qtek 202
Fra : Kim Nielsen

Dato : 01-11-04 09:12

hej med jer

Jeg overvejer at købe en qtek s100 (i-mate jam - mda compact - kært barn har
mange navne og regner med den virker på nogenlunde samme måde som en
qtek 2020 (telefondelen)

Men hvordan virker telefondelen i en q2020 ?

F.eks. hvis jeg tager et billede og vil mms'esse det, så kan almindelige
mobiltelefoner finde ud af at rette billedet til så det kan sendes i mms.
Kan en qtek 2020 det samme.

Hvordan er den at vælge hvem man ringer til - f.eks. i min nuværende kan jeg
vælge person også det nummer jeg vil ringe til (arbejde, privat osv.)
hvordan er det i qtek 2020.

Mit problem er jeg vil have 1 mega pixel kamera og en telefon med dette
koster ca. 3.500 men en qtek s100 koster 4500 men så er det også en smart
telefon med word og excel. Så prisen på 1000 kr mere er ok.

mvh kim

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 04-11-04 19:49

ma 01 nov 2004 09:12:15a satte Kim Nielsen sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> hej med jer
>
> Jeg overvejer at købe en qtek s100 (i-mate jam - mda compact - kært
> barn har mange navne og regner med den virker på nogenlunde samme
> måde som en qtek 2020 (telefondelen)

Jeg har en Qtek 2020 og er ovenud lykkelig for den

> Men hvordan virker telefondelen i en q2020 ?
>
> F.eks. hvis jeg tager et billede og vil mms'esse det, så kan
> almindelige mobiltelefoner finde ud af at rette billedet til så det
> kan sendes i mms. Kan en qtek 2020 det samme.

Ja

> Hvordan er den at vælge hvem man ringer til - f.eks. i min nuværende
> kan jeg vælge person også det nummer jeg vil ringe til (arbejde,
> privat osv.) hvordan er det i qtek 2020.

Du går ind i telefonbogen og vælger den kontakt du vil ringe til. Når du
klikker på navnet vises hele kontakten med alle numre. Klikkes på et
nummer ringer mobilen op til dette nummer så det er meget enkelt.

> Mit problem er jeg vil have 1 mega pixel kamera

Qtek 2020 har ikke megapixelkamera og efter min mening gør det ikke spor
da filerne fra sådanne kamera ofte er for store til at de kan sendes med
MMS uden at man aligevel skal beskære billedet eller sætte opløsningen
ned. Kameraet i en 2020 tager billeder så man kan sende flere billeder
afsted i samme MMS som et diasshow der så kan vises hos modtageren. Den
har en diasshoweditor hvor man kan sætte baggrundslyde, indstille tiden
for hvor længe billedet skal vises o.s.v

> og en telefon med
> dette koster ca. 3.500 men en qtek s100 koster 4500 men så er det også
> en smart telefon med word og excel. Så prisen på 1000 kr mere er ok.

Tja jeg er ihvertfald kisteglad for min 2020. Den er ganskevist lidt
peberet i anskaffelsen men den er hver en krone værd. Ellers er der en ny
på vej (9090) med indbygget qwerty-tastatur. Købes den i DK mener jeg
enda at der er Dansk tastatur på den.

Hvis du har ubesvarede spørgsmål er du velkommen til at spørge igen.

Steven.