Grønland 2005
Fra : John Hansen

Dato : 27-10-04 10:30

Vi vil en tur til vest Grønland i maj/juni 2005. Turen skal nok inkl.
sejlads langs vestkysten. Der er mange rejsebureauer der arrangerer
rejser af denne type;men hvilken er god til at sørge for at man få set
så meget som muligt og til en fornuftig pris.
Hvem har erfaring med denne type rejse og er maj/juni det rigtige tidspunkt?
Myg er en ting vi gerne vil undgå hvis det er muligt.
Vi har tænkt os at sejle fra syd og nordpå så vi får set isbjergene
tilsidst. Er
det denne bedste tur rute?

--
John W Hansen
email: john.hansen@whitover.co.uk

Fra : jytte

Dato : 29-10-04 22:31

Når alting tøer deroppe er der vand overalt og så er der altså også masser
af myg.

Jytte

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 04-11-04 18:45

On Fri, 29 Oct 2004 23:30:58 +0200, "jytte" <missmerkur@esenet.dk>
wrote:

>Når alting tøer deroppe er der vand overalt og så er der altså også masser
>af myg.

Amen! Jeg har været deroppe to gange omkring juni/juli, og det er det
sted i verden hvor jeg har oplevet flest myg på eet sted. Jeg har en
video-optagelse, hvor myggene mere eller mindre spærrer for udsigten
jeg prøver på at tage.

Det siges, at man skal holde ig på steder, hvor der går får, da
myggene ikke skulle kunne li' fårepis.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik