Opbevaring af pølser
Fra : Allan Møller

Dato : 01-11-04 20:15

Jeg fik en pølse for nogle år siden af min tjekkiske kammerat.
Vel hvad man ville kalde for en spegepølse i Danmark.
Men denne pølse var helt tør og ikke opbevaret på køl som jeg sikkert selv
ville have gjort - men til trods for det tørre smagte den pragtfuldt på en
fedtemad.

Er der noget galt i at opbevare spegepølse på denne måde ?

Nu har jeg set i Malmø at kan kan købe "bland selv" snakspølser - de er vist
også tørrede så det kræver ikke et køleskab ?

Mvh. Allan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 02-11-04 14:29

Allan Møller wrote:

> [...]
>
> Nu har jeg set i Malmø at kan kan købe "bland selv" snakspølser - de er
> vist også tørrede så det kræver ikke et køleskab ?

Dengang jeg var dreng... havde vi spisekammer istedet for køleskab, og der
holdt spegepølser sig udemærket ved bare at hænge ned fra loftet.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]