Tur til florida
Fra : Jacob E.

Dato : 14-10-04 22:10

Min kone og jeg har snakket lidt om at tage en tur til Florida to uger i
foråret næste år.
Vi har ingen børn og er således to voksne, som skal flyve, bo (ikke
nødvendigvis luksuriøst!) og lege bil i den ene uge. Vi regner med at ville
bo i Miami, og køre derfra til Orlando og bo på et forholdsvis billigt
hotel/motel, de dage vi skal se Disney m.m.

Har kigget på de forsk. rejsebureauers hjemmesider, men synes det er svært
at finde priser mv.

Hvor billigt kan den slags gøres?? Rækker f.eks. 25.000,- til noget som
helst?

Mvh Jacob

Fra : Martin Toulstrup

Dato : 15-10-04 11:59

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> at finde priser mv.
>
> Hvor billigt kan den slags gøres?? Rækker f.eks. 25.000,- til noget som

Hej Jacob,

Prøv at kigge lidt på mit website: www.florida-usa.dk for inspiration og
gode råd.

25000 er rigeligt og du kan sagtens nøjes med mindre.
Jeg har altid rejst "på egen hånd" altså udenom diverse rejsebureauer. Køb
et par flybilletter hos et selskab som f.eks. lufthansa, Air France eller
hvilket som helst andet der flyver til Florida.
Søg lidt på nettet efter et hotel som dækker jeres behov (se evt. links
sektionen på mit website) og book online eller via tlf.
Mit råd er kun at booke til en enkelt eller 2 overnatninger, og så derefter
køre rundt efter en discount booklet. (et hæfte med rabatkuponner til
hoteller/moteller).

Angående billeje, så ville jeg vælge et anerkendt selskab som f.eks. Avis,
Hertz eller Budget. Ring evt. til de danske afdelinger for at få hjælp til
booking, eller gør det online.

Mine erfarinegr siger mig at det er billigere at ordne det hele selv istedet
for at købe en pakketur via et rejsebureau.

Har du brug for hjælp til booking af hotel/fly/bil så kan du evt. kontakte
mig, så skal jeg give en hånd med.

Flere spørgsmål så send mig gerne en mail.

Med venlig hilsen og rigtig god tur,

--
Martin Toulstrup
Webmaster

Baltorpvej 43, 2.tv
2750 Ballerup

Tlf.: 44 83 15 16
Mob.: 28 76 21 30
E-mail: webmaster@florida-usa.dk

Rejseguide, fakta, gode råd og meget mere om Florida:
Travelguide, facts, tips & tricks and much more about Florida:

www.florida-usa.dk

Den eksklusive herreloge:
The exclusive gentlemens club:

www.amistades.dk

Fra : Jacob E.

Dato : 18-10-04 11:56

Martin Toulstrup wrote:

> Prøv at kigge lidt på mit website: www.florida-usa.dk for inspiration
> og gode råd.

Hej Martin,

fantastisk god side, den vil vi begge terpe indgående. Også tak til jer
andre for gode råd.

Mvh Jacob

Fra : Jens B

Dato : 15-10-04 12:04

> [...]
> at finde priser mv.
>
> Hvor billigt kan den slags gøres?? Rækker f.eks. 25.000,- til noget som

Tja, jeg tror ikke det kan gøres billigere. Om man så måske endda skal
beregne lidt mere, ved jeg ikke. Men det er nok ikke helt ved siden af.

I kan jo starte med at finde pris på flybillet. Det er vel omkring 2 x 4000
kr = 8000 kr. (ca.)
Så er der rejseforsikring da det gule sygesikring ikke gælder.
Billeje for en uge er ca 2000 kr. alt efter hvilken model man vil have.
Hoteller, prøv evt at kigge på www.motel6.com og www.super8.com og se om de
har noget der hvor i skal bo. Så kan du ihvertfald få et indtryk af
niveauet.
Derudover så husk at man i Florida kan bruge en hel del på
indgangsbilletter. Beregn ca. 400 kr. pr. person i de store parker. Så lav
lige en beregning på hvad i vil se, da det er noget af det som løber op.
Forplejning er ikke specielt dyrt. Man kan selvfølge spise helt billigt på
McDonalds, BurgerKing, Subway og alle de andre fastfood kæder. Men for en
lille smule mere kan man få "rigtig mad" på f.eks. Denny's, Sizzlers og
lignende kæder. Det er stadig lidt mere discount-agtige restauranter, men
udemærket mad til billige penge. Og derudover er der selvfølgelig også
masser andre bedre restauranter, hvor prisniveauet er nogenlunde som i
Danmark.

Er i fast besluttet på at det skal være Florida? Ellers synes jeg da også at
i skulle tag vestkysten med i overvejelserne. F.eks. lande i L.A. der kan i
jo så se Disney, Seaworld og et Filmstudie, ligesom i ville kunne i Orlando.
Herfra kunne i så køre til f.eks. Grand Canyon, Zion National Park, Bryce
Canyon, og så slutte i Las Vegas og flyve hjem derfra. Det ville man også
sagtens kunne gøre på 14 dage, og personligt synes jeg at det er større
oplevelserne end Florida. Dermed ikke sagt at Florida er dårligt, jeg har
skam nydt mine ferier der, men synes bare vesten er endnu bedre.

God tur

Jens

Fra : JIB

Dato : 17-10-04 00:40

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in message

> [...]
> bo i Miami, og køre derfra til Orlando og bo på et forholdsvis billigt
> hotel/motel, de dage vi skal se Disney m.m.

Jeg har været i Florida et par gange, og i stedet for Miami (som er
stærkt overvurderet) ville jeg foreslå Tampa Bay, som ligger ca. 150-200
km. mod vest fra Orlando. I Tampa er der ALT hvad hjertet begærer, og
helt ude ved kysten ligger fx. Clearwater, som er et rigtig rigtig fedt
badested, med en kanon strand. Og pelikaner.

Vh. JIB

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-10-04 17:52

Jacob E. wrote:
> [...]
> billigt hotel/motel, de dage vi skal se Disney m.m.
>
> Har kigget på de forsk. rejsebureauers hjemmesider, men synes det er

For hoteller har jeg haft stor fornøjelse af www.hotwire.com.
Vi har lige boet på Hyat Regency i San Francisco til omkring 750 dkr pr
værelse pr. nat.
Til billeje synes jeg at jeg har fået de bedste priser på
http://www.argusrentals.com/ - her er forsikringer incl. priser, der ligner
mange andre selskabers eks. forsikring. Argus bruger agenter de fleste
steder, så selv om bilen er lejet til lav pris kan det godt være, at du i
virkeligheden lejer af f.eks. Alamos/Nacional.

vh
Jan