God pande
Fra : Christian

Dato : 28-10-04 22:35

Spørgsmålet har helt sikkert været stillet før - men hvilken pande kan
anbefales hvis man kun vil have een til alt og max vil bruge kr. 700?

-Christian

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 22:46

Christian wrote:

> Spørgsmålet har helt sikkert været stillet før - men hvilken pande kan
> anbefales hvis man kun vil have een til alt og max vil bruge kr. 700?

Har ikke erfaring med mange mærker. Men en cook and baker (vist fra imerco?)
giver mindst 5 års brug (har to) og er gode til alt. Man kan snildt stege
fedtfrit og der har ALDRIG, siger og skriver ALDRIG været fastbrændte ting
eller ting, der ikke kunne skylles direkte af med vand og en blød
svamp/børste.

Den ene er her efter 5 år begyndt at skalle minimalt i belægningen, men på
ingen måde sådan, at jeg ikke vil bruge den mere. Kanten på panderne er
tilpas rundet og høj til at det er meget praktisk i brug. De er dog lidt
tunge, når man som jeg kan lide at jonglere lidt med maden. men det er
eneste ulempe. Mener de koster omkring en plovmand, alt efter størrelsen.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Christian

Dato : 28-10-04 22:54

Hej Kevin,

> Den ene er her efter 5 år begyndt at skalle minimalt i belægningen,

Jeg ville egentlig helst undgå pander med belægning, da de efter sigende
ikke kan blive lige så varme som en "rigtig" pande. Men jeg kan tage fejl og
have misforstået noget?

> tilpas rundet og høj til at det er meget praktisk i brug. De er dog lidt
> tunge, når man som jeg kan lide at jonglere lidt med maden.

Fint nok - så sparer jeg et kot til fitnesscenteret

>men det er eneste ulempe. Mener de koster omkring en plovmand, alt efter
>størrelsen.

Det er nu helt inde for budgettet

-Christian

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-04 22:58

Christian wrote:

> Jeg ville egentlig helst undgå pander med belægning, da de efter
> sigende ikke kan blive lige så varme som en "rigtig" pande. Men jeg
> kan tage fejl og have misforstået noget?

De kan blive varme *nok* Disse her er ikke de tynde "pap-agtige" pander, man
ser mange steder. Men ok, støbejern er det optimale pandemateriale til langt
de fleste ting. De kræver bare væsentlige hensyn i den daglige brug og
rengøring. Men det må man jo så opveje.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : mansen

Dato : 29-10-04 09:16

"Kevin Edelvang" <erer> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kevin Edelvang
>

> Ja eller du kan bruge scanpan de er kanon gode dem bruger jeg og har haft
mine i over 10 år og de viker stadig fint,men de giver også 10 års garanti

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-04 19:10

mansen wrote:

> Ja eller du kan bruge scanpan de er kanon gode dem bruger jeg og har haft
> mine i over 10 år og de viker stadig fint,men de giver også 10 års
> garanti

Jeg har også hørt godt om scanpan... De er i øvrigt til noget der ligner
halv pris i frederiksbergcentret i København for tiden... Godt nok 2.
sortering, men de siger, det kun er skønhedsfejl. Jeg fandt ingen fejl på de
par stykker jeg gennemgik.

Mvh
Kevin Edelvang