Patong beach
Fra : Elvis

Dato : 24-10-04 18:43

Hej alle

Så er der endnu et spørgsmål om Thailand... Vi har lige købt rejse til
thailand og skal bo på patong bayshore i patong beach. Er der ikke nogle
gode ideer til hvad vi skal lave der. og er det et godt hotel og sker der
noget i byen??? Der er sikkert også en masse man skal se, men skal det være
med de danske guider eller tager man de lokale? Og så lige, hvad er et
"must" i patong???

Hilsen Elvis

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-10-04 18:59

Elvis skrev:

>Er der ikke nogle gode ideer til hvad vi skal lave der.

Jo. Skaf jer noget transport og kom ud af den by. Resten af Phuket er
dejlig.

>sker der noget i byen???

Ja. Masser og luddere, også en del katoys. En del gadehandel med
f.eks. tekstiler.

>Der er sikkert også en masse man skal se,

Ja.

>men skal det være med de danske guider eller tager man de lokale?

Det kommer an på jeres sproglige forudsætninger og øvrige indstilling.
Lokale arrangerer er efter min erfaring væsentlig billigere og
pålidelige nok.

>Og så lige, hvad er et "must" i patong???

Byen kan være et fornuftigt sted at bo fordi den ligger centralt på
øen.

Rigtig god tur!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : RH

Dato : 24-10-04 20:13

> [...]
være
> med de danske guider eller tager man de lokale? Og så lige, hvad er et

Jeg vil ikke mene, der er noget at se på i Patong, så bare se at komme væk
fra byen - dvs. tag på en masse ture til de omkring liggende øer og bugte og
regnskoven lige nord for Phuket. En dag til Phi Phi (nu når I har betalt for
hotel i Patong, ellers ville jeg foreslå flere dage ) er lækkert og en
tur til Phuket Town skal man heller ikke snyde sig selv for.

God tur

/Sanne

Fra : Steen Johansen

Dato : 24-10-04 22:31

"RH" <robin@stofanet.dk> wrote in message

> [...]

hotel i Patong, ellers ville jeg foreslå flere dage ) er lækkert og en
tur til Phuket Town skal man heller ikke snyde sig selv for.

En dag til Phi Phi ! det mest nedtrampede sted i hele Thailand + det dyreste
5 kilometer syd for lufthavnen er en rigtig dejlig "Robinson strand", for
den der gerne vil have det for sig selv
MvH Steen

Fra : RH

Dato : 25-10-04 10:38

> [...]
dyreste
> 5 kilometer syd for lufthavnen er en rigtig dejlig "Robinson strand", for

Jeg var der i oktober måned forrige år, og jeg synes det var rigtig rigtig
dejligt! Så hver sin smag

/Sanne

Fra : Steen Johansen

Dato : 24-10-04 22:25

"Elvis" <dk.34@ofir.dk> wrote in message
[...]

zz
I Patong er der liv og glade dage/nætter fuld fart på Det er jeg en af de få
her i gruppen der mener
"Robinson" har ikke levet forgæves.Phuket er en af de skønneste øer i
Thailand og det er også der at der er flest Falang
Jeg glæder mig til den korte tur fra 16 til 30 dec Jeg var der også siste år
og det var fedt
Mvh Steen
Og så lige, hvad er et "must" i patong???
Alt det de andre ikke kan udholde------------

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-10-04 22:55

Steen Johansen skrev:

>Phuket er en af de skønneste øer i Thailand

Ja, den er rigtig dejlig!

>og det er også der at der er flest Falang

Er det noget du har tal for. Der klumper sig vist også en del af
slagsen i Pattaya og omegn. Pattaya og Patong byer er to alen ud af et
stykke, men Patongs omgivelser er langt at foretrække.

>Og så lige, hvad er et "must" i patong???
>Alt det de andre ikke kan udholde------------

Hver sin lyst

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 25-10-04 18:46

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
Steen Johansen skrev:

> [...]

stykke, men Patongs omgivelser er langt at foretrække.

>Og så lige, hvad er et "must" i patong???

Peter Loumann jeg kan heller ikke udholde Pattaya, men man behøver ikke at
opholde sig i Bangla hele ferien
jeg er bare så træt af at høre på alle de frelste, det er i Patong der er
gang i nattelivet og der er andet end Bangla
Mvh Steen
Phuket er en af de skønneste øer i Thailand over 3,5 mil kan ikke tage fejl
pr år

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-10-04 19:14

Steen Johansen skrev bl.a.:

> man behøver ikke at opholde sig i Bangla hele ferien

Nej. Efter min mening behøver man slet ikke at opholder sig der
overhovedet

>jeg er bare så træt af at høre på alle de frelste,

Jeg er træt af at høre folk der ikke gider bevæge sig uden for
hotellets pool-område og måske stranden lige nedenfor, brokker sig
over at Phuket er overrendt og ødelagt af turister.

>det er i Patong der er gang i nattelivet og der er andet end Bangla

Det er sandt. Hvis det er det man vil, så er Patong et godt valg.
Andet mente jeg såmænd ikke med min frække bemærkning.

>Phuket er en af de skønneste øer i Thailand

Den er meget dejlig. Et af de steder jeg kan lide at slentre rundt, er
havsigøjnerlandsbyen helt mod syd bag Rawai-stranden. Der er også en
på Ko Sireh ud for Phuket by, men den kender jeg ikke så godt. Et
andet er Phukets kinser- og markedskvarter. Et tredje er de to
vandfalde oppe ved Khao Phrah Taew-regnskoven i nordøst - og de små
fisker- og rejfarmerlandsbyer på kysten bag. Og ...

Men jeg er også halvgammel og ikke så meget til det vilde natteliv
mere.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Steen Johansen

Dato : 26-10-04 16:53

Men jeg er også halvgammel og ikke så meget til det vilde natteliv
mere.

http://pedalo.dk/thailand/
Og_-- http://phuketgazette.net/

MvH Steen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-10-04 17:28

Steen Johansen skrev:

>Men jeg er også halvgammel og ikke så meget til det vilde natteliv
>mere.

>http://pedalo.dk/thailand/

Nu bare ikke fræk! Du når også den alder en dag, hvis du ellers lever
længe nok

>Og_-- http://phuketgazette.net/

Det ser godt ud.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 25-10-04 19:10

[...]

Vups jeg glemte; http://www.tat.or.th/stat/index.html

MvH Steen

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 26-10-04 14:32

> [...]
være
> med de danske guider eller tager man de lokale? Og så lige, hvad er et

Se min personlige side om Phuket på
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/Phuket/

og specielt min nyopdaterede side om Patong
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/Phuket/Patong/
(ser at billeder ikke vises korrekt lige nu, det bliver ordnet i aften)

Phuket Hash House Harriers løber fra Expat Hotel (Soi Sunset) hver lørdag
med afgang kl 15.
En god chance for at se noget natur man ellers ikke har chancen for at se.
http://www.phuket-hhh.org/

Spis Seafood på Nr1, i gården ved siden af Tiger Disco, det er super godt og
meget billigt i forhold til alle de andre turist fælder.

Som danske bør du også besøge Valhalla/V-Plaza i Soi Sunset.

Et godt råd i Bangla, sæt jer ind i Shipwreck pub og nyd en øl, det er lige
lige midt på overfor stedet hvor Katoyes gør sig til overfor turister. Her
kan man stille og roligt sidde og nyde showet, her har man et godt overview
over hvad der sker.

Ellers gælder det om at leje en motorbike og komme ud og se strandene syd og
nord for Patong.

Mvh
Torben

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 26-10-04 16:22

"Torben Schou Jensen" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> wrote in message

> og specielt min nyopdaterede side om Patong
> http://swampthing.dk/~tsj/thailand/Phuket/Patong/
> (ser at billeder ikke vises korrekt lige nu, det bliver ordnet i aften)

Hej Torben,

Det kan godt være at din side om Patong er opdateret, men den mangler en
aktuel information. :)
Alle "entertainment establishments" "strejker" angiveligt per idag pga
utilfredshed med den af officielle myndigheder påtvungne lukketid.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-10-04 17:26

Michael Christoffersen skrev:

>Alle "entertainment establishments" "strejker" angiveligt per idag pga
>utilfredshed med den af officielle myndigheder påtvungne lukketid.

Det har der vist været en del ballade om gennem længere tid? Gælder
det kun Phuket eller er det landsdækkende?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 27-10-04 07:27

> Det har der vist været en del ballade om gennem længere tid? Gælder
> det kun Phuket eller er det landsdækkende?

Hej Peter,

Det har været varslet i Patong, Phuket i de sidste 2 uger og skulle være
trådt i kraft igår. Jeg har en kammerat dernede.
Der er nok dejligt stille og roligt dernede iaften :)
Der har mig bekendt ikke været konkrete bulletiner ang. andre områder der
påtænker at følge Phukets eksempel p.t. Selvom det kunne man nu sagtens
forestille sig på sigt.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 27-10-04 07:40

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:clnf3q$cju$1@news.cybercity.dk...

Og nu hvor vi snakker Thailand, så læser jeg til min forfærdelse, at der er
omkommet 87 muslimer i Pattani i politiets varetægt, de fleste omkom stuvet
sammen i lastbiler der ikke tillod dem at ånde, hvorved de døde af en
kombination af kvælning og hedeslag.
Har ikke hørt noget lignende siden studenter-oprøret i bkk i `92 :(

http://www.bangkokpost.com/

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Steen Johansen

Dato : 27-10-04 20:27

> [...]

Der har mig bekendt ikke været konkrete bulletiner ang. andre områder der
påtænker at følge Phukets eksempel p.t. Selvom det kunne man nu sagtens

Det er over hele landet og det startede sidste år
i Bangkok lukker de kl 1 se:

http://www.stickmanbangkok.com/week.html
http://www.stickmanbangkok.com

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-10-04 20:32

Steen Johansen skrev:

> [...]

>Der har mig bekendt ikke været konkrete bulletiner ang. andre områder der
>påtænker at følge Phukets eksempel p.t. Selvom det kunne man nu sagtens

Steen, jeg er ked af at brokke mig, men du citerer som en brækket arm.
De sidste 6 linjer herover er Michaels. Det har man ikke en chance for
at se.

>Det er over hele landet og det startede sidste år
> i Bangkok lukker de kl 1 se:

Hmm - jeg lander i BKK om 2 uger. No pjank in Sukhumvit Soi 33 ...

> http://www.stickmanbangkok.com/week.html
>http://www.stickmanbangkok.com

Det er li'godt nogle meget upræcise henvisninger ...

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-10-04 21:05

Peter Loumann skrev:

>Det er li'godt nogle meget upræcise henvisninger ...

http://www.stickmanbangkok.com/Weekly/weekly181.html

er bedre

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 27-10-04 22:18

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> forestille sig på sigt.
>
> Det er over hele landet og det startede sidste år

Hej Steen,

Jeg taler om "strejke" i "entertainment venues" , er det over hele landet?
Det synes jeg nu godt nok ikke jeg får ud af dine links ejheller mine
bekendte der er dernede pt.

mvh
Michael

Fra : Steen Johansen

Dato : 28-10-04 16:58

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:clp3at$220e$1@news.cybercity.dk...

[...]

"strejke" i "entertainment venues" Nix det kan de aldrig blive enige om og
Taksin vil have det hele lukket for at Thailand kan få et bedre omdømme. Han
har bare ikke forståelse for at den måde han gør det på skader mere end det
gavner
De fattige skal overleve på den ene eller anden måde og i mine links er de
sidste 2 års historie.
Hvis det bliver gennemført vil kriminaliteten stige kraftigt og det vil gøre
Thailand til et usikkert sted
MvH Steen

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-10-04 22:10

Steen Johansen skrev bl.a.:

> [...]
>sidste 2 års historie.
>Hvis det bliver gennemført vil kriminaliteten stige kraftigt og det vil gøre

Det tror jeg du har meget ret i. Det ku' debatten herhjemme såmænd
også ta' med. Og flere piger ville blive presset over i den
indenlandske prostitution der mig bekendt er langt værre - og langt
større.

Jeg under mig. Hidtil synes Pattaya og Patong forunderligt nok at have
formået at forene familieferie og sexindustri. På andre feriemål må
problemet være forsvindende lille. I Bangkok er tingene vist ret
adskilte selv om uskyldige turister siges at ynde en slumtur gennem
Patpong.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 29-10-04 22:07

[...]

Det er ikke i Pattaya der er mange familie turister men i Jomtien 15
kilometer syd for
Jeg var i Pattaya for 10 år siden (1½ dag) aldrig har jeg set så mange
tosser samlet på et sted
selv stranden er forurenet
MvH Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 31-10-04 08:59

On 28/10/04 23:09, in article qfn2o0lp9shbmo847gg21d95aslqu0huq9@4ax.com,

> [...]
> problemet være forsvindende lille. I Bangkok er tingene vist ret
> adskilte selv om uskyldige turister siges at ynde en slumtur gennem

Jeg læser disse indlæg som værende fortalere for sexindustri og
prostitution?
Er det rigtigt eller ser det bare sådan ud?
Hvordan læser andre i gruppen dem?
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : Steen Johansen

Dato : 31-10-04 10:15

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message
[...]

Det håber jeg ikke du har ret i, men det er betingelserne i Thailand
Mvh Steen
Alle medaljer har en bagside

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 31-10-04 11:45

On 31/10/04 11:15, in article
4184ad6b$0$21424$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

> Det håber jeg ikke du har ret i, men det er betingelserne i Thailand
> Mvh Steen
> Alle medaljer har en bagside

Og betingelserrne er ufornadelige? skal sexindustri og prostition
acccepteres?, der ligger jo en meget stor magt i tourisme, og de penge dette
medfører.
I de indlæg jeg referer til tages der jo ikke afstand til dette men det
ligger nærmest i tonen at det er acceptabelt, fordi alternativet angiveligt
skulle være fattigdom?

Fra : Steen Johansen

Dato : 31-10-04 23:04

> [...]

ligger nærmest i tonen at det er acceptabelt, fordi alternativet angiveligt

Kevin vi allesammen støtter dig:
Afskaf al sult nød og krig sexindustri og prostition
Og ligger bestemt ikke i tonen at det er acceptabelt
Mvh Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 01-11-04 10:37

On 31/10/04 23:03, in article
41856185$0$40061$edfadb0f@dread15.news.tele.dk, "Steen Johansen"
> [...]

> Kevin vi allesammen støtter dig:
> Afskaf al sult nød og krig sexindustri og prostition
> Og ligger bestemt ikke i tonen at det er acceptabelt

Mere nedladende over for både mig og dem det går ud over kan det næbbe
blive.
Men så ved vi jo hvor du er henne i denne diskussion.

Fra : Elvis

Dato : 26-10-04 20:52

Hej
Jeg siger tak for de forskellelige indlæg, der er jo delte meninger om det
hele så det er vel bare afsted og suge til sig

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-10-04 21:06

Elvis skrev:

>der er jo delte meninger om det
>hele så det er vel bare afsted og suge til sig

Simpelthen! Der er ikke ret delte mening om at Phuket er dejlig. Det
er rigtig svært at undgå at få en god tur. Så det får I.

De fleste i tråden ville sikkert blive glade for en tilbagemelding når
I engang er hjemme igen.

http://pedalo.dk/thailand/