Hvor er det varmt i Januar
Fra : F.Hansen

Dato : 19-10-04 17:04

Hej Gruppe

Min søsters familie vil på ferie i januar til et sted hvor der er varmt nok
til at ligge og dase på
stranden. Det skal ikke være for turistpræget. Børnene er 5 og 8 år.

Forslag modtages med tak

Mvh Finn

Fra : bingo

Dato : 19-10-04 17:13

On Tue, 19 Oct 2004 18:04:23 +0200, "F.Hansen"
<jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> wrote:

>Hej Gruppe
>
>Min søsters familie vil på ferie i januar til et sted hvor der er varmt nok
>til at ligge og dase på
>stranden. Det skal ikke være for turistpræget. Børnene er 5 og 8 år.

Ja Canarieøerne er jo altid rimeligt sol og dase-sikre , men
turistprægede er de jo også. Hvis det ikke betyder noget med prisen,
ja så er der jo muligheder laaaaangt væk. Til almindelige
menneskepenge er de turistprægede steder nok det der er nemmest at få
noget ud af. Men hvad vil de betale ??????
Et ikke turistpræget rejsemål til en rimelig penge er nok ikke nemt at
opdrive - men sidder penge løst, så er hel verden jo åben (
Stillehavsøer/Australien- osv.)
Mogens

Fra : F.Hansen

Dato : 19-10-04 17:35

"bingo" <m2j@inamet.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Et ikke turistpræget rejsemål til en rimelig penge er nok ikke nemt at
> opdrive - men sidder penge løst, så er hel verden jo åben (

Ups, ja prisen er næsten underordnet og de har kun en uge så det er
ikke lige australien der står for tur

Finn

Fra : bingo

Dato : 19-10-04 17:43

>Ups, ja prisen er næsten underordnet og de har kun en uge så det er
>ikke lige australien der står for tur

Azorerne er jo et forholdsvis nyt rejsemål - måske ikke 100 %
solsikkert - men tæt på, og endnu ikke så turistpræget som mange af de
traditionelle mål - men indenfor en uges ophold vil det nok blive
svært at finde rejsemål , der ikke er turistprægede. Jeg ville gå efer
Azorerne (Bravo tours) - men kan man tåle turister er f.eks Lanzarote
ikke så overrendt og Fuerteveture ligeså. Lej en bil og kør 10 min. og
I er ude hvor der ikke findes mange turister. På en uge bliver det
svært at finde "stedet"

Mogens

Fra : PL

Dato : 20-10-04 07:17

"bingo" <m2j@inamet.com> wrote in message

> [...]
> ikke så overrendt og Fuerteveture ligeså. Lej en bil og kør 10 min. og
> I er ude hvor der ikke findes mange turister. På en uge bliver det

Azorerne er ikke stedet at tage hen i Januar hvis man vil have sol, da
vinteren er den periode hvor det regner (og blæser) mest på Azorerne, til
gengæld venter der en masse andre oplevelser, garanteret turistfri! Se evt
mit post længere oppe om Azorerne.
Per

Fra : Peter Cardow

Dato : 19-10-04 18:07

Hej Finn

I skal tage til Egypten-Sinai-Sharm El sheikh-Naama Bay !! her er alle
muligheder for ungerne og selvfølgelig også for jer "gamle"

skriv til mig hvis du vil vide mere....

Hilsen Peter Cardow

http://www.cardow.dk/rejser.htm

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 20-10-04 11:16

"Peter Cardow" <petercardow@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> I skal tage til Egypten-Sinai-Sharm El sheikh-Naama Bay !! her er alle
> muligheder for ungerne og selvfølgelig også for jer "gamle"

Så skal vi nok lige have defineret "varmt". Jeg har været i Egypten i januar
måned (slutningen af januar), og der var der ikke det jeg vil kalde varmt.
Temp. var nok omkring 20-22 grader, men det var koldt pga. vinden. Vi måtte
købe langærmede trøjer dernede, da vi jo havde pakket sommertøj Da
størstedelen af min tid foregik med at snorkle rundt, var jeg nød til at
leje en våddragt med korte ærmer og ben for at kunne være i vandet mere end
5-10 minutter ad gangen. Det kan godt være vi har ramt en uheldig periode,
men jeg vil ikke tage til Egypten igen i januar måned.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : RH

Dato : 20-10-04 13:20

> [...]
> 5-10 minutter ad gangen. Det kan godt være vi har ramt en uheldig periode,
> men jeg vil ikke tage til Egypten igen i januar måned.

Efter min mening findes der heller ikke nogle steder i Europa eller meget
tæt på, hvor der er super lækkert strand-bade-vejr i januar måned. Selv på
de Canariske øer vil jeg sige, at der er mere forårsvejr end sommervejr i
den periode. Så hvis man virkelig vil have den lækre varme badeferie skal
man nok til Thailand eller lign., hvilket de fleste jo synes er for langt at
rejse for en enkelt uges ferie.

/Sanne

Fra : bingo

Dato : 20-10-04 17:26

On Wed, 20 Oct 2004 14:19:49 +0200, "RH" <robin@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>man nok til Thailand eller lign., hvilket de fleste jo synes er for langt at

ja min meneing er også, at 1 uge begrænser desværre meget, men da jeg
har været på flere af de Kanariske øer i både November- December og
også i Juni ( selvfølgelig et dårligt eksempel) - og har alle gange
kun haft rigtigt godt og varmt vejr, ja så vil jeg stadig anbefale
noget i den retning, når der "kun"er en uge til rådighed. OK måske
januar er lidt køligere ?
Mogens

Fra : RH

Dato : 20-10-04 17:41

> [...]
> kun haft rigtigt godt og varmt vejr, ja så vil jeg stadig anbefale
> noget i den retning, når der "kun"er en uge til rådighed. OK måske

Ja, jeg ville da også nok anbefale de Canariske øer, hvis det skal være. Jeg
har en veninde, som hvert år i januar har været på La Santa Sport på
Lanzerote, og hun siger, at vejret godt kan gå an, men at der ikke er super
varmt og lækkert. Nogle dage har der været behov for lange bukser og en
trøje - især hvis der er blæsevejr.

/Sanne

Fra : bingo

Dato : 20-10-04 18:00

On Wed, 20 Oct 2004 18:40:43 +0200, "RH" <robin@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>varmt og lækkert. Nogle dage har der været behov for lange bukser og en

Ja så har vi jo bare lige det problem, at spørgeren gerne ville finde
et ikke "turistet" sted - men indenfor 5 timers flyvning og 1 uges
ophold bliver det nok svært - så stadig mener jeg at vejrmæssigt , ja
så må man ned i området omkring Canariske øer - alternativt ( og lidt
dyrere) Gambia - men stadig et turistområde. Såeeeeeeeee ..... prøv
vores råd og lej en bil - og opdag at selv de mest slidte områder har
en fantastisk natur og masser af oplevelser, hvis man lejer en bil og
bevæger sig væk fra hotelområderne. Der kan virkelig opleves noget,
der sætter sig i sjælen. F.eks. Tenerife er fantastisk at opleve fra
en lejebil - prøv det - og glem fordommene om, at det er druk og
diskoteker
God fornøjelse

hilsen fra Mogens ( der tager til Gran Canaria for 3. gang på 1 år d.
6/11) Bliver nok aldrig træt af det )))) Der er stadig masser at
se der !!!!!!

Fra : PL

Dato : 20-10-04 19:09

> [...]
> der sætter sig i sjælen. F.eks. Tenerife er fantastisk at opleve fra
> en lejebil - prøv det - og glem fordommene om, at det er druk og

Det kan skam snildt lade sig gøre at tage til de Canariske øer uden at møde
turister. Jeg har selv været på 4 af øerne 7-8 gange og har fundet min
favorit. La Gomera!! Min kæreste og jeg tog i Januar til Tenerife på
afbudsrejse og fik en lejlighed i turisthelvedet i syd (Los
Christianos/Playa de las Americas) og boede der en dag, i et i øvrigt meget
rart lejlighedskompleks. Dagen efter tog vi færgen til San Sebastian på La
Gomera og tog her på vandretur på tværs af øen og havnede i byen Valle Gran
Rey, som er det eneste sted der er turister på øen, og det er faktisk ganske
få. På resten af øen mødte vi stort set ikke et øje ud over de lokale som
der forresten heller ikke er mange af. Vi overnattede på små pensioner rundt
omkring til en ca. pris på 20-25 ? for et værelse, flere gange med altan.
Øen er et sdandt vandreparadis hvis man har sådanne lyster dog kan højlandet
midt på øen være noget køligt og fugtigt pga højden (1000 - 1300 m.o.h)
Rejsen kan gøres billigt da mærsk har mange billige afgange til Tenerife
hvorfra man kan tage færgen til Gomera (1 time ca 16-20 ?). Og overnatningen
er som sagt bllig hvis man ikke beøver den store luksus og kan arrangeres
hjemmefra hvis man kan finde ud af at søge på nettet.
Der er selvfølgelig også danske selskaber der arrangerer rejser til Gomera,
men de er mildest talt pebrede for min smag.

Mvh
Per

Fra : bingo

Dato : 20-10-04 20:04

>Det kan skam snildt lade sig gøre at tage til de Canariske øer uden at møde
>turister. Jeg har selv været på 4 af øerne 7-8 gange og har fundet min
>favorit. La Gomera!! Min kæreste og jeg tog i Januar til Tenerife

Lyder virkelig som en god idé - har selv kun stået og kikket derover
fra sydsiden af Tenerife - din idé er værd at overveje - håber den
der startede tråden vil overveje noget i den retning.

Mogens

Fra : PL

Dato : 20-10-04 22:58

> [...]
> fra sydsiden af Tenerife - din idé er værd at overveje - håber den
> der startede tråden vil overveje noget i den retning.

Jep, men fortæl det ikke til for mange, så ender det med at vi ikke kan have
Gomera for os selv :)
Jeg glemte forresten at nævne at øen har forbud mod at bygge flere hoteller;
jeg mener der er ca. 25 pt. så i Valle gran Rey er der mange lokale der
udlejer værelser for at efterkomme den efterspørgsel der dog er.
Med dette perspektiv kan man være sikker på at Gomera ikke kommer til at
ende som eksempelvis sydsiden af Tenerife, hvor man efterhånden har en
fuldstændig kunstig by der kan rumme 1/4 million turister.
Helt uden turister er Gomera dog ikke; hver dag sendes der flere busfulde
tenerifegæster derover på endagsture; de holder sig dog i busserne og er væk
om aftenen.
En anden ø der er værd at besøge - jeg dog ikke selv har været på den
endnu - er La Palma beliggende nordøst for Tenerife. Her er der endnu færre
turister, primært p.g.a det er Kanarieøernes fugtigste ø. Samtidig er der så
langt med færge at endagsturisterne ikke når derover. Der er dog tit billige
flybilletter fra Tenerife til La Palma opereret af Iberia Air.
La Palma skulle efter sigende være vandrefuglenes paradis, så det er nok
ikke sol- og badeferie man bør opsøge her.

God rejselyst

Per

Fra : F.Hansen

Dato : 21-10-04 04:01

> [...]
> fra sydsiden af Tenerife - din idé er værd at overveje - håber den
> der startede tråden vil overveje noget i den retning.

Jeg takker for de gode forslag som jeg straks vil bringe videre.

Mvh Finn

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-10-04 08:54

On 20/10/04 20:08, in article 4176a9a7$0$77012$14726298@news.sunsite.dk,
"PL" <langeper@hotmail.com> wrote:

> Min kæreste og jeg tog i Januar til Tenerife på
> afbudsrejse og fik en lejlighed i turisthelvedet i syd

Og der var rigtigt dejligt varmt og ingen tourister?
Som spørgsmålet jo går på?
--
Venlig Hilsen
Kevin

Fra : PL

Dato : 21-10-04 12:29

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> wrote in message

> Og der var rigtigt dejligt varmt og ingen tourister?
> Som spørgsmålet jo går på?
Der var "ingen" turister på Gomera i bemeldte periode og vejret var mellem
21 og 24 grader i hele perioden. Vi kan have været heldige men netop sidste
uge i januar er den statistisk koldeste på den nordlige halvkugle

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-10-04 08:51

On 19/10/04 18:04, in article 41753b17$0$14258$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> [...]

> til at ligge og dase på
> stranden. Det skal ikke være for turistpræget. Børnene er 5 og 8 år.

Spørgsmåler er lige så godt som hvis du spurgte om man ikke kunne få en tur
på ski i amazonas.
Svaret ville også her være en tillempelse jo det kan man godt, men det
bliver på vandski.
Kriterierne du stiler op er simplethen for smalle, en uge i europa, ja men
ikke på en (sikker) badestrand , ingen kan love dig det på den nordlige
halvkugle i januar.
Du skal længere ned over ækvator, hvis du skal dase, og på en uge er dette
muligt, men det bliver dyrt.

Fra : F.Hansen

Dato : 21-10-04 10:01

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:BD9D371C.314C%skovalleen10fjerndette@stofanet.dk...
> [...]
> halvkugle i januar.
> Du skal længere ned over ækvator, hvis du skal dase, og på en uge er dette

Hej Kevin

Det var også bare for at få nogle forslag til dem, jeg forventede ikke en
pakkeløsning

Det kunne jo være nogle som havde været et godt sted som kunne bruges.

Mvh. Finn

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-10-04 12:25

On 21/10/04 11:01, in article 41777ae0$0$14226$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> [...]

> pakkeløsning
>
> Det kunne jo være nogle som havde været et godt sted som kunne bruges.

Det ved jeg godt det var bare for lige at perspektivere det lidt, men har du
fundet ud af noget der opfylder kriterierne vil mage sikkert gerne vide det

Fra : Sørensen

Dato : 21-10-04 17:15

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:BD9D6937.31A3%skovalleen10fjerndette@stofanet.dk...
> [...]

> du
> fundet ud af noget der opfylder kriterierne vil mage sikkert gerne vide

Nemlig, inkl. undertegnede, som gerne vil på tur i starten af uge 4,5 eller
6 med kæresten til et sted med varme og strand.

Jeg har altid tænkt på de Canariske Øer, som fx Gran Canaria eller Tenerife
som muligheder på denne tid, men DMI og flere andre opgiver
gennemsnitstemperaturer på den tid til 17-18 grader, så det kan man jo ikke
ligefrem kalde varmt - der er da vist højere temperatur herhjemme om
sommeren..(?)

Desuden ser det ud til, at rejserne er hundedyre, det billigste jeg har
fundet er 3200,- for en uge på ovennævnte steder. Man kan vist nok komme til
Bankok for ca. 4000,- - så kommer der hotel oveni, men hvis det er billigt
at bo og der desuden kan spares lidt penge på maden var Thailand måske en
reel mulighed..?! (Det stiller jeg måske uddybende spørgsmål om senere her i
gruppen.

Har ikke fundet gennemsnitstemp. på steder som Madeira eller evt. Hurghada
og deslige..

VH Sørensen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-10-04 19:00

On 21/10/04 18:15, in article cl8n65$pq7$1@news.cybercity.dk, "Sørensen"
<duvedikkehvem@hotmail.nixNej> wrote:

> [...]
> reel mulighed..?! (Det stiller jeg måske uddybende spørgsmål om senere her i

Men ikke i en uge?
Det tager 2 døgn at komme sig oven på flyveturen og Thailand er uanset mine
holdninger til at Thailand er blevet et touristhelvede, et alt for
mangfoldigt og spændende land til at man kan nå noegt som helst på een uge.

Fra : Sørensen

Dato : 22-10-04 07:49

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10fjerndette@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:BD9DC5B1.31CA%skovalleen10fjerndette@stofanet.dk...

> [...]
> holdninger til at Thailand er blevet et touristhelvede, et alt for
> mangfoldigt og spændende land til at man kan nå noegt som helst på een

2 uger vil dog også kunne lade sig gøre for os, men ikke 3 uger. Så selvom 2
uger nok også er for kort tid, så kan man da nå en del..

VH Sørensen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 21-10-04 19:06

On 21/10/04 18:15, in article cl8n65$pq7$1@news.cybercity.dk, "Sørensen"
<duvedikkehvem@hotmail.nixNej> wrote:

> 4,5 eller
> 6 med kæresten til et sted med varme og strand.

På den anden side hvis I kan rejse i 4-5-og 6 så er der gode muligheder for
at I kan få een på opleveren i thailand.

Fra : RH

Dato : 21-10-04 20:51

> [...]
> reel mulighed..?! (Det stiller jeg måske uddybende spørgsmål om senere her

Jeg tror godt, du kan skyde en hvid pil efter en flybillet til Bangkok i
januar måned for 4000,- kr. Jeg undersøgte markedet for et par måneder
siden, og der var det billigste jeg ku finde ca. 6000 kr. De billigste
billetter er solgt for lang tid siden. Min veninde (som arbejder for Kilroy)
kunne for et par måneder siden måske skaffe et par billetter til ca. 5000 kr
med Aeroflot, men det krævede en overnatning i Moskva på vej hjem

/Sanne

Fra : F.Hansen

Dato : 22-10-04 14:25

> [...]
du
> fundet ud af noget der opfylder kriterierne vil mage sikkert gerne vide

Jeg tror det ender med at de tager til ægypten, selvom der ikke er så varmt.
Ungerne får en kæmpe sandkasse og lege i og så er pyramiderne også
noget de gerne vil se.

Mvh Finn

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 21-10-04 20:01

> [...]
> nok
> til at ligge og dase på
> stranden. Det skal ikke være for turistpræget. Børnene er 5 og 8 år.

Hvad med Luxor i Ægypten, der er da i hvert fald ikke hundekoldt.

M.V.H
Jimmi W.