Azorerne
Fra : bingo

Dato : 19-10-04 14:03

Hej Alle !

Er der nogen her i gruppen, der har været på Azorerne med f.eks. Bravo
Tours (eller på anden måde).
Hvordan er der at være turist, og er der nok at opleve ?

Hilsen fra Mogens

Fra : PL

Dato : 20-10-04 07:11

"bingo" <m2j@inamet.com> wrote in message
> [...]
> Tours (eller på anden måde).
> Hvordan er der at være turist, og er der nok at opleve ?

Hej Mogens!

Jeg var på Azorerne sammen med min familie i påsken. Vi rejste med Svante
Rejser. Se evt her: http://www.svante.dk/

Fordelen ved at tage med Svante Rejser er at de sammensætter et program
efter ens egne ønsker. Vi valgte at tage på en tur hvor vi besøgte 3 øer
(San Miguel, Faial og Pico) på 9 dage. De lokale guider var engelsktalende
og særdeles dygtige. Bortset fra en enkelt af de guidede ture kørte vi alene
hele familien i en minibus med en guide.
For mere generel information se her:
http://www.azores.dk/dkindex.htm
Dette er en virkelig god hjemmeside omhandlende alle 9 øer med masser af
billeder.
Det er dejligt at være turist på Azorerne da man stort set er de eneste hvis
man vælger at rejse på tidspunkter udenfor højsæsonen (juni-september) og
ja, der er masser at se hvis man holder af vulkanske landskaber, fantastiske
naturscenerier, rar lokalbefolkning, hvalture og vind i håret. Er man mere
til sol og strand bør man nok søge et andet feriemål. Det eneste minus er at
man - som så mange andre steder i Portugal - på Azorerne er gode til at lave
fisk og kød, men mildest talt sølle til at lave tilbehør. Til gengæld går
man aldrig sulten fra bordet, da portionerne er temmelig voldsomme.

Hvis der er noget bestemt du mangler information om er du velkommen til at
skrive igen til nedstående mail. husk at fjerne "dyret"

per@stikrokodillesch.dk

mvh
Per

Fra : bingo

Dato : 20-10-04 17:21

On Wed, 20 Oct 2004 08:10:59 +0200, "PL" <langeper@hotmail.com> wrote:

>"bingo" <m2j@inamet.com> wrote in message

>Hej Mogens!
>
>Jeg var på Azorerne sammen med min familie i påsken. Vi rejste med Svante
>Rejser. Se evt her: http://www.svante.dk/

Hmmm ... lyder faktisk godt - da jeg efterhånden har været på (næsten)
alle andre traditionelle rejsemål op til flere gange + nogen lidt
længerer væk, har jeg opdaget, at Azorerne måske kunne være et mål.
Næste år runder jeg et meget skarpt hjørne, og da vil jeg grene være
et helt andet sted på jorden, så efter din beskrivelse, vil jeg nu gå
lidt længere med ideen.
Tak for et godt og fyldigt svar.
Mogens

Fra : Jacob Riis

Dato : 30-10-04 09:43

bingo wrote:
> [...]
> Tours (eller på anden måde).
> Hvordan er der at være turist, og er der nok at opleve ?

Jeg havde en god tråd her i gruppen om om mulighederne for at holde ferie på
Azorerne. Kan ses her http://tinyurl.com/3vq2c ( google groups)

Jeg har ikke været på øen, men jeg må sige at det ser rigtigt spændende ud.

--
Jacob