Champignons der var hvide
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-10-04 16:09

Det sker af og til at jeg køber de fineste hvide champignons, men når
jeg endelig kommer hjem er jeg for træt til at bruge dem straks. Hvis de
befinder sig et par dage i et godt koldt køleskab og de så er sådan lyst
beige-brune, når man skærer dem over, men lamellerne sidder stadig tynde
og tæt ind til stilken - er de så stadig okay? Hvilke kendetegn er de
tydeligste på at de ikke mere er gode.

Der er ikke tale om at de er ugegamle, kun et par dage fra jeg købte
dem.

Ruth

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 17-10-04 19:47

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> tydeligste på at de ikke mere er gode.
>
> Der er ikke tale om at de er ugegamle, kun et par dage fra jeg købte

Umiddelbart undrer det mig lidt, at du ikke venter med at købe dem, til
du skal bruge dem.

Bortset fra det kan de godt tåle at være et par dage gamle. Sørg blot
for, at de bliver opbevaret tørt, og hold øje med evt. mug (små hvide
hår), som dannes ved roden.

Vh. JIB

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 17-10-04 20:39

"Jørn Ibsen" skrev i en meddelelse
> "Ruth Nielsen" wrote in message

> Umiddelbart undrer det mig lidt, at du ikke venter med at købe dem,
til
> du skal bruge dem.

Nå men det er da fordi det store supermarked vi havde i nærheden er
blevet omdannet til en kiosk-forretning, som nogle indvandrere nu har.
Og de har aldrig champignins eller nogen andre svampe.

> Bortset fra det kan de godt tåle at være et par dage gamle. Sørg blot
> for, at de bliver opbevaret tørt, og hold øje med evt. mug (små hvide
> hår), som dannes ved roden.

Tak for det, det var den slags små kendetegn, jeg var ude efter.

Ruth

Fra : Christian

Dato : 18-10-04 00:09

Ruth Nielsen griflede den 17-10-2004 21:39:

> Tak for det, det var den slags små kendetegn, jeg var ude efter.
>
> Ruth

skær lige roden af inden opbevaring
--
/Christian

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-10-04 02:35

Christian wrote:
> Ruth Nielsen griflede den 17-10-2004 21:39:

> skær lige roden af inden opbevaring

Foden om jeg må bede
Roden ligger stadig i jorden
Skærer man foden af, holder friske champ. fint en uges tid - og det gør
de næsten også selvom man ikke gør, men åben så ikke plastfolien før tid

--
Mvh, Ole Larsen - Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/muggler

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 18-10-04 10:05

"Ole Larsen" skrev i en meddelelse

> [...]
gør
> de næsten også selvom man ikke gør, men åben så ikke plastfolien før

Jamen tak for det begge to. Jeg har sommetider tænkt på om de bliver for
fugtige, hvis man lader den gennemsigtige folie blive ved at være der.
Men nu kan jeg forstå, at de alligevel i det hele taget er rimeligt
holdbare.

Tak igen.

Ruth

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-10-04 16:55

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fugtige, hvis man lader den gennemsigtige folie blive ved at være der.
> Men nu kan jeg forstå, at de alligevel i det hele taget er rimeligt

Så længe, de lugter godt, ikke er fedtede eller har mug- eller andre
pletter, vil jeg anse dem for ok.
Skidt med, at de _generelt_ er lidt flødefarvede/lysebrune.

Hilsen Inger