Html visning
Fra : Mikael Flensborg

Dato : 14-10-04 11:37

Hej er interesseret i at vide hvad og hvor man pt kan hente den bedst
supporterede pakke til visning af html i java.... Helst open source, men
ikke nødvendigt...

Nogen der har nogen ideer?

/Mikael

Fra : Michael Banzon

Dato : 14-10-04 12:01

Mikael Flensborg wrote:
> Hej er interesseret i at vide hvad og hvor man pt kan hente den bedst
> supporterede pakke til visning af html i java.... Helst open source, men
> ikke nødvendigt...

Det er der da vidst allerede support for i API'et...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : N/A

Dato : 14-10-04 14:46

Fra : Michael Banzon

Dato : 14-10-04 14:46

Mikael Flensborg wrote:

>Ja, men noget der er bedre end JEditorPane...

Jeg faldt i øvrigt lige over
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/html.html

Har du prøvet at søge i Google?? java html gui component... ?

Umiddelbart var der mange ting der så lovende ud, men jeg har desværre
ikke rigtig tid til at læse det hele i dybden... :-|

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 14-10-04 18:19

Michael Banzon wrote:

> [...]
>
> Umiddelbart var der mange ting der så lovende ud, men jeg har desværre
> ikke rigtig tid til at læse det hele i dybden... :-|

I JDK-1.4 er der en HTMLEditorKit. Den har rimelig support for html3.2
og er ved at migrere hen mod html4.0. Der er i store træk beskrevet hvad
dens begrænsninger er i API doccen. Om der er sket ændringer til JDK-1.5
(aka JDK-5) ved jeg ikke men det kan man nok læse sig frem til. Min egen
erfaring er at så længe man ikke laver avancerede ting så er den fin nok.

Desuden er der i commons projektet hos jakarta en httpclient der tager
sig af clientsiden i en http kommunikation. Den kan findes på
http://jakarta.apache.org/commons/httpclient/ men jeg har ingen
erfaringer med den.

Jeg håber det kan hjælpe dig...

mvh
Peter

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-10-04 22:51

"Mikael Flensborg" <mcvf@axacon.dk> writes:

> Hej er interesseret i at vide hvad og hvor man pt kan hente den bedst
> supporterede pakke til visning af html i java.... Helst open source, men
> ikke nødvendigt...

Der er et par kommercielle produkter.

Icebrowser (IceSoft). Har svjv meget god standardunderstøttelse med
CSS 2 og W3C DOM 2 (og endda fungerende Javascript).
<URL:http://www.icesoft.com/>

WebWindows (Javio). Ved jeg ikke rigtigt noget om, men hørte nogen
tale positivt om den for nyligt
<URL:http://www.javio.com/>

WebRenderer. Kun hørt omtalt af navn.
<URL:http://www.webrenderer.com/>

De har vist alle sammen prøveversioner man kan lege med. :)

/L