PHP 5.0.2 på WinXP
Fra : Allan Kok

Dato : 12-10-04 17:26

Jeg har lige installeret PHP 5.0.2 på WinXP pro, som kører IIS

Php kører som ISAPI modul.
Mit problem er at php giver en fejl om at nogle at extensions filerne ikke
kan findes, selv om de er i bibloteket, nogle af de andre kan godt kører
selv om de ligger i samme bib.

Den kan godt kører php_gd2.dll
men ikke php_mhash.dll og php_mssql.dll som jeg har brug for.

Hvordan kan jeg løse dette problem?

mvh
Allan

Fra : Kim Andersen

Dato : 13-10-04 07:17

> Den kan godt kører php_gd2.dll
> men ikke php_mhash.dll og php_mssql.dll som jeg har brug for.
>
> Hvordan kan jeg løse dette problem?

i php.ini, er "extension_dir = " sat til at peget på det rette sted for
php_mhash.dll ligger ?

/Kim

Fra : Allan Kok

Dato : 13-10-04 16:03

"Kim Andersen" <_dingdong@dingeling> skrev i en meddelelse

> i php.ini, er "extension_dir = " sat til at peget på det rette sted for
> php_mhash.dll ligger ?

Den er sat, og php_gd2.dll ligger i samme bib, den kan php godt finde så det
er ikke det!

Allan

Fra : Jørgen Staun

Dato : 15-10-04 07:44

"Allan Kok" <allan.kok@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv om de ligger i samme bib.
>
> Den kan godt kører php_gd2.dll
> men ikke php_mhash.dll og php_mssql.dll som jeg har brug for.

Du skal have fat i en php_mssql.dll (den rigtige!! - min har størrelsen 260
kb) og denne kopieres ind i dit %windir% eller også %windir%\system32

ved ikke lige med php_mhash.dll - men du kan jo prøve det samme

Fra : Allan Kok

Dato : 14-10-04 15:42

"Jørgen Staun" <js@_REMOVE_odin.hgmf.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kb) og denne kopieres ind i dit %windir% eller også %windir%\system32
>
> ved ikke lige med php_mhash.dll - men du kan jo prøve det samme

Det hjalp desværre ikke!
PHP kommer med denne fejl
PHP Startup: Unable to load dynamic library
'C:\Programmer\Php\ext\php_mssql.dll' - Det angivne modul blev ikke fundet.

men fil ligger på den sti, og i %windir%\system32

Allan

Fra : Allan Kok

Dato : 14-10-04 16:42

> [...]
>

> Den kan godt kører php_gd2.dll
> men ikke php_mhash.dll og php_mssql.dll som jeg har brug for.

Problemet er ud løst, ved at kopiere både ntwdblib.dll og libmhash.dll til
%windir%/system32

mvh
Allan

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 15-10-04 22:52

Allan Kok wrote:
> [...]
> selv om de ligger i samme bib.
>
> Den kan godt kører php_gd2.dll
> men ikke php_mhash.dll og php_mssql.dll som jeg har brug for.

Du kan også bare tilføje din PHP5 ekstension mappe til PATH variablen i
Windows.

Mvh Tommy Ipsen