Velkomstdrink
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 13-10-04 19:18

Jeg skal holde 30 års fødselsdag til november og det er i forvejen en meget
"spare" fest, da jeg først besluttede at holde noget for 2 måneder siden.
Jeg vil gerne lave en velkomstdrink, men den skal være billig men god. Er
der nogen der har en ide?

Linda

Fra : Devast8or

Dato : 13-10-04 19:28

Linda Hedegaard Jensen wrote:
> [...]
> måneder siden. Jeg vil gerne lave en velkomstdrink, men den skal være
> billig men god. Er der nogen der har en ide?

Champagne/Sekt/Cava blandet sammen med appelsinjuice smager ganske
glimrende. Og hvis du så hælder et skvæt ufortyndet grenadine i (så det
ligger sig i bunden) ser det lidt bedre ud :)

Det skulle da vist ikke være så dyrt igen at lave det.

Devast8or

Fra : Mus

Dato : 13-10-04 21:44

Devast8or <invalid@invalid.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ckjrpn$21kq$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> ligger sig i bunden) ser det lidt bedre ud :)
>
> Det skulle da vist ikke være så dyrt igen at lave det.

Cava med solbær

LN

Fra : Margrete Johansen

Dato : 13-10-04 19:30

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg vil gerne lave en velkomstdrink, men den skal være billig men god. Er

Hvad skal I spise/drikke resten af aftenen?

Margrete

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 17-10-04 10:05

> Hvad skal I spise/drikke resten af aftenen?
>
> Margrete

Vi skal have en buffet med nogle stege og 3 forskellige slags kartofler. Men
tror jeg hopper på en med hvidvin, æblemost og danskvand. Det er vist lige
noget jeg kan overskue at lave.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-10-04 19:32

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Jeg vil gerne lave en velkomstdrink, men den skal være billig men god. Er
> der nogen der har en ide?

En KOLD blanding af æblemost, danskvand og hvidvin, evt. med et skvæt
citron.
Blandingsforholdet bliver så en afvejning af smag, ønske om alkoholprocent
og pris.
Hvis du som udgangspunkt har ca. 1/3 af hver, går det ikke helt galt.

Hilsen Inger

Fra : Karina[6600]

Dato : 13-10-04 20:48

> En KOLD blanding af æblemost, danskvand og hvidvin, evt. med et skvæt
> citron.

eller en anden variation.. en bowle med æble-cider og hvidvin iblandet frisk
frugt (f.eks. vindruer, kiwier og jordbær (godt nok uden for sæson))..

Mvh
Karina

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 14-10-04 06:46

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:416d716a$0$14257$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Jeg vil gerne lave en velkomstdrink, men den skal være billig men god. Er
> der nogen der har en ide?

Til fester i de kolde måneder har jeg haft stor succes med denne varme drik
(som vi også bare forkæler os selv med af og til om vinteren), også som
velkomstdrink. En rar afveksling fra "de sædvanlige".

1½ l æblecider varmes i en gryde med ca. 2 dl hyldeblomstdrik, nogle hele
nelliker, et par stjerneanis, en kanelstang og et stykke (usprøjtet)
citronskal. Må gerne stå og trække lidt.
Alle målene er på slump og også afhængige af egen smag. Denne udgave er jo
uden alkohol, men et skvæt vodka eller anden neutral alkohol kunne uden
tvivl sagtens tilsættes.

MVH Mette

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 14-10-04 16:40

Hej Linda!

Vi har netop holdt 30 og 35 års fødselsdag. Vi lavede en velkomstdrink som
blev rost til skyerne.

1 fl. tør hvidvin
1 fl. hyldeblomstsaft
dansk vand til du synes den smager godt.

Opskriften herover rækker til ca. 35 glas.

Pynt med en lime- eller en citronskive.

Du kan også dyppe glassene i sukker, men mange bryder sig ikke om at få
sukker på læberne, så vi droppede det!

Hilsen
Peter