Lisbeth Madsdatter Videbeck g.m. Mads Woer~
Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-10-04 23:46

Mads Andersen i Nørgaard i Vorgod sogn "Mads Woergod" (død 03 jul 1741)
havde en halv snes børn, hvoraf flere blev kendte handelsmænd eller gift
med sådanne bla. i København. Han var selv gift med med Lisbeth
Madsdatter.

I Jens Abildtrup "Vorgod Sogn" kaldes hun kun for Lisbeth Madsdatter.
Men i Alex Steebuck "Min Slægt fra Egeris" og Nørlund Christensen
"Vorgod Bogen" var han dog gift to gange. Og den sidste kone Lisbeth
Madsdatter kaldtes angiveligt Lisbeth Madsdatter Widebæk.

Det leder jo tankerne hen på gamle Mads Widebæk, der jo også selv var ud
af en stor handelsfamilie med grene i hele Vestjylland samt København
(feks. Søren Kierkegaards far og flere andre af den familie i Sædding).

Men gamle Mads Widebæk synes at være for gammel til at være far til
Lisbeth og hans sønesøn af samme navn synes at være for ung. Og hvad
værre er - ingen af dem havde (mig bekendt) en datter ved navn Lisbeth.

Nogen der har et bud på hvor hun egentlig kommer fra.?

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred