Kursus i Family Tree Maker i Middelfart de~
Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 20-10-04 21:09

Der er fortsat ledige pladser på dette kursus i Middelfart: Østre skole,
Viaduktvej 55, 5500 Middelfart, det varer til ca. kl. 16:00.

Husk at medbringe din egen frokost.

Pris for deltagelse er kr. 125,-, der betales ved ankomst.

Tilmelding på E-mail: mailto:ole.bielefeldt@adslhome.dk

Ole P. Bielefeldt

+45 86 89 09 09

+45 40 54 09 09

Ry, Denmark

FTM: www.familytreemaker.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-10-04 21:40

Ole P. Bielefeldt wrote:

> [...]
>
> Husk at medbringe din egen frokost.
>
> Pris for deltagelse er kr. 125,-, der betales ved ankomst.

Du har altid påstået at det er din kones firma og at du ikke har noget
kommercielt at gøre med FTM. Her er beviset og nu klager jeg altså!

Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-10-04 21:50

Kurt Hansen wrote:

> Du har altid påstået at det er din kones firma og at du ikke har noget
> kommercielt at gøre med FTM. Her er beviset og nu klager jeg altså!

Som sagt, så gjort: Klage er afsendt til abuse@post.tele.dk

Kurt Hansen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-10-04 17:48

Kurt Hansen wrote:
> Du har altid påstået at det er din kones firma og at du ikke har noget
> kommercielt at gøre med FTM. Her er beviset og nu klager jeg altså!
> Kurt Hansen

Ingen tvivl om et det er et kommercielt indlæg - men på mange andre områder
ser man her i gruppen lidt igennem fingre med reglerne.

Der foregår tit salg af af mikrofilm og lign - selvom det hører til i en
markedsgruppe - det har man valgt at godtage her alligevel.

Hvis f.x. jeg eller en anden end Ole havde nævnt, at jeg havde hørt at der
foregår et kursus for FTM-brugere - så ville det ikke være reklame, da jeg
ikke har noget med salget af FTM at gøre - så ville det være almindelig
orientering til alle de mange andre FTM brugere, der er i Danmark.

Men nu vat det Ole selv, der kom med oplysningen - så er det reklame.

Så løsningen for Ole er jo bare, at han får en anden til at orientere om nye
ting ang FTM - så egentlig kan jeg ikke se det store problem i at han selv
fortæller, når der er noget nyt for de mange FTM brugere, der er i Danmark.

Det var så bare lige min mening om det........

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-10-04 18:15

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev Fri, 22 Oct 2004 18:48:01
+0200

>Der foregår tit salg af af mikrofilm og lign - selvom det hører til i en
>markedsgruppe - det har man valgt at godtage her alligevel.

Ja. Man er mange år siden blevet enige om at privat non-kommercielt salg
af 'overskudmateriale' vedr. slægtsforskning er accepteret her i
gruppen,

En tilsvarende accept af kommerciel handel er ikke tilstede - så enkelt
er det. Og det ville iøvrigt heller ikke nytte idet det er en overordnet
regel der gælder for hele dk-hierakiet

Hvis man er utilfredes med denne tingens tilstand så må man arbejde for
at få reglerne ændret - ikke bare lade som de ikke eksisterer.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-10-04 07:18

"Ole P. Bielefeldt" <ole.bielefeldt@adslhome.dk> skrev Wed, 20 Oct 2004
22:09:05 +0200

>Pris for deltagelse er kr. 125,-, der betales ved ankomst.
>Tilmelding på E-mail: mailto:ole.bielefeldt@adslhome.dk
>Ole P. Bielefeldt

Nej - nu blir' det sg* for groft.

Du har i langt helt bevist bøjet reglerne i tillid til at der altid
ville være nogen af dine fans der bakker dig op (hvad var det nu lige
Stalin kaldte den slags medløbere.?).

Du har sågar i et enkelt indlæg selv gjort opmærksom på, at du godt
vidste at du var ude på et sidespor, og at du ligefrem forventede at
nogen ville protestere - og at du iøvrigt var ligeglad.

Men det her er ihvertfald så rendyrket kommerciel reklame, at ingen
længere kan være i tvivl om at du er revnede ligegald med gruppen her og
med de folk du omgåes her - bare du kan få solgt dit produkt.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 22-10-04 08:38

Jeg forstår ikke, at ole vil sætte sit renomme på spil, jeg synes
efterhånden, at hans måde, at være på gør, at han ligner en plattenslager.

Dette er, hvad jeg har forstået, et forum hvor man hjælper hinanden og et
sted hvor man diskuterer, jeg har ikke set nogen indslag fra Ole Bielefeldt,
ud over at han promoverer sit program, hvad han er forhandler af, på trods
hans påstand om, at det er konens firma, så er det ham der i slægten og her
på nyhedsgrubben promoverer programmet, det eneste hans kone har med det,
at gøre, er at hun ligger navn til.

Hun sælger ikke programmet, når der ringes og man spørger til programmet,
henviser hun til sin mand, men jeg tror næppe på, at et bestemt
slægtsprogram kan sælges i så stor en mængde, at han kan være ansat som
direktør i firmaet.

Jeg håber nu, at det sker det, at han enten stopper denne trafik, eller at
han får forment adgang til gruppen med den slags indlæg.