles der ikke handles der for lidt
Mvh Steen

Fra : Steen Johansen

Dato : 08-11-04 00:10

[...]

Fra lufthavnen til centrum med tog koster12 Bath og taxa resten af vejen til
Bangkok centrum 60-70 Bath
Og vupti er ca 220 Bath sparet og som min gamle mor altid sagde: Hva der er
sparet er først tjent
30 kr her og 30 kr osv
Bussen er også billig og kører lige til hotel områderne.Der er skilte
udenfor lufthavnen, ved udgangen til højre når man har fået sin bagage
Nåjo de mest udbredte svindlere i thailand er dem der har veksle boderne i
lufthavnen mærkeligt nok er alle enige og fører samme pris som det eneste
sted i hele landet

MvH Steen