Kort taletid på Nokia 3310 batteri ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 07:43

Hej NG.

Efterhånden er batteriet i min Nokia 3310 blevet dårligere og dårligere, men
ikke på den måde at det aflades hurtigt så antallet af streger falder
hurtigt.
Det udarter sig mere som at det pludseligt løber tør, også selv om der er 3
ud af 4 streger tilbage.

Betyder dette at batteriet er slidt op eller er telefonen bare blevet
forvirret over hvor meget der reelt er tilbage ?

Kan man resette systemet / den interne måler på en eller anden måde ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anders

Dato : 20-10-04 07:55

Der er flere ting du kan gøre.

1: Aflad batteriet, og læg det i fryseren i 24 timer.
Derfter skal det ud af fryseren igen, og ligge og tø ved alm. stue
temperatur.

2: Invester i et nyt batteri, de kan både i originale og uoriginale udgaver.

3: Opdater softwaren i telefonen (kræver en unlocker)
og det skal du nok regne med koster lidt penge.

/Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 08:16

"Anders" <dsl147695@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Der er flere ting du kan gøre.
>
> 1: Aflad batteriet, og læg det i fryseren i 24 timer.
> Derfter skal det ud af fryseren igen, og ligge og tø ved alm. stue
> temperatur.

Kan man være sikker på at det overlever en sådan behandling, det er trods
alt bedre med et dårligt batteri end ingen ?
Skal det aflades indtil telefonen selv slukker et par gange i alm. tændt
tilstand ?

> 2: Invester i et nyt batteri, de kan både i originale og uoriginale
udgaver.

Er der kvalitetsforskel på originale og uoriginale ?

> 3: Opdater softwaren i telefonen (kræver en unlocker)
> og det skal du nok regne med koster lidt penge.

Jeg har et kabel til den, hvor finder jeg kommunikationssoftware og ny
firmware ?
Er der risiko for at smadre telefonen permanent ?

Skal jeg prøve rådene i denne rækkefølge: 1, 3 og 2 ?

Mange tak for rådene indtil videre.

--
mvh/rg. Christian
Jeg bruger

Fra : Anders

Dato : 20-10-04 08:31

1: Der sker ikke noget ved at lægge det i fryseren.
I batteriet ligger der en masse molekyler, som har betydning for batteriet.

2: Der er forskel i kvaliteten på batterierne, du ved sikkert nok, at pris
og kvalitet somregel hænger sammen.

3: Du kan ikke opdatere (så vidt jeg ved) din 3310 ved hjælp af et
datakabel. Du skal forbi en unlocker.

Du kan kun bruge dit datakabel til at overføre ringetoner og billeder...

/Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 09:01

> 1: Der sker ikke noget ved at lægge det i fryseren.
> I batteriet ligger der en masse molekyler, som har betydning for
batteriet.

OK, mange tak.

> 2: Der er forskel i kvaliteten på batterierne, du ved sikkert nok, at pris
> og kvalitet somregel hænger sammen.

Dvs. at uoriginale til samme pris som original er lige så gode ?

> 3: Du kan ikke opdatere (så vidt jeg ved) din 3310 ved hjælp af et
> datakabel. Du skal forbi en unlocker.
>
> Du kan kun bruge dit datakabel til at overføre ringetoner og billeder...

Det er sådan et:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=322671675&n=303645666&pn=303645668

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anders

Dato : 20-10-04 09:17

Det kan også godt ligge i softwaren i telefonen.
Du kan finde den nærmeste unlocker i dit lokal område på www.dkunlock.dk

/Anders

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-10-04 09:20

> Det kan også godt ligge i softwaren i telefonen.
> Du kan finde den nærmeste unlocker i dit lokal område på www.dkunlock.dk

Hvilket kabel skal man så bruge ?`

--
mvh/rg. Christian

Fra : Anders

Dato : 20-10-04 09:36

Det kabel du har lagt som link, er et datakabel.

Du skal have fat i en unlocker i nærheden af, hvor du bor. Husk at finde
unlocker garanti mod fejl. Det er nemlig ikke alle der giver garanti.

Har ikke kunne finde noget link til dig...
Men ville gætte på at det hurtigt kommer op på en 6-700,-

/Anders

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-10-04 22:40

Anders skrev:

> [...]
> unlocker garanti mod fejl. Det er nemlig ikke alle der giver garanti.
>
> Har ikke kunne finde noget link til dig... Men ville gætte på at det

Hej Anders

Undskyld jeg sådan bryder ind men hvorfor klipper du alt væk som du
svarer på?

Jeg har lige haft et hyr med at hitte rede i hvad der hører
til hvad.. :-/

Lad det stå som du svarer på - præcist som Christian har gjort.

På forhånd tak

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 20-10-04 20:35

> Dvs. at uoriginale til samme pris som original er lige så gode ?

Er der ikke noget med at uoriginale batterier til Nokia har tendens til at
eksplodere? Og at det ikke er tilfældet med originale.
Jeg har ikke et link, men mener at jeg læste om det problem for et par år
siden.

Lisbeth

Fra : JMo.

Dato : 20-10-04 22:27

Jan & Lisbeth wrote:

> Er der ikke noget med at uoriginale batterier til Nokia har tendens
> til at eksplodere?

Nej.

> Og at det ikke er tilfældet med originale.

Der har været nogle ganske få eksempler på at nogle *kopier* af originale
batterier (altså batterier med Nokias logo på, men som ikke har haft noget
med Nokia at gøre) har manglet termosikringen - og derfor kan eksplodere
hvis de bliver kortsluttet.

Fra : Martin Sand.

Dato : 23-10-04 23:41

Christian B. Andresen wrote:
> Dvs. at uoriginale til samme pris som original er lige så gode ?

Det kommer an på hvad slags batteri vi snakker om.
Det orig. batteri som følger med telefonen er et 900 mAh og koster 199 kr.
Du kan også få et 1000 mAh orig. Nokia som er et Li-Ion (med længere
levetid) til 249 kr..
De billige uorig. batterier (til 150 kr.) har ofte Kina-celler, og har slet
ikke samme levetid.

--
MVH Martin

feedback AT stofanet dk

Fra : JMo.

Dato : 24-10-04 10:59

Martin Sand. wrote:

> De billige uorig. batterier (til 150 kr.) har ofte Kina-celler, og har
> slet ikke samme levetid.

En del kinesere er faktisk blevet ret gode til at lave celler indenfor de
sidste 2 år. Det behøver derfor ikke at være skidt, at købe kineser-celler.

Der er dog stadig stor forskel, så man kan godt kommer ud for noget værre
skrammel - men holder man sig til de større producenter (og udelukkende
køber A-grades), kan man ofte finde noget der er ganske fint. (Og i så fald
er prisen så lav at man næsten ikke tør tro at det kan være rigtigt)

Som end-user er problemet jo så blot, at man ikke har en jordisk chance for
at finde ud af hvad det er man køber. Og selv når man finder en leverandør
der bruger ordentlige celler, går der sjældent mere end et halvt år før de
har skiftet til en anden producent af celler. Markedet er prismæssigt ret
presset, så alle "shopper rundt".

Fra : Martin Sand.

Dato : 24-10-04 18:52

JMo. wrote:
> [...]
> mere end et halvt år før de har skiftet til en anden producent af
> celler. Markedet er prismæssigt ret presset, så alle "shopper rundt".

My point exactly!

Fra : JMo.

Dato : 26-10-04 19:18

Martin Sand. wrote:

> My point exactly!

Joh, men det jeg prøvede på at sige, var blot at man ikke nødvendigvis
skulle "afskrive" batterier som dårlige blot fordi de er billige. Og at det
ikke længere er "ofte" at billige batterier er dårlige - men "af og til"...

Fra : Martin Sand.

Dato : 27-10-04 01:22

JMo. wrote:
> [...]
> skulle "afskrive" batterier som dårlige blot fordi de er billige. Og
> at det ikke længere er "ofte" at billige batterier er dårlige - men

Jeps, og jeg prøvede bare at sige, at så kan man jo vælge at ta' chancen og
smide 150 kr. efter et uorig. batteri. Rent lotteri hvad man får med hjem.
Men der er jo altid nogle mennesker, hvor prisen er DET vigtigste kriterium.
Sådanne folk vil sikkert heller ikke føle sig snydt, selvom det kun holder
kort tid. Det var jo et billigt batteri, fatter!

--
MVH Martin

feedback AT stofanet dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-10-04 07:53

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
> Det orig. batteri som følger med telefonen er et 900 mAh og koster 199 kr.
> Du kan også få et 1000 mAh orig. Nokia som er et Li-Ion (med længere

Det er et BMC-3 3.6 V Ni-MH, så det er vel bare std. batteriet med omkring
de 900 mAh

> De billige uorig. batterier (til 150 kr.) har ofte Kina-celler, og har
slet
> ikke samme levetid.

Det regnede jeg også med.

--