Visum til Rusland
Fra : Kristian F-P

Dato : 22-10-04 18:23

Skal måske til Rusland fra den 26-12-04 til 05-01-05.

Snakkede med SAS og de sagde at jeg måske skulle bruge et visum.

Er der nogle der kan forklare mig, om jeg skal bruge et visum ?
I hvilke tilfælde skal man ?
Hvad koster det ?
Hvor får jeg det henne ?

Tak

Fra : Claus E Beyer

Dato : 22-10-04 19:33

"Kristian F-P" <Falk-Petersen@FJERNDETTEtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Snakkede med SAS og de sagde at jeg måske skulle bruge et visum.

> Er der nogle der kan forklare mig, om jeg skal bruge et visum ?

Så vidt jeg har forstået det, får man ikke bare et visum til Rusland uden
videre. Man skal først have en invitation fra dem man skal besøge derovre. Hvis
man vil bo på hotel/vandrerhjem bestiller man en "invitation" hos
hotellet/vandrerhjemmet, hvorefter man så kan få sit visum til Rusland.

Fra
http://www.hostelbooking.com/ibnpub/german/static/country_info.asp?country=Russia

Reisepässe und Visa
Reisepass und Einreisevisum erforderlich.
Ein IBN Buchungsbeleg reicht nicht, um ein Visum zu erhalten. Nur mit RYH
Visum-Unterstützung erhalten Gäste ein Touristenvisum vom russischen Konsulat.
Das Konsulat verlangt einen Reisepass, 3 Passfotos und Konsulatgebühren.

Se også denne:
http://www.srmnet.org/torussiaviafinland.php?lang=se

Claus

Fra : Flemming Lauritsen

Dato : 22-10-04 21:59

Hej !

De kan hjælpe dig !

http://www.airrep.dk/

Fra : John

Dato : 22-10-04 22:12

"Flemming Lauritsen" <flml@privat.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
>
> De kan hjælpe dig !
>
> http://www.airrep.dk/

Dem kan jeg kun anbefale. De var hurtige, god service og billige.

Mvh

John.

Fra : Aksel

Dato : 22-10-04 22:05

> [...]
>
> Snakkede med SAS og de sagde at jeg måske skulle bruge et visum.
>

> Er der nogle der kan forklare mig, om jeg skal bruge et visum ?

Du skal have visum til Rusland, for at få det skal du enten have kvittering
på at hotel er forudbetalt eller have en invitation.

Visumpligt

- Ved ansøgning om forretningsvisum skal den inviterende
virksomhed udfylde en invitationsformular, der rekvireres og behandles i Den
Russiske Føderations Indenrigsministeriums pas- og visumafdeling, PVU.
Ifølge loven tager det minimum 21 dage at opnå et forretningsvisum, men man
bør søge i god tid. Den russiske ambassade kan kræve, at visumansøger møder
personligt op.

- Ved ansøgning om ophold udover 3 måneder kræves
AIDS-certifikat
- SNG-visum giver ikke ret til transit.

Kilde: Udenrigsministeriet

Visum kan ansøges hos: Ruslands ambassade i Danmark

http://www.altrejser.dk/ kan lave et visum i løbet af en formiddag, det
koster ca. 2000 kr.

De sælger flybilletter med Aeroflot, meget billigere end SAS, 5800 kr med
visum, servicen er bedre hos Aeroflot, bruger Airbus fly, glem alt om de
gamle Tupolev fly de brugte tidligere.

Hilsen Aksel

Fra : John

Dato : 22-10-04 22:14

"Aksel" <akselj@ny-post.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.altrejser.dk/ kan lave et visum i løbet af en formiddag, det
> koster ca. 2000 kr.

Det var dyrt.

> De sælger flybilletter med Aeroflot, meget billigere end SAS, 5800 kr med
> visum, servicen er bedre hos Aeroflot, bruger Airbus fly, glem alt om de
> gamle Tupolev fly de brugte tidligere.

Lyder også dyrt i mine ører. Men jeg er enig i at Aeroflot har en udemærket
service på deres ruter.

Mvh

John

Fra : Aksel

Dato : 23-10-04 19:15

"John" <jk7410@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var dyrt.

> Lyder også dyrt i mine ører. Men jeg er enig i at Aeroflot har en
> [...]

Hvad tager Airrep for en returbillet til Moskva med visum?

Hilsen Aksel

Fra : John

Dato : 23-10-04 19:23

> Hvad tager Airrep for en returbillet til Moskva med visum?

Mener jeg gav 2.800 kroner for det hele.

Mvh

John