Hjælp - jeg har kvajet mig :-)
Fra : Fl. Svendsen

Dato : 20-10-04 17:26

Jeg er een af de væmmelig personager der har hentet et par stakke hos AO,
men er endnu ikke sortlistet.

I min iver for at bringe orden i kirkebogsfilerne, har jeg punktvis omdøbt
dem, så jeg senere hurtigt kunne slå ned på hint og hisset.

Men ak, - - - efter at have lukket og atter åbnet, er filerne der var
omdøbt, forsvundet ud i den blå luft ;-((

Jeg kender ikken nogen anden måde at genskabe dem end at hente de manglende
.. . (gid f . . . havde . . .)

Hvis ikke andre kan hjælpe, så lad dette være en advarsel til andre der går
i samme tanker.
Hilsen Flemming.

Fra : Baertel

Dato : 20-10-04 18:17

Av, av !
Filer forsvinder normalt ikke fordi de bliver omdøbt. De bliver måske
forlagt.
Jeg mener at kunne læse ud fra dit indlæg at du har åbnet filerne og gemt
dem under et nyt navn.
Hvis det er rigtigt, er det muligt at du har gemt dem et andet sted end du
hentede dem.
Du har to muligheder. Brug windows søgerutine (Start > Søg) og søg efter det
nye navn. Eller prøv at åbne en ny fil og ´Gem som' og læg mærke til
stinavnet som står i dialogboksen, det er muligvis der dine filer er gemt.
Måske dukker filnavnene op i dialogboksen?

Held og lykke
baertel

Fra : Gert Krabsen

Dato : 20-10-04 18:39

Eller muligvis glemt at give dem det rigtige efternavn? SÃ¥ ses de ofte
ikke af programmerne..

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Baertel

Dato : 20-10-04 18:52

Det' rigtigt.

> Måske dukker filnavnene op i dialogboksen?
Det vil de så gøre hvis man vælger at se 'Alle filer', eller søger på kun en
del af filnavnet.

baertel

Fra : Bjarne Nørskov Saack

Dato : 21-10-04 06:27

Wed, 20 Oct 2004 18:26:08 +0200. med svedende hænder griflede Fl.
Svendsen denne artikel...

> Men ak, - - - efter at have lukket og atter åbnet, er filerne der var
> omdøbt, forsvundet ud i den blå luft ;-((

Hvis de virkelig er blevet slettet kan du sikkert genfinde dem med
'Search and Recover': http://www.iolo.com/sr/2/.
Du kan hente en gratis 30 dages prøveversion, den hjalp mig da jeg var
så kvajet at få slettet mine fotos fra harddisken.
Held og lykke med eftersøgningen.
* mvh *
* Bjarne Nørskov Saack *
* www.saack.dk *

Fra : Arne Feldborg

Dato : 21-10-04 07:18

"Fl. Svendsen" <zeus2@SLETmail.dk> skrev Wed, 20 Oct 2004 18:26:08 +0200

>Men ak, - - - efter at have lukket og atter åbnet, er filerne der var
>omdøbt, forsvundet ud i den blå luft ;-((

Det er ihvertfald ikke AO's skyld.!

Og de er næppe heller forsvundet, men du har formentlig omdøbt dem til
en anden placering. Og skulle også det fejle, så burde de jo dog ligge i
papirkurven.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketællinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Fl. Svendsen

Dato : 21-10-04 11:54

">>
> Det er ihvertfald ikke AO's skyld.!

Næhhh- - - det sagde jeg vel ikke??

> Og de er næppe heller forsvundet, men du har formentlig omdøbt dem til
> en anden placering. Og skulle også det fejle, så burde de jo dog ligge i
> [...]
---------
Problemet er løst:
Filerne blev i mappen, men de blev usynlige for det blotte øje.

1. At jeg valgte "vis skjulte filer" hjalp ikke.
2. Recovery-programmet kunne heller ikke identificere dem.
3. Det mystiske er at jeg tidligere har omdøbt filer for Petri kirke, og her
skete ingen ulykker, måske er Nakskov skruet anderledes sammen?

Til alt held kunne jeg huske noget af navnet, så en SØG hjalp. Så var resten
blot at finde ud af det oprindelige navn.
Det lykkedes, og nu er der atter glæde i det lille hjem.
Blot til oplysning for andre der går i de tanker . . . .

Hilsen og tak til I der interesserede sig for sagen
Flemming Svendsen.