Er der nogen der har erfaring med øltorvet~
Fra : Kim Behrens

Dato : 16-10-04 11:58

Jeg faldt over webbutikken www.oeltorvet.dk der er begyndt at sælge og
levere øl til døren overalt i DK.
De har tilsyneladende et enormt udvalg, men er de også i stand til at levere
det? Jeg har en ven der bor på Sydsjælland og jeg overvejer at give ham en
kasse øl som gave, men jeg vil gerne være sikker på at jeg kan regne med
det.
Så er der nogen der har erfaringer med websiden ?

Kim

Fra : S.B.

Dato : 17-10-04 08:43

"Kim Behrens" <kimbehr@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det.
> Så er der nogen der har erfaringer med websiden ?

Kender kun http://www.vin-og-gaver.dk/default_1.asp som jeg har gode
erfaringer med.
Godtnok bor de lidt længere væk, men de har indtil nu leveret det man har
bestilt

/Søren

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-10-04 14:48

Kim Behrens wrote:
> Jeg faldt over webbutikken www.oeltorvet.dk der er begyndt at sælge og
> levere øl til døren overalt i DK.

Iiiih .. Brooklyn Black Chocolade Stout er jo udsolgt! ..

(ok, det er måske meget heldigt, jeg har nemlig ikke rigtig nogle
penge)

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Kim Behrens

Dato : 18-10-04 19:49

Super Cool!
De har 15 % rabat p.g.a. af en flytning..! Og jeg som troede det var en
Internet forretning ;).
Den hopper jeg sgu' på... De har faktisk Brooklyn IPA - min yndlings øl!
Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en anden India pale ale? Jeg kender
den fra Nørrebros bryghus, men den kan man ikke få på flaske.

Kim

Fra : -V-

Dato : 18-10-04 21:01

Kim Behrens wrote:
> Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en anden India pale ale?
> Jeg kender den fra Nørrebros bryghus, men den kan man ikke få på
> flaske.

Endnu!

Det varer ifølge dem selv ikke alt for længe, før man kan.

-V-

Fra : alfaekko

Dato : 18-10-04 22:56

> [...]
> Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en anden India pale ale? Jeg kender
> den fra Nørrebros bryghus, men den kan man ikke få på flaske.

Der er jo den fra Brøckhouse, der er glimrende.
Så er der Samuel Adams IPA fra Boston, rigtigt rigtigt god
Så er der Greene King IPA, men den er for spinkel og vandet synes jeg.
Samuel Smiths India Ale er også SUPER. Fås bl.a hos Barley Wine.
McEwans IPA er en glimrende øl, men en elendig IPA, slet ikke humlet nok.
Det samme gælder Carlsbergs First Gold IPA fra Semper Ardens serien, der
også kunne bruge mere humle, men stadig er en ok øl.

Skål!

Anders

www.ølsmagning.com
Brug Æ,Ø og Å i domænenavne. Hent plugin på www.idnnow.com

Fra : Sebastian

Dato : 19-10-04 10:06

Kim Behrens <kimbehr@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

> Den hopper jeg sgu' på... De har faktisk Brooklyn IPA - min yndlings øl!
> Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en anden India pale ale?
Kingfisher og Cobra er vist de store på markedet. Jeg er mere til
Kingfisher.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : alfaekko

Dato : 19-10-04 22:00

"Sebastian" <thorfinn@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Kingfisher og Cobra er vist de store på markedet. Jeg er mere til
> Kingfisher.

Kingfisher og Cobra er ikke India Pale Ales (IPA), men almindelig undergæret
pilsner/"lager" øl fra Indien.

IPA er en øltype, der stammer fra dengang englænderne havde kolonitropper i
Indien. Den almindelige engelske ale kunne ikke klare sørejsen fra England
til Indien, derfor blev der brygget en øl, der kunne klare turen. Man
bryggede en stærkere ale (5-6% istedet for de normale 3-4%), og tilsatte
desuden et ordentligt skud humle, der virker konserverende, og samtidig
giver kraftig duft og smag. Øltypen har overlevet kolonitiden, og er i dag
en klassisk øltype, som laves af mange bryggerier fra hele verdenen.

mvh

Fra : www.glocalbeer.dk

Dato : 20-10-04 13:24

> Kingfisher og Cobra er ikke India Pale Ales (IPA), men almindelig
undergæret
> pilsner/"lager" øl fra Indien.

Cobro brygges indtil videre i Bedford af Charles Wells (dem med Bombardier
Bitter). Men der er planer om at genopstarte brygningen i Bangalore hvor
øllet oprindeligt blev fremstillet.

Se link: http://www.houseofbeer.dk/article.aspx?aid=2000490&type=1

> [...]
> giver kraftig duft og smag. Øltypen har overlevet kolonitiden, og er i dag
> en klassisk øltype, som laves af mange bryggerier fra hele verdenen.

Nemlig! Bortset fra at IPA'en faktisk ikke overlevede i England. At vi i dag
kan få den, kan vi takke de ihærdige og romantisk anlagte amerikanske
mikrobryggerier for. De startede nemlig med at brygge den igen i 1980erne og
øgede dermed interessen. Først derefter begyndte engelske bryggerier at
finde deres gamle opskrifter frem fra gemmerne...

Se i øvrigt link
http://www.glocalbeer.dk/encyklopaedi/oeltype/overgaerede/india_pale_ale.htm

Med venlig hilsen

Bjarke