Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
WAP i fastnettelefon
Fra : Craig David

Dato : 14-05-01 08:45

Hvorfor er der ikke nogen der laver en fastnet WAP- telefon? Er der tekniske
hindringer for at det kan lade sig gøre? Eller er det blot fordi man vil
have flest mulige til at bruge mobilos?

Live long
CD

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 08:51

"Craig David" <40@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor er der ikke nogen der laver en fastnet WAP- telefon? Er der
tekniske
> hindringer for at det kan lade sig gøre? Eller er det blot fordi man vil
> have flest mulige til at bruge mobilos?

Det kan sagtens lade sig gøre, rent teknisk, men er der nogen der vil købe
et sådant produkt?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Craig David

Dato : 14-05-01 09:52

Ja -min netbank understøtter WAP og det vil være oplagt til konen og
svigermekanikken med en fastnetWAP telefon

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9do3ea$hfm$2@tnews.inet.tele.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 10:04

> Ja -min netbank understøtter WAP og det vil være oplagt til konen og
> svigermekanikken med en fastnetWAP telefon

Hvad med en wap-browser på en alm pc?

Fra : Craig David

Dato : 14-05-01 12:44

Jo, men det er jo en pc og ikke en telefon. Min svigerfar kan fx ikke styre
en mus, men han er ret god til at styre en telefon.

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9do703$14ht$1@tnews.inet.tele.dk...

Fra : jan steen sørensen

Dato : 14-05-01 16:58

Craig David <40@c.dk> skrev i meddelelsen
<9do66b$eb7$1@news.inet.tele.dk>...
>Ja -min netbank understøtter WAP og det vil være oplagt til konen og
>svigermekanikken med en fastnetWAP telefon

GENIALT - Selvfølgelig, der vil her være mulighed for at alle dem som ikke
har adgang til netbank via PC, og ikke har WAP på mobilen
at kunne overvåge deres konto, etc. fra deres fastnettelefon - gad vide om
det har noget indflydelse på hastigheden

Man snakker jo meget om i branchen at tingene konvergerer - smelter
sammmen.... Måske det var på tide
Tag lige og få ideen patentanmeldt først - eller "sælg" ideen til nogle
store banker.

Og - nej, jeg har endnu ikke set en sådan.. - men kunne tænke flerere der
kunne have fordel af et sådant app.

Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-01 18:18

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
> at kunne overvåge deres konto, etc. fra deres fastnettelefon - gad vide om
> det har noget indflydelse på hastigheden

Ja, hastigheden vil være 28.8/56/64 kbps alt efter linje/modem

> Og - nej, jeg har endnu ikke set en sådan.. - men kunne tænke flerere der
> kunne have fordel af et sådant app.

Hvad med en palm med WAP-browser og analogt modem? (findes det ikke?)