Forslag til weekend ved Maggiore eller Com~
Fra : Jan Viegand

Dato : 21-10-04 21:36

Vi skal være en weekend ved én af søerne i Norditalien midt i november, men
har svært ved at vælge om det skal være Maggiore eller Como. Vi er ude efter
gode udsigter og hyggelige små-byer. Anbefalinger til byer ved søerne er
også velkommen.

Mange tak!

Jan

Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 22-10-04 22:27

Hej Jan
sidste år i efterårsferien var vi et par dage ved Maggiore søen, vi
overnattede i en lille by 10 km syd for Locarno, ca 8 km fra grænsen til
italien, jeg har glemt hvad byen hedder. Vi fandt selv hotellet ved at køre
lidt rundt, oppe på skråningen med altan og udsigt over hele søen 170 SW FR
for 2 dobbelt værelser. Meget flot og idylisk.
Vi forsøgte først på turist informationen i Locarno men de fleste
værelser/lejligheder der var anonceret her var uge mål og/eller noget
dyrere.
For øvrigt tog vi toget fra locarno op igennem en dal mod grænses til
italien, og gik nogle stationer tilbage af en gammel æselrute, flot tur der
er en brocure over den på turist info i locarno.
God tur
Frank

Fra : Jan Viegand

Dato : 23-10-04 12:55

"Frank Mikkelsen" <frank@phys.au.dk> wrote in message
> [...]
der
> er en brocure over den på turist info i locarno.

Hej Frank

Tak for tippet. Vi vil nu være på den italienske side. Vi har nu fundet byen
Bellagio ved Como, som ser ud til at være et spændende og flot sted.

Jan